Ensam ledsen kattunge
Denna bild hittade jag på katter.nu och jag blev så ledsen. Hur kan man bara gå förbi denna lilla kattunge? Jag blir så ledsen. Gråter så inombords….(Se bifogad bild)
Detta är så sant för så många katter där ute…Tänk så många kattungar och vuxna stackars ensamma katter som går där ute varje dag och lider så fruktansvärt…Usch vad det gör ont….¤Gråter¤
Nu mår jag riktig dåligt. Ett av de värsta kort jag har sett nångång…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Men du, är den verkligen på riktigt? Det kan ju fejkas en del på nätet…Är den det så fattar då inte jag hur man kan gå förbi katten och inte bry sig. Jag skulle plocka upp den direkt.

Man får väl vara glad så länge inte fel person plockar upp den. 
I vilket sammanhang såg du bilden? Var det någon av medlemmarna som hade lagt ut den? Ledsam var den i alla fall och symbiliserar allt för väl hur hittekatters situation kan te sig.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#4 En av medlemarna hade lagt ut bilden. Tydligen skulle det varit någon fotograf på någon sida som tagit bilden om jag förstått det rätt. Vem vet jag ej. Om han sen plockade upp katten vet jag inte heller. Om han inte gjorde det så lär inte kattungen leva idag. Jag önskar bara att jag hade sett kattungen. Jag hade självklart tagit hem kissen. Mår fruktansvärt dåligt. Är så ledsen…

Fy vilken hemsk bild. Hoppas att någon tog hand om katten om nu bilden är "verklig".
De hemlösa katternas situation är så fruktansvärd. Det tråkiga är att det finns många djurvänner som ändå inte gör något. Även de som inte kan hjälpa till aktivt kan faktiskt skicka en slant då och då. Hoppas att "Hitta hem" gör så att allmänheten fattar att något måste göras!

Nee vad ledsen jag blev av att se den bilden,
jag hoppas innerligt att någon har tagit hand om den där den kommer få det bra eller kommer att lämnas in till ett katthem.

Det var verkligen en ledsam bild.

Jag undrar vad som hände den lille söta smutsiga kattungen efter att kortet togs. Stackars liten..Ovissheten gör så ont..
#9 Tycker dock att bilden är bra rent dokumentärt för den säger mer än tusen ord och skulle kunna användas i kattkampanjer runt om i landet. Den talar till den mest hårdföre. Tänker er jätteanslag runt om i hela landet med talande text. Man hoppas ju för allt smör i småland att den lille fick någon vänlig själ som tag hand om sig.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

ohhhhh….det gör ont i mej när jag ser bilden! Modellflickan..det var bra att du visade den…bilden är som en symbol för hur många missar har det i det verkliga livet, stora katter som små kattungar…men har detta verkligen hänt på riktigt? Vilken människa är så skapt att man bara kan passera förbi en liten misse på detta vis…det övergår mitt förstånd…usch..nu känns det som att man inte kan sova i natt..tar o går igenom tråden en gång till..blev så rörd att jag var tvungen att skriva några rader innan jag noggrant läst igenom alla inlägg här…
Sidentass *djupt rörd*!
Bilden är så gripande att man bara gråter. Skulle vilja ta kissen i famn och ge den all kärlek jag kan .
Jenna:(
Hm…. undrar om den kom härifrån? Det var en otroligt fin hemsida som jag fick av Katten 53
http://gatitos.bitacoras.com/categorias/fotos
Den är jättestor, med massor av bilder, både sorgsna och fina. JAg erkänner, att jag inte ens hann titta färdigt på alla…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#11 Det som vi ser på bilden är ju tyvärr precis vad som händer katter hela tiden. Det är bara att det blir så tydligt med en bild av det här slaget.
//Lena
så fruktansvärt för den lilla kissen, som vi ser är skadad dessutom, och så långa ben, som skyndar förbi, hur grym är inte världen, undrar om det bara blev en fotobild, inget ingripande, för i annat fall är ju fotografen medskyldig, anser jag, som tar en bild, och går vidare
Maggan47 som lider för lillkissen, och bara får tårar i ögonen hela tiden.
#13 Vilka fantastiska kattbilder. Ska kollar mer när jag har tid.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

"12, ja, jag håller med dej..i natt hade jag bilden framför näthinnan, o man hade en känsla av att man skulle vilja sätta sig på tåget fram till missen o bara famna om den…otäckt är att bilden frahåller hur verkligheten ser ut för stora som små missar…det känns fruktansvärt..samtidigt som tanken ger lite eld i baken - vi fortsätter att kämpa vidare för de utsatta missarna!
Sidentass
Hej modell_flickan! Var hittade du bilden, letade, men hittade det inte.

