Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 937 ggr
MorganP
0

Skrika 1 vecka kvar i livet!

Någon som kan höra en insats för denna tisse som verkligen är akut.
_____

Skrikan trivs inte i nuvarande stödhem och måste OMGåENDE komma till nytt hem.

Skrikan
Skrikan - svartsköldpadd-vit hona

Även hämtat från KKS gästbok:

!! AKUT !!!

Finns det någon med utemiljö som kan ta sig an en kattunge (sköldpaddsfärgad 12 veckors hona)?

Hon har knappt 1 vecka på sig, finns inget nytt hem så avlivas hon enligt stödhemmet. Synd, för hon är en sådan tam, kelen och go lite flicka… som tyvärr kan ha lite problem med lådan ibland och därför behöver kunna komma ut lite då och då. Snälla, den som kan, hjälp henne innan det är försent :(Kontakta Lisbeth på lisbeth@kks.nu

Någon? 

PS! Kan meddela att KKS inte tillåter att katten avlivas men behöver hjälp!

Hawknestgrove
0

Puttar upp. Men hon avlivas alltså INTE??? För det gör ju aldrig ni! Fy vilket stödhem! Det anlitar ni väl aldrig igen?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

puttar upp för denna fina lilla kattflicka..skulle vilja sååå gärna..men vi har kattefullt här..

Alexej
0

Det är inte Sofia stödhemskatt! Tyvärr, ingen plats mer, men jag hoppas att hon får ett bättre hem!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

miranda1
0

roligt med sånna stödhem…. hoppas det löser sig för den lille.

karins
0

Men stödhem får väl inte avliva katter!?

MorganP
0

#1 Nej, hon ska inte avlivas men KKS behöver er hjälp. Gällande stödhemmet så antar jag inte det men lägger ut denna tråd efter samtal med Lisbeth.

#3 Nej, inte Sofia (som jag inte vet vem det är)

#5 Nej stödhem får inte det men vissa hotar tyvärr med det för att "bli av med" katten. I detta läge liten annan situation dock.

martdat
0

HATAR avlivningshot!!Skrikandes. Måsste hon verkligen få gå ut eller kan det finnas någon annan anledning att hon inte trivs? Kanske inte lådan elr sanden passar? Hoppas på en lösning men utekrav gör ju det lite svårare.. Har anonser varit ute på vanliga anonssajter (elr hur det stavas) ? 12 veckors ungar har ju lite lättare att placeras än vuxna..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Erika91
0

Å jag önskar även denna kisse lycka till. Fy att hota med att avliva!!

Lena
0

Usch vad trisst med alla dessa avlivningshot! Längtar tillbaka till Nederländerna när jag läser sådant. Men det hjälper ju inte kissen ifråga. Puttar upp och hoppas någon kan rycka in.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

anniii
0

putt upp

emjon
0

När jag läser detta blir jag både arg och mest ledsen. Förstår inte alls jourhemmets inställning annat än att de varken har tålamod eller intresse. Att säga att en 12 veckors kisse behöver få gå ut för att den inte är riktigt rumsren tyder på bekvämlighet. Hoppas att lilla skrikan får komma till ett hem där hon är välkommen och trivs bättre.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Faxlin
0

Som vanligt i fel ände av landet. Och här kan jag bara erbjuda ett hem som stallkatt ihop med min Sockan. Älskar paddor ju :-)
Men som sagt var, kattallergiker som man är så kan man inte.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Imasy
0

varför ens bemöda sig att bli stödhem från första början?

Lena
0

#11 Instämmer - det är så galet resonerat att det inte finns ord för det.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

supermoccine
0

Måste säga också att det kanske var dumt av Morgan att fortsätta använda sig av avlivningshotandet i rubriken t.ex. även om det fanns ett litet P.S. längst ned.

