Liten katt vid Södra Teatern
Igår när jag skulle hjälpa till att rigga inför en kväll på Södra Teatern mötte jag en liten gråtigrerad katt som sprang nedför trappen från Kägelbanan. Social, lekfull och öronmärkt. Säkert något pucko som har henne som utekatt trots att de bor på Södermalm! Men det kan ju vara en bortsprungen katt också. Det gick inte att ringa SKK för att få tag på ägaren i registret, för det var helg och kväll :/ Men jag ska ringa imorgon. Ville bara ta med katten hem för det är ju ingen plats för en katt, ute mitt i stan. Men hon bor säkert där hos något pucko och i vilket fall hade jag ju ingen bur med mig att stoppa katten i direkt. Hon var där när jag kom vid 17.30 och när jag gick för att käka vid 21 >.<
När jag berättade det för en kompis som dök upp senare sa han att han sett en svart, bastant katt vid Slussen samma kväll. Arghl!
Sätten liten lapp påettresårband runt halsen på kissen och tala om att det inte är bra
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#1 Nu finns ju en öronmärkning som finns registrerad (sökte på SKK), så det ska nog gå att få kontakt med ägaren. Hade inget halsband med mig, annars hade det varit en idé när jag mötte katten. Man kanske alltid ska ha ett halsband i väskan för sådana händelser..
Om jag får tag på ägarna och det är så att de har katten som utekatt där ska jag verkligen försöka övertala dem att sluta med det. Antingen ha katten inne eller flytta!
Ja, ett vnanligt litet resårband tar ju ingen plats heller med en färdig liten lapp. Men, som sagt, har du tur, så är katten reggad och då kan du ju fåfatt på ägarnen ändå

#3 Jo, som sagt är den registrerad. Jag fick fram info om katten, men om ägaren stod det såhär
"Ägaren har ej medgivit att personuppgifter visas på Internet.
För information om ägaruppgifter i de fall där ägaren inte medgivit att uppgifterna visas på Internet kontakta SKKs kansli på telefon 

08-795 30 50
(må-fre 10-12 och 13-15) eller 

08-795 30 00
(må-to 8.30-10 och 15-17 samt fre 8.30-10). Övriga tider; kontakta närmaste polismyndighet."
Tänkte inte på det med polismyndighet då när jag hittade katten. Jag ringde och bad min mor och syster leta info på nätet och de hittade bara telefonnumret till registret, inte denna sökfunktion och inget om polisen. Men ska ringa registret imorgon och se.
Ja, blir det inget napp, så kan du vara beredd med en liten resår med vidhängande lapp(Cammometoden) Men så knäppt, nu rimmade jag… Ska vi gå på samma kalas, du och jag?