Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 647 ggr
HellIPutUThrough
0

Hjälp misshandlade Babe!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Malin från Livlinan här igen.

Jag behöver hjälp med en katt vid namn Babe. Hon är tre år gammal och har varit både inne- och utekatt.

Babe har blivit misshandlad i sitt tidigare hem, sparkad, slagen och inlåst på riktigt små ytor utan mat och vatten. När någon höjer rösten åt henne kissar/bajsar hon därför på sig. Hon är lite restriktiv mot nya människor men tyr sig till lugna personer fort.

Eftersom hon kan bli rädd för skrik och höjda röster och kissar på sig då är det ingen som vill ta emot henne. Hon finns i Julita mellan Katrineholm & Eskilstuna. Jag kan personligen ordna transport åt henne om någon kan öppna sitt hem för denna goding. Hon har dessutom en kattunge (född 9 april) som gärna flyttar med henne, men det är inget krav.

Är det någon som kan hjälpa mig hjälpa Babe?

Malin, Livlinan
malleboy@bredband.net
www.livlinan.be (Mer info om Babe här)

Hawknestgrove
0

ÅH, så ont det gör i hjärtat1 Puttar upp för denna lilla stackars tjej med en gång!!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

Åhhh..vad jag önskar att jag kunde…men…mitt hus är fullt av katter, har åtta stycken vuxna här redan..tror inte att missen skulle känna sig trygg med dom, puttar upp tråden här o önskar att det finns någon..som känner någon osv..osv…missen här behöver få komma hem till tryggheten..

karins
0

Å stackars lilla du Babe! Vad du har fått gå igenom. Hoppas det finns någon som kan ge dig ett tryggt hem!

HellIPutUThrough
0

Tack så mycket. Vi får hjälpas åt tillsammans!

anniii
0

Oj, stackars lilla kise. Vilket livsöde. Hur kan någon vara så elak… Gråter Hoppas att det finns någon som känner någon som känner någon. Kanske en katt för en snäll gammal tant eller farbror?

Lena
0

Känner också jättemycket för denna stackars kisse. Tyvärr blir även vårt hem knökfullt snart då vi väntar på tre katter från Piteå. Hoppas någon har möjlighet!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

rulda
0

vilken underbar liten kisse men vilket förfärligt liv.
Jag hoppas att hon kommer att bli tryck i sig själv igen.

Hur är hon med andra katter? Är hon kastrerad?

Faxlin
0

Hur kan man misshandla djur. Jag fattar inte.
Skönt att hon nu är därifrån i alla fall. Jag tror också som någon annan skrev här uppe, en snäll tant eller farbror som hon kan få vara hos, två stycken som kan sitta och bara njuta i soffan ihop.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Engla
0

Stackars tjejen. Hon är så fin. Jag hoppas att det ordnar sig för henne och hennes unge. Det är hon verkligen värd.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

modellflickan
0

Men vad fin hon är, stackar liltjejen. Hur kan man misshandla en liten katt?? Ni vet nog vad jag vill göra med såna! ¤morr¤

Vart finns hon nu??

anniii
0

modell_flickan: Mellan Katrineholm och Eskilstuna i Julita. Står på www.livlinan.be. Håller tummarna för att denna söta tjej och hennes unge hittar ett lugnt hem snabbt!

HellIPutUThrough
0

Rulda - Hon går bra ihop med andra katter, hon går med två andra just nu. Inte kastrerad.

HellIPutUThrough
0

Jo, i ett lugnt hem hos en tant eller farbror tror jag hon skulle må toppen.

Ingen som har en mamma eller pappa som vill ha en katt, eller en snäll äldre granne?

modellflickan
0

#11 Tack för länken!

Jag önskar jag hade kunnat ta henne. Hon är ju hur söt som helst. Önskar henne ett kärleskfullt hem som kan ge henne den kärlek hon aldrig fick.

HellIPutUThrough
0

Hoppas vi kan hjälpas åt att hitta henne ett fint hem!

Erika91
0

Stackars Babe. Hon är så underbart söt.
Jag håller tummarna på att ett hem snart kommer till henne!

vargmamman
0

putt..

HellIPutUThrough
0

Putt!

Hawknestgrove
0

Hur går det? Men hon hotas väl inte av att slängas ut i alla fall?

HellIPutUThrough
0

Det går inget vidare. Hennes kattunge får nytt hem imorgon, men Babe (mamman) vill ingen ha.

Hon kommer inte avlivas men de hon bor hos nu kan inte ge henne tiden hon förtjänar och behöver. Hon går där och skrotar mest så att säga..