MelindaS
0

Lilla katt. Önskar jag kunde ta in henne. Tittat länge på henne på kks hemsida och blev kär i henne när han las upp där för ett tag sedan och har sedan dess inte kunnat glömma henne. Älskar ju paddor. =) Har rätt fullt upp här och ska ta in mammakatt när hon fångas in. Så jag har inte riktigt plats. Hoppas det löser sig för henne. Jag hoppas jag hoppas.

Kramar

MorganP
0

#15 Dumt o dumt vet jag inte om det är att använda ordet avlivningshotad, om man nu ska hänga upp sig på det, snarare sanning då personen ifråga utryckt det som en utväg.

leoochelvismatte
0

har pratat med lisbeth om lilltjejen, i och med att en del av mina stödisar är tingade nu, så hon kanske kommer hit…:-)

gubben
0

Vill alltså KKS att kattungen ska komma till ett stödhem med utemiljö? Jag fattar ingenting. Har ni inte som krav att era stödhem håller katterna inomhus? Dessutom ska väl öht inte en kattunge på 12 veckor gå ut själv.Fundersam

MorganP
0

#19 Vi har krav på att katterna ska vara inne de första veckorna vilket går att läsa på hemsidan. Majoriteten av katterna blir innekatter medan en del sedermera även blir inne-/utekatter, vissa förvildade även stallkatter efter de kastrerats.

Håller med dig att en 12 veckors kattunge (samt aningen äldre) ska absolut inte vara utekatt men jag har än en gång lagt ut denna tråd för att se om det finns en lösning för paddan då KKS tyvärr har väldigt många anmälda ärenden, Skrikan en ibland dem. Jag kan inte hela bakgrunden :-(

#18 Bra att tog aktivt initiativ och kontaktade Lisbeth, hoppas att det på något sätt löser sig för Skrikan!

leoochelvismatte
0

skall prata med Lisbeth igen nu ihelgen, så får vi se om hon kommer hit :-)

brutt
0

Nr 18 Vad bra om du kan hjälpa henne, hon är väldigt vacker dessutom.

19 Inte tror jag att man släpper ut en 12 veckors unge själv utan tillsyn och övriga nödvändiga åtgärder, hoppas hon kan få det tryggt i framtiden.

Erika91
0

Å vad bra att du finns till hand i detta "ärende" iaf leoochelvismatte :)

gubben
0

§22 Det finns väl massor av människor som släpper ut kattungar själva, det är ju knappast nytt och jag förstår att KKS säljer katter som utekatter (fast förhoppningsvis bara i undantagsfall) men det jag blev förbluffad över var att man alltså låter stödhemmen släppa ut katterna. Om man är stödhem så äger man ju inte katten och då borde det ju vara självklart att man har katterna inne så att ingenting kan hända dem. Tycker jag men tydligen är jag ensam om det då.

brutt
0

22 Det är du absolut inte ensam om att tycka men det finns ju olika sätt att vare ute på i en kattgård eller i sele är ju också ute tex. Det kan ju också finnas speciella orsaker till detta skrivna om utemöjligheterna.

Erika91
0

#24 Oj så uppfatta jag det inte! Men absolut tycker jag INTE att stödhemmet ska få slänga ut katter!! Herregud, det kan ni väl ändå inte tillåta Morgan?

Denna kommentar har tagits bort.
MorganP
0

#26 Läs tidigare inlägg så ser du att vi inte tillåter det.

MelindaS
0

Du är en Pärla leoochelvismatte! Blev glad att du kan ta in Skrikan. Tänkt på henne idag. Hoppas det kommer att gå bra med henne hos er!!! Lycka till!

