Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkatthemsevenemang
Läst 2439 ggr
anebit
0

Besökt 2 kattthem i Sthlm

Min dotter "camillasigge" och jag har varit både till Djurhjälpen i Waxholm och Stockholms Katthem i helgen.

Det var knökfullt med besökare på båda ställena och i Waxholm blev 9 katter bokade  ett par var även väldigt intresserade av Blue-Ray en grånad herre med stela leder som söker ett omvårdnadshem men de vill tänka på saken. På Stockholms Katthem vet jag inte hur många som blev bokade…. Jättefina katthem båda två…

Jag börjar med bilder från Stocholms Katthem:

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=2d0afbf9-94d4-44e3-b44b-49cc831854f5&Filename=Hittekatttens Dag 030.jpg)

Här sitter jag med Gnesta-Kalle i knät…. Han är bokad..

Läs om Gnesta-Kalle här, en riktig solskenshistoria….

http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=9db21be1-9d25-43e8-a8f5-21d20bb7bc36

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=e13ccf4d-2312-429d-860e-9fe68b3f851f&Filename=Hittekatttens Dag 028.jpg)

Kul stil på samma katt

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=5489bf7a-389b-4a1a-aab4-94feb21c3321&Filename=Hittekatttens Dag 025.jpg)

Här står johnnys girl och säljer kattsaker.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=cc6fd532-6c11-4634-b257-12b460f224b9&Filename=Hittekatttens Dag 040.jpg)

Stockholms Katthems ingång. Solen sken, det spelades musik, vi gick en tipspromenad och det var loppis och fiskdamm. Jättetrevligt.

Djurhjälpens Katthem i Waxholm:   Även här sken solen och vi fikade på båda ställena.  Samt  väldigt trevlig personal på båda katthemmen

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=ff11bae6-034d-49e3-93fb-cb2483a8598f&Filename=Hittekatttens Dag 001.jpg)

Här släpps kissarna ut eftera att personalen  torkat golven efter besökarna.   Vi blev VIP-personer som fick stanna längre.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=29110ead-cb7d-4e36-936d-cbce5b291b57&Filename=Hittekatttens Dag 007.jpg)

Här ligger jag på golvet och tar kort genom kattluckan ut till rastgården…

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=c1edf884-4b2a-4a6b-a05d-771f0151d5dd&Filename=Hittekatttens Dag 009.jpg)

Så ser rastgården ut utifrån

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=caa3522e-6bb4-4a7f-867d-7cf1de12818d&Filename=Hittekatttens Dag 002.jpg)

Skyggisarnas rum

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=e9b79325-4504-4c46-9b37-f8e005d9c734&Filename=Hittekatttens Dag 008.jpg)

Blu-Ray  som behöver ett omvårdnadshem….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

marieborg
0

Å va kul att se bilder och att höra att så många katter blev bokade.

Gnesta-Kalle är ju sååå go!

Har vid flera tillfällen tänkt besöka Djurhjälpen men det blir aldrig av…vill så gärna

Vi missade allt efter som vi var i strängnäs och tog farväl av Billy.

Hawknestgrove
0

Åh, Känner så för lille Blue Ray……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sessan1
0

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=29110ead-cb7d-4e36-936d-cbce5b291b57&Filename=Hittekatttens Dag 007.jpg)

svartvita katten här ovanför är sååååå lik min Tarzan i ansiktet.  :) Trodde jag såg honom där :)

Fina katter iaf allihop!

anebit
0

Det fanns 60 - 70 katter på båda katthemmen men det var nästan omöjligt att fota för det var så mycket folk på båda ställena. Nu var vi ju kvar längre i Waxholm så där kunde jag fota lite men när katterna kom ut så sprang dom hej vilt så jag hann inte med.

På Stockholms katthem så var det kö och kö hela tiden, smockfullt med folk. Att vi kunde fota Gnesta-Kalle berodde på att johnnys girl släppte in oss till honom i hans rum annars fick man inte gå in till katterna….