#16, Vilken fantastiskt vacker bild!! När jag såg den gick jag in på sidan där den fanns tillsammans med ett flertal underbara bilder..helt klart värt ett besök!
Sidentass

#11 Ja visst har det varit svårt att sova. Tänkt mycket på den lille. Undrar var bilden är tagen. Man vill bara åka dit och hämta hem kattungen. 
#18 Här hittade jag bilden http://www.kattforum.se/viewtopic.php?t=102353&highlight=stackars+kattunge

usch fy fan..nu önskade jag att jag kunde ta hemstackaren..hoppas nån snäll person har tagit hand om den:(..
#21 Det är tycker jag en mycket talande bild för den situation hemlösa katter har. Sorglig men sann.
//Lena

-Undrar lite här i mitt stilla sinne om man skulle kunna använda sig av bilden till en affisch…men vet inte hur det är med copyrighten..*orkar inte titta på den gripande bilden just nu*
Siden

# 22..usch ja:(..jag mår verkligen illa..får man verkligen behandla djur hur som helst..tydligen är djurmindre värda här i samhället blir så ledsen:(

# 23 Du får inte använda bilden. Egentligen får man inte läggaupp den på nätet överhuvudtaget pågrund av upphovsrättskyddet. Men tar man reda på vem som tagit bilden och söker rätt på fotografen och sedan får tillstånd så är det lugnt. Skriftligt tillstånd. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

#25..bra då vet jag..tycker det är lika bra att ta de säkra före det osäkra..
Sidentass
#23. Hade samma tankar, försökte kollar var bilden kommer ifrån. Men kom bara tillbaka till http://4chan.org/ Animals och nature. Där dycker den tydligen ofta upp, men har inte hittad den än. Skulle kunna tänker mig, att den person som tog kortet är intresserad av att den blir bra använd (inom katthjälpen).

Nu när det inte är tillåtet att använda bilden kan man ju ha den som en ide om man själv önskar skapa fram något i ett bildbehandlingsprogram..
Sidentass
Bra ide! Men jag kan inget om sånt. Men bilden är ju perfekt i sin budskap, nåt liknande måste vara möjligt att göra. Blir vi upprörd över bilden, då blir säkert allmänheten det också!

#29 ja..jag är så rörd av den här bilden att jag inte orkar titta på den just nu…därför tror jag att den säger mer än tusen ord till folk i allmänhet..
Sidentass
#29 Vi skulle väl kunna fotografera en likande bild någon av oss. En bild på en "fotomodell" som egentligen inte har det så svårt som det verkar.
Något att fundera på…..
//Lena

Ja, slanke Arne är ett tacksamt objekt. han ser verkligen ut som en strykarkatt ibland… fast han mår så bra, dessutom, så har han en sån där teckning som Tristian, han ser ut som han gråter…. Men jag kan knappt fotografera….

Putt
stackars misse
jag skulle ta upp den direkt och bara hålla om den..
*putt*

åh jag blir så ledsen av att se den :/

#37 Jag med. Man vill så gärna bara plocka upp kattungen och ta med den hem. Ge den ett bra liv. Kattungen ser så ledsen ut. Man ser det direkt. Dessutom är den skadad. Jag undrar än idag hur det gick för kattungen.

sorgsen bild med sammtidigt väldigt talande, behövs inte så många ord den säger allt. den väcker säkert upp även de med hjärta av sten

usch! va hemskt! man hade nog gråtit om man sett den i verkligheten!

#40 Jag SKULLE ha gråtit! :/

ja, man hade tagit upp och burit hem den..lilla missen…orkar inte titta på bilden igen..

Puttar upp denna gamla tråd då den alltid känns aktuell. Många kattungar och vuxna katter springer ute vind för våg är bland bilar, katthatare och kyla. Hungriga och vilsna. Vi får aldrig glömma bort dom ensamma…
Nej, den bilden är värd att spara och begrunda

Det gör ont i hjärtat när jag tittar på den bilden :_(

puttar

Denna bild är så sorglig.. den gör att jag mr så himla dåligt! Jag fattar inte hur vi kan vara så dumma mot katter eller djur överhuvudtaget!

jag hoppas fotografen tog hand om kissen, jag tror det. men han ville nog ha en bra bild

#47 Det förstår inte jag heller. Djuren har liksom inte gjort nåt ont ändå drabbas de av ondska..

Putt

Knuff

---