Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 694 ggr
modellflickan
0

Lider med hemlösa katter

Någon mer än jag som känner sig ledsen och maktlös? Jag tänker på alla dessa hemlösa katter som lider och plågas där ute..Alla de som inte har mat, trygghet och kärlek. Till dom ensamma och svaga som nu har en kall höst och vinter framför sig…Jag lider så med alla hemlösa katter som aldrig kommer få ett hem, aldrig få uppleva kärlek. Suckar tungt…Alla kattungar som springer ute vind för våg..Mammakatter som kämpar för överlevnad. De äldre svaga katterna. De lider..Gråter inombords…

Igår fick jag hem en svanslös liten kattjej som är så rädd stackarn. Vem vet vad hon fått uppleva ute..Men nu kommer hon få ett bra liv inomhus. Men samtidigt finns det så många hemlösingar där ute som aldrig kommer få ett kärleksfulllt hem. Jag vill rädda alla, men jag vet att det inte går. Man blir bara så ledsen. Det gör ont i själen.

Ville bara skriva av mej..suckar…

anebit
0

Jaaaa det gör verkligen ont i själen..   Gråter

Håller med i allt du skriver modell_flickan……

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

Gulle dig, som tog dig an den lilla! ett liv räddat…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

modellflickan
0

#1 Ja visst gör det. Jag känner mej så otillräcklig..Vill ju att alla ska ha det bra..:(

modellflickan
0

#2 Tack men jag önskar jag kunde hjälpa alla. Orealistisk tanke, men ändå..

Alexej
0

Det är nog så vi tänker allihopa. Men det viktigaste är att se framåt och positiv. Vi har redan hjälpt många katter och kommer att hjälpa många mer. Och sedan inspirerar vi säkert många andra att göra likadant!

Vad är det för en katt du tog hand om?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

modellflickan
0

#5 Hon är en söt svart tjej med vita tassar och vit under hakan. Rädd som bara den. Hon darrrar så fort man rör vid henne. Imorgon ska hon hem till syrran som även hon engagerar sig i hemlösa katter. Hon har sprungit ute ett bra tag nu men nu är hon alltså inne. Varken kastrerad eller id-märkt. Ingen som ville veta av henne. Hon har tydligen tiggt efter mat av grannar.

Hon hade en del äckliga fästingar som jag plockade bort igår. Nu ligger hon och sover i köket. Har stängt till dörren så hon får vara ifred för mina andra nyfikna katter..

Alexej
0

Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

modellflickan
0

#7 Jag vet ju att du Landfreak snart får hem lilla Bullen. Önskar dej lycka till med goingen. Han är jättefin och dessutom lite känd. ;)

Jenna-Gun
0

Vi har ju en kisse som har gått här i något år nu. och han är okastrerad. Han kommer in och får mat och värme. Men han är så skygg att det inte går att närma sej honom. Mer skygg än i våras. Han har en ägare som inte bryr sej ett skvatt. trots brev från både kommunen och oss.

Bara det blir kallare  ute så ska vi se till att få honom så tam att vi kan kastrera honom. Nu sticker han så fort någon rör sej i huset.

Han stannar inne då när det blir kallare.

Det gör ont att veta att hemlösa kissar går en grym årstid till mötes. Som skördar mångas liv.

Man vill hjälpa alla.

Jenna:(

Sidentass
0

Ja..Modell-flickan..vi är nog många här som känner som du..man vill verkligen hjälpa varenda katt…o nu väntar hösten..så fort man märker den riktiga kylan så går tankarna till alla frusna tassar….vi kan inte hjälpa varenda misse…men alla kan göra något…om jag hör folk som går i kattskaffar-tankar brukar jag ofta ge dom tipset att besöka ett katthem o hitta någon katt där..just för att ge just den missen ett hem permanent sen till följd av att katthemmet får plats för en till frusen misse utifrån..