Hawknestgrove
0

Men nu går hon väl på piller i alla fall? Så hon inte riskerar att bli gravid?

anniii
0

Har du lagt in tråden på kattforum.se / kattakuten?

Stackars lilla tjejen. Hon förtjänar verkligen det bästa av alla hem!

HellIPutUThrough
0

Jag tror inte hon äter några piller, ägaren har nog inte kastrerat någon av sina katter tror jag, tyvärr.

Anniii, tack för tipsen, ska kolla genast!

UlrikaD
0

Stackars liten. Måste inse att det är alldeles för mycket djur, liv och rörelse hemma hos mig för att hon skulle trivas. Man vill ju att hon ska hitta rätt för gott den här gången. Håller tummarna för att det ordnar sig för tjejen.

HellIPutUThrough
0

Kan ingen hjälpa mig att hjälpa Babe? Ingen som känner någon äldre dam som saknar en kompis?

Ankie
0

putt

HellIPutUThrough
0

Putt. :(

UlrikaD
0

putt

emjon
0

Även jag känner så starkt för lilla Babe som fått en så ledsam start i livet. Vi har ju tidigare tagit hand om just en sådan katt och när han förstod att allt skulle bli bättre så slappnade han av mer och mer och han var helt underbar. Tyvärr är inte vi heller rätt hem för denna lilla sötnos som jag hoppas snart får ett eget tryggt hem.

Vet inte heller någon just nu som skulle passa att ta hand om henne  men kommer att hålla öronen öppna om någåt dyker upp.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
0

kan du transportera henne ned till Göteborgsområdet om jag skulle stöta på någon äldre i mitt jobb? De flesta är dock för rädda för att ta på sig ansvaret för en katt.

Rent allmänt skulle det underlätta betydligt att omplacera henne om hon var kastrerad. Kan ni ordna det inom Livlinan? Hos vem är kissen nu?

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

I föreningen har vi omvårdnadshem bland annat. Där den nya "ägaren" tar hand om en kisse som har problem. Föreningen står för veterinärvård, mat med mera. Om ni kastrerar henne är det guld värt, för det nya hemmet vill inte ha den kostnaden på sig. Och p-piller är tyvärr sjukdomsframkallande.

Annonsera i tidningar, på annonssajter, sätt upp lappar i affärer med mera. För det finns ett hem för henne, det vet jag. Skriv om henne så att tårkanalerna kommer till liv hos läsaren så är jag säker på att hon får hem snart. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

elena
0

Du kan väl göra ett försök hos närmsta PRO (pesionärernas riksorganisation) De har lokaler i hela Sverige och där  borde du kunna sätta upp lappar.

anniii
0

putt

Hawknestgrove
0

Puttar upp jag med!!!! Lilla gumman, all lycka till dig!

Hawknestgrove
0

Puttar upp jag med. HUr går det?

HellIPutUThrough
0

Ingen napp ännu.

Hawknestgrove
0

Puttar upp för stackars lilla Babe…..Hon kastas väl inte ut i alla fall? Hon blir väl inte gravid igen? Till nöds, så kunde jag skicka dig en karta Ppiller så länge till henne

HellIPutUThrough
0

Hej!

Nej kastas ut kommer hon inte göra. Ska maila ägaren och se om hon kan låta kastrera Babe. Tack för hjälpen med ppiller, ska kolla med henne först!

Underbart forum detta!

Malin

Hawknestgrove
0

Ja Pm:a mig så jag kan få adressen så kan jag skicka en kartA I ALLA FALL…

Sidentass
0

Åhhh..vad jag önskar misse ett tryggt o kärleksfullt hem..gör så ont att man inte kan hjälpa till..tror inte att den här kissen skulle känna sig trygg med alla våra vuxna katter i lägenhet…hon är så vacker lilla gumman..o värd all den uppmärksamhet hon kan få…ett äldre par..eller någon nnan äldre person kanske vore det perfekta hemmet..många äldre brukar inte använda sig av internet, är nog lättare att nå dom via lokaltidningar, eller närradion…håller så hårt i tummarna  o vill kissen det allra bästa..

maggan47
0

håller helt med föregående, tänk om det fanns någon ändå för denna lilla Maggan47Gråter

modellflickan
0

Puttar upp

anniii
0

Sidentass, lokalradion är ju ett jättebra ställe att efterlysa en snäll matte eller husse på! Många gamla lyssnar ju på P4. Även lokaltidningen är ju ett bra sätt att nå ut till de lite äldre.

Hawknestgrove
0

Lilla Babe, hur går det????

HellIPutUThrough
0

Inget hem ännu.

