Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 309 ggr
gulliver
0

AKUT! Avlivningshot i Malmö AKUT!

Hej alla kattvänner!

Lilla söta Sara behöver flytta omgående. Se länken från katter.nu nedan.

http://www.kattforum.se/viewtopic.php?t=124110

Ankie
0

Hoppas att det ordnar sig för denna söta katttjej!

Sidentass
0

Åhh så besvärligt när det är på det viset..verkar som att den här missen söker ett hem där hon får vara ensam om att rå om sina ägare…puttar upp o håller tummar!

gulliver
0

#2 Det går troligtvis bra med kattkompis/ar som är mer dominanta också eftersom det fanns sådana i det gamla stödhemmet.

Jag tycker det är så himla fult med avlivningshot i sådana här situationer. Fattar inte varför de inte kan försöka leta nytt hem själva och vidarebefordra till mig för godkännande och kontraktskrivning.

Hawknestgrove
0

Ja, för som jag skrev i Sks forum, även om de är permanent hem, så får de väl ändå inte avliva henne?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

gulliver
0

#4 Nej och som jag svarade på SKS så får de absolut inte det men det är så fruktansvärt tråkigt att det alltid ska komma till hot om avlivning i dessa fall.

Det finns inga stödhem och det gamla stödhemmet kan av olika skäl inte ta tillbaka Sara. Själv har jag katter till bristningsgränsen hemma för så fort stödhemmen av en eller annan anledning inte vill ha katten/katterna kvar så är det jag som får ta hand om dem.

Ovanstående gäller också de som tagit hand om katt permanent om det inte finns någon annan lösning.

Sidentass
0

Trött på avlivningshot ja…usch…trött är bara förnamnet..

karins
0

Ja varför alla dessa avlivningshot…suck!

Lena
0

Fy för den lede för alla dessa avlivningshot. Så fort det inte passar så ska katterna dödas.

Hoppas det ordnar sig kissen är ju supersöt! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Puttar upp här med

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....