Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 6180 ggr
vargmamman
0

HJÄLP löpande katt

askungen är hel tokig..hon skriker i höga sky och börjat pinka i badkaret:( men går även i lådan..tyvärr har jag INTE råd dena månad att kastrera henne..vad ska jag göra..henes syster är tvärtom..hon går bara i lådan ,skriker inte me blir däremot vääääääääääldigt kelen..ka ni ge tips på hur man ska få askunge lugna ner sig..hur länge löper de?

karins
0

Det får du nog stå ut med. Ta upp henne i famnen och vagga henne som ett barn. hjälper en stund. Löper ca 1 vecka olika från katt till katt tror jag. Sen kan du ju bara hoppas på att hon sover på natten :-)

Alexej
0

Ring till veterinären för att få ett recept för p-piller. Katter tycker inte om att vara löpande. Kastrerar sedan så snabbt som möjligt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vargmamman
0

tack för svaren..får ringa veterinären..hon skriker mest på atten tyvärrr..tycker synd om henne:(

karins
0

Ja just det p-piller gav jag mina äldsta honor innan de blev kastrerade.

Sidentass
0

om hon får ett piller nu när hon löper kommer hon nog med all säkerhet lugna ned sig efter ett dygn..så gjorde jag med mina honor innan dom blev kasterade..

Destany
0

jag gav oxå puma p piller innan jag kastrerade henne.. det e ju jobbigt både för katten o matte när hon löper..

Hawknestgrove
0

Instämmer med ovanstående. Gjorde likadant med Esther. Hennes första löp inföll med den månaden som studielånet skulle betalas, så det var ingen möjlighet just då. Men jag hade fått en liten karta ppiller utskrivet. Så esther åt ppiller i fyra veckor.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....