Hawknestgrove
0

Puttar upp…..

leoochelvismatte
0

puttar upp, det skär i hjärtat när jag läser om Babe…tyvärr tror jag ett hem med småbarn är fel hem för henne, ljudnivån här hemma kan vara hög…

*håller alla tummar och tassar*

felidae
0

Hur är hon med andra katter?

HellIPutUThrough
0

Hon går bra ihop med andra katter. Just nu går hon med två andra.

Hawknestgrove
0

ÅH, håller alla tassar och tummar för den lilla…. Behöver du en karta ppiller? Jag skickar gärna…..

Hawknestgrove
0

HAr lagt in tråden på SKS forum också…

www.kattforum.se/viewtopic.php?t=123383 " rel="noopener noreferrer" target="_blank">http://www.kattforum.se/viewtopic.php?t=123383 

Hawknestgrove
0

Puttar upp för lilla Babe… Verkar röra på sig, det var en som skulle höra med en vän där inne…..

HellIPutUThrough
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

GODA NYHETER! Babe åker till sitt nya hem på lördag om allt går som det ska. PÅ landet, lugnt och stilla, med hur mycket ytor som helst att springa på både ute och inne!

Madde80
0

Vad underbart att höra! Så skönt för Babe :D!

Simson
0

Men så underbart härligt!! Att det löste sig bra!!
Puss och nosgos på henne! Kyss

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

maggan47
0

vilken underbar läsning, vad glad jag blir, får ni rapporter från nya hemmet tror du, så man får höra hur det går, med den lilla vars öde varit så hårt på grund av "människor" Maggan47

martdat
0

Trevligt med lyckliga slut!Skrattande

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Erika91
0

Å vad lycklig ja blir att höra om detta lyckliga slut för Babe. Hon förtjänar verkligen detta hem!

felidae
0

Good news!

Lena
0

#53 Skönt att höra att Babe nu fått ett hem. Önskar henne ett riktigt bra kattliv i det nya hemmet.

//Lena

HellIPutUThrough
0

Hon är hemma i nya hemmet nu, lite skygg, lite rädd, men det löser sig nog. Hon har även en kattkompis där. :)

Erika91
0

Vet du hur det gått för henne nu? :)

evamojje
0

Vart så ledsen när jag började läsa den här tråden men mot slutet så vart jag överlycklig…vad skönt att hon fick ett alldeles eget hem. Jag hoppas att allt kommer att gå jätte bra för Babe.

Och heder till er alla som kämpat för att Babe skulle få ett hem.

Tassar i massor från Mojje & Busan & Eva

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Sidentass
0

Blir varm inombords när jag får ta del av hur Babe nu fått ett riktigt hem på landet…äntligen..får fina misse leva ut ett riktigt värdigt katteliv..!! Tack alla som hjälpt henne dit!

Hawknestgrove
0

Så bra! Var det den intressenten på Sks forum som tog sig an den lilla? I såna fall,var det ju rena lyckokastet, att jag lade tråden där!

emjon
0

Härliga nyheter och jag hoppas att hon nu får det hem som hon skulle haft från början.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

Då hoppas vi få höra lite om den söta tjejen…..

HellIPutUThrough
0

Det jag hör hittills har varit bra. Hon trampar med tassarna när hon blir lyft och klappad i alla fall, så hon verkar trivas. :) Återkommer med mer info så fort jag får!

Hawknestgrove
0

Åh, så jättebra! Tror du att det var tråden på SKS som gjorde susen?

HellIPutUThrough
0

Jag vet faktiskt inte, men länkade du till Livlinan där är det möjligt, för hon hörde av sig via hemsidan! :)

Erika91
0

#68 Underbart att höra!

Hawknestgrove
0

Nej, jag länkade till denna tråd! Men det är ju samma sak, för länken till livlinan finns ju här1 Där var detensom var jätteintresserad! Se tråden!

Hawknestgrove
0

Puttar upp. Vill höra hur det går?

HellIPutUThrough
0

Detta är väl bra betyg, inte sant? Glad

"Hej där.. det går bra.. hon går till och med ut och kommer hem på kvällarna.. har gått upp i vikt och slänger sig hejdlöst på mej när jag läser en bok och ska kela just du. Hon skriker på nätterna och vet inte om det är för att hon letar efter mej eller om hon bara är allmänt mörkrädd. Men hon beter sig som en katt ska och kan lägga sig i knä´t på mej och mysa med.."

Hawknestgrove
0

Men har non blivit kastrerad?

Hawknestgrove
0

Tjatar igen, har hon blivit kastrerad? Blev lite orolig, då hon går ut och in…..