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=4265ee8f-9feb-4bd7-adc7-2b67e6e2fbd2&Filename=Hittekatttens Dag 034.jpg)

Här är fikas det på Stockholms Katthem….

miranda1
0

vilket fint väder ni har haft!
Här har det för det mesta regnat vid öppet hus på Göteborgs Katthjälp. :/

johnnys girl
0

Kul att ni ville komma, tycker jag. Men nästa gång får ni hälsa på när det är lite lugnare så att jag hinner visa er runt ordentligt.

Det har varit en fantastisk dag, smockfullt med folk, mellan varven kändes det nästan som en rock-konsert, eller åtminstone mellandagsrea.  Jättekul, men jag är helt slut nu.

Vi tillåter inte några bokningar av katter under Öppet Hus. Det är alldeles för rörigt då för att man ska kunna bekanta sig ordentligt med sin "tilltänkta" familjemedlem. 
Däremot hade vi vanlig besökskväll i kväll, efter vårt Öppna Hus och då blev sex katter bokade, bla en av våra riktiga långliggare, Silvio, utomhusfödd snygging som fångades in förra sommaren.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Pelusa
0

En härlig och glad tråd, Anebit - och tack så hjärtligt för de snygga bilderna.

Vad glad man blir av att läsa om lilla Gnesta-Kalle samt att Silvio äntligen blev bokad. Håller tummen varje dag även för söta Dayo. Hoppas så in i vassen att rätt person plötsligt dyker upp och tar hem henne. Tänker även på Blue-Ray hos Djurhjälpen och hoppas han snart får komma till ett varmt och stabilt omvårdnadshem (vilket är en helt underbar idé, Djurhjälpen).

/Pelusa

martdat
0

Man blir alltid lika glad när man hör att katterna har fått egna hem…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Biku
0

Hej,

Det var trevligt att träffa er, och det var en mycket trevlig dag med fler besökare än vi kanske hade räknat med.

På söndagen var det återbesök av några som hade lämnat in intresseanmälningar samt några nya besökare, då vi hade öppet även på söndag vår ordinarie tid

Totalt blev 15 katter bokade :-) Självklart drog kattungarna de flesta intressenterna till sig men en och annan långliggare har även fått ett permanent hem.

Dock har vi inte hört något från de som var så intresserade av Bluray, men det kanske kommer !

Tack för att ni tog er tid och besökte oss

Hälsningar

Birgit

Förenigen Djurhjälpen

Engla
0

Jättetrevliga bilder. Det ser så mysigt ut på båda hemmen! Har du fler bilder?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Sidentass
0

Åhhh vilka fina bilder..o vilken härlig läsning! Ser så fint ut på båda katthemmen..hade varit en given gäst där bara man inte  hade så långa avstånd…så gott att höra om de bokade katterna..då blir man glad på ett speciellt sätt..missar som får hem..och nya som kan tas in till värmen!!

Denna kommentar har tagits bort.
anebit
0

Engla, här kommer några bilder till.  Det var så fullt med folk och trångt på båda ställena att det var svårt att ta foton.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=5438a634-e3b9-4680-be7c-cc055f7e85ef&Filename=Hittekatttens Dag 004.jpg)

En hög med trötta kattungar på Djurhjälpen i Waxholm..

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=ec788fa2-32ee-4f80-94e0-a389306c13fb&Filename=Hittekatttens Dag 005.jpg)

2 riktiga svartingar som låg högt på en hylla på Djurhjälpen…

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=dae1b994-2a43-4468-89e4-34ea63de9a18&Filename=Hittekatttens Dag 016.jpg)

Här ligger det 3 eller 4 svartingar på Stockholms katthem

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=57816e0f-7f61-47fc-b421-dee57bb31d19&Filename=Hittekatttens Dag 035.jpg)

Här ligger det en hög gul/vita kissemissar på Stockholms Katthem

Alla katter sov och var så trötta och brydde sig inte om att det var så mycket folk….

Engla
0

Kul med bilder! Alltid lika spännande att se hur andra katthem har det.Glad

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Simson
0

putt

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

vanessa
0

Som ni säkert vet så har Blue Ray hittat hem, och stortrivs med sitt liv. Här kan ni läsa om honom och hans kompis Ethon. http://www.jag-tina.blogspot.com/ /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.