#9 Man kokar inombords av sådana s.k. ägare-….usch…att människan inte reagerar på brev från såväl er som från kommunen..det är skrämmande…vilken tur att kisse har er att gå in o värma sig hos…

modellflickan
0

#10 Precis. Nu är kylan på infart och den kommer skörda många kattliv. Det gör verkligen ont i hjärta och själ. Ledsen

martdat
0

Ja otillräcklig känner jag mig oxå, försöker göra det lilla man kan, prata katt med de man ramlar över som verkar behöva lite info, tippsar om katthem, kollar ibland på köpesanonser och tippsar då via mail ibland om en hemlösing som stämmer in på beskrivningen,, kks vänn,, hmmm. ja  det där man kan,, hjälper de man ramlar över som kattungarna i somras vi tog med fälla, fasst stödmatte ska ha stört kredit för det ,fasst jag var där och hjälpte till nästan dagligen så var det enda hon som gjorde det möjligt, Ja nu när jag går ute i höstblåsten tänker man ännu mer på stackarna utan hem, EN KAN INTE GÖRA ALLT MEN ALLA KAN GÖRA LITE!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

modellflickan
0

#12 En man kan inte göra allt men alla kan göra lite. Helt rätt.

supermoccine
0

När det är ruskigt väder ute brukar jag tänka extra mycket på de stackrarna som går ute..

Imasy
0

Minns Kjells första vinter när han var bebis. Stog och tittade ut genom fönstret och ser snön vräka ner, för att sedan se honom ligga och snusa på en varm skön soffa. Tänkte en tanke på de små frusna tassar där ute som inte har en varm soffa att sova på.

Önskar att man kunnat göra mer, men så tänker jag på dessa jag har hjälpt. Eddie som slapp sin likgiltiga familj. Nanna, nasse och nelly, tre kattsyskon slapp avlivas. Ragge slapp avlivning. Torsten som slapp avlivning. Lilla Göran som jag hittade ute sönderfrusen fick komma in. Smokey slapp avlivning. Lizze slapp avlivning men stannar hos mig. Samt sist nu 7 st oönskade kattungar. Hoppas jag ej glömt någon av dem nu.

Trots att man känner sig så otillräcklig, och önskar att man kunde göra mer, har jag iallafall räddat livet på 15 katter. Dessa katter hade ej levt om jag ej tagit hand om dem. och det är väl inte helt fy skam det heller. men oftast så glömmer jag bort vad jag gjort, och tänker på vad jag önskat jag kunnat göra.

Alexej
0

Du är en ängel!Glad

Sidentass
0

#15 säger samma som Landsfreak..finns så många änglar här på sajten!!

Jenna-Gun
0

Den stackarn måste vi få in och få kastrerad framöver.

När han satt ute i -28* och tittade på den stängda luckan med bedjande min.

Den synen glömmer jag aldrig.

Jenna som lider med alla hemlösa kissar.

Imasy
0

jag kom ju på att jag glömde bort lilla lisa, men hon hade ett bra hem, hennes matte ville bara ha hjälp att omplacera henne.

modellflickan
0

Ni är alla änglar som hjälper hemlösa katter. Hoppas ni vet det..

Hawknestgrove
0

Ja, Jenna, det blir vårt nästa projekt. Eller hur?

modellflickan
0

Putt

Jenna-Gun
0

Har mailat och ringt kattägaren utan resultat. så nu får det bli infångande och kastrering.

Nu skiter vi i ägaren.

Tycker han har förverkat sin rätt till denna stackars katt.

