Kommer du ihåg Ronja, Lena?
Lena, kommer du ihåg lilla Ronja, som jag med din hjälp försökte placera i början av när jag kom med i KAttgruppen? JAg skämdes så, för farbrorn som hade tagit henne tillfälligt, vill behålla henne, när du och all hade fixat ett nytt hem åt henne? Nåväl, åren har gått och jag har tjatat att hon skall kastreras. i fredags så kom farbrorns sons tjej hem till oss och frågade om de kunde få låna kattbur av mig, för på måndag skulle lilla "Svarta" kastreras… Självklart fick de det… äntligen! Hon har varit inne nästan hela tiden, fick en kull med missfall hela bunten, så det var väl det som fick den gamla farbrorn att tänka om. Så i dag kom farbrorns son tillbaka med buren, kastrering gjord. Han fick låna en fåntratt av mig och stränga order om att kissen inte fick gå ut den närmaste veckan. Den gamla farbrorn har verkligen tagit sig an den lilla. Fått något att ta ansvar för. Och jag tror, att när Farbrorn faller ifrån, så tar nog sonen väl hand om lilla Ronja-Svarta…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vilken fin berättelse…tänk att det hela ändå fick ett såg gott slut, vad bra att du fanns där Gunilla, du kunde låna ut en bur o ge ett gott ord på vägen..det värmer!
Visst kommer jag ihåg lilla Ronja! Så bra att hon är kastrerad nu. Ibland hjälper det med information och upprepning, fast det kan ta sin lilla tid.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Åh va fin hon är. Tur att hon blev kastrerad till slut.
Ja, det satt långt inne! Varje gång jag träffade sonen på konsum, så tjatade jag…. Hon bor ganska trafiksäkert, alldeles invid Mellegårdens skola där det är 30 km. Hon går sällan ut. Så förhoppningsvis, så har hon ett bra liv framför sig! hon är väl 3 år vid det här laget, eller hur Lena?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....