Förlåt om jag snott tråden

Jenna

Lena
0

Vilken tur att den svanslösa katttjejjen fick komma in i värmen hos dig. Visst är det svårt och ledsamt att se alla dessa katter som behöver hem. Men som sagt vi får var och en göra vad vi kan och berömma oss själva för att vi gör det. Det gäller att peppa upp sig för om vi blir allt för modfällda och dystra inombords tär det på den energi som behövs för katterna. Nu får du tänka att du gjort något riktigt bra som räddat denna lilla kisse. Verkar hon vara född svanslös eller kan det vara en olycka?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

maggan47
0

vet så väl hur du känner, visst är det svårt attt se alla hemlösa katter, kände det extra i vintras när vi hade Husbyprojektet igång, vi fick in 74 katter, ute var det snöstorm, och när man kom dit, för att jobba, var man glad för varje katt som kom in, såg katter springa hukande i kylan, sedan är jag extra glad för katter jag "nappat" och placerat, har blivit några under årens lopp, katter som farit illa ute, och vars ägare totalt struntat i mat och ta in dom, har inget dåligt samvete för det, tvärtom, glad också för dom familjer som tagit hand om dessa "olyckskatter" bl. annat Solweig här, som tagit hand om Murre och nu Lasse, så  har vi änglarna i Ronneby, och inte bara där, finns i spridda skurar över hela Sverige, vi är ju alla delaktiga var och en på sitt sätt, bara genom att vara med i denna sajt, och göra vad vi kan efter vår egen förmåga Maggan47

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=e84ee1ab-663f-4739-b9c1-d3e3a2e0829f&Filename=en varm nallekram.gif)

modellflickan
0

¤24 Ja jag är glad att även hon nu är inne och slipper utelivets plågsamma liv. Enligt vet så är det förmodligen medfött. Hon är jättesöt med sin lilla knorr till svans. :)

#25 Helt rätt.

Hawknestgrove
0

Jenna, hör av dig när det gäller kastrering1 Antar att även grannar är intresserade av att kastrera. Så får vi väl skramla, grannar och alla här inne!

modellflickan
0

Puttar upp denna tråd som är ganska aktuell nu med tanke på höstens antågande..

maggan47
0

puttar också för denna viktiga tråd Maggan47

Hawknestgrove
0

Ja, Jenna, hur har det gått? Svarat dig på mailet…..

modellflickan
0

Tack alla ni som puttar.

modellflickan
0

¤Putt¤

modellflickan
0

Knuffar och puttar här igen med tanke på alla hemlösingar som aldrig kommer få ett hem. Jag vill aldrig att de glöms bort…

Alexej
0

Har du lagt ut texten på katter. nu?

modellflickan
0

#34 Nej, är inte medlem där Generad

maggan47
0

http://www.kattforum.se/viewforum.php?f=1 här kan du bli medlem, gratis Maggan47

modellflickan
0

#36 Tack för länken Maggan. :)

modellflickan
0

Putt Cool

Jenna-Gun
0

Ja jag skickade ett mail till ägaren av katten den 12 September.

Fick svar den 18, men inget har hänt.

Ägaren var hit och lämnade 2 whiskasburkar (Små) och en kattbox.

Men vi kan inte fånga honom. Han har blivit jätteskygg sedan i våras.

Ägaren skulle komma och leta katten. men det har inte hänt nått på 2 veckor nu.

Ska se om vi kan låna en kattfälla av kommunen. Så tar vi och åker till veterinären med honom.

Pga att jag ser så glest så har jag svårt att göra så mycket. Det blir min man som måste fixa det. På sin fritid.

Jenna:(

modellflickan
0

Sov gott alla kattvänner och katter..

Hawknestgrove
0

Härär jag tillbaka igen… Jenna, håller tummarna för kissen

modellflickan
0

Putteliputt

gubben
0

puttar oxå.

Bella-Maria
0

Jag lider med hemlösa katter. Därför gör jag olika saker som jag ger bort till Kks, och hoppas att folk handlar i Djurshopen så mycket som möjlig, så att KKs får mer pengar och kan hjälpa dessa stackars katter.

modellflickan
0

#44 Det är fint av dej. Om alla kan hjälpa till så kan vi förändra utsikten för många hemlösa katter.

modellflickan
0

Knuffar o puffar upp tråden igen, vi får INTE glömma!

modellflickan
0

Knuffar igen

Hawknestgrove
0

JAg puttar jag med!

modellflickan
0

Puttar ihop med Gunilla :)

modellflickan
0

Putt putt