Hälsningar från oss på andra sidan gatan! =)

Kramar Melinda

leoochelvismatte
0

tack Melinda :-)Som det ser ut (pratade precis med Lisbeth) så kommer hon hit imorgon, så får vi se om hon är så omöjlig som de tidigare stödhemmen uttryckt det..(det kan jag inte tänka mig…)

Håller likaledes tummarna för er ( dig och Emma) som är riktiga katthjältinnor :-) Ni får hosta om transport behövs ;-)

Alexej
0

Jättekul att du kan ta Skrikan!Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

#30 du är en pärla Leoochelvismatte! Toppen att du tar in henne, vackra missen..vi håller hårt här i tassar o tummar för att allt ska gå bra!!

leoochelvismatte
0

ja, jag hoppas också att det går bra, tydligen skulle det vara problem med lådan, men det kan ju vara att hon är osäker då hon flyttat runt så mycket…har dock svårt att tänka mig att en katt inte går att få lugn och harmonisk när hon bara är 12 v!

Ser fram emot att få träffa tösen:-)

karins
0

Har allt löst sig här!? Vilken Lycka för lilla kisetösenGlad

Lena
0

#33 Toppen att kattungen kommer till dig. Nu kan man andas ut i det här ömmande fallet. Du får berätta hur det går. :)

//Lena

Alwyn
0

>Landsfreak jag hoppas att det inte va mig du syftade på i #3… jag skulle ALDRIG göra så! :o(  älskar alla mina stödisar.

Alexej
0

Nej, det var en annan historie!Flört

leoochelvismatte
0

väntar på att Lisbeth skall höra av sig*börjar bli lite pirrig* jag hoppas att hon kommer trivas här :-)

Erika91
0

#28 Puh, då missuppfatta jag inte fel då :)

Å vad bra att hon kommer imon till dig och att denna historia slutar lyckligt :)

Erika91
0

#38 Det tror jag att hon kommer! :)

Faxlin
0

#38: Klart hon kommer trivas hos dig, vilken misse skulle inte göra det :-)

Audiatur et altera pars

emjon
0

Vad härligt att du tar hand om lilla Skrikan och jag önskar stort lycka till med henne.

leoochelvismatte
0

_jag kan berätta att skrikan inte kommer hit idag, tydligen är hon sjuk på något sätt och behöver vet.undersökning, ev. kommer hon senare.
_

martdat
0

Oj då, stackars Skrikan, kanske därför hon hafft problem med lådan, hoppas vetten kan hjälpa henne,,

MelindaS
0

Men stackars gumman då. Hoppas det går bra hos veterinären och att det inte är något allvarligt.

Kramar

Erika91
0

Nej stackars Skrikan.. jag hoppas att det inte är nått allvarligt!!

karins
0

Stackars Skrikan! Börjar undra om allt just handlade om att hon var sjuk!?

Erika91
0

#47 säkert är det så :/

Hawknestgrove
0

Åh, då håller vi tummar och tassar1 Lilla tjejen! Men, sicket stödhem!!!! Anlita aldrig dem något mer i alla fall!

Sidentass
0

åhh..är hon sjuk, lilla gumman..hoppas verkligen att det inte är något allvarligt fel..

Faxlin
0

Men lilla gumman då, inte lätt att vara sjuk. Skriv gärna och berätta vad det var för fel med henne.

Audiatur et altera pars

emjon
0

Vad ledsamt att lilla Skrikan är sjuk men samtidigt bra att hon nu får hjälp. Här håller vi alla tassar och tummar för att det inte är allvarligt utan snart är frisk igen.

modellflickan
0

Men lillgumman då…

leoochelvismatte
0

vet tyvärr inte hur det går, men jag skall höra med Lisbeth när jag pratar med henne

Erika91
0

Vet du hur det gått nu då?

MelindaS
0

Ja hur går det för lilla Skrikan? Hur mår hon nu? Har du fått hem henne till er än leoochelvismatte?

Kramar

MorganP
0

Tyvärr vet jag inte utan ngn kanske kan maila Lisbeth så får ni svar. Nu ska jag dock sova, nya uppgifter imorgon.

Jenna-Gun
0

Puttar upp

Erika91
0

putt

emjon
0

Leoochelvismatte hur har det gått för lilla Skrikan? Får du ingen information när du nu erbjöd dig att ta hand om henne? Kan inte låta bli att tänka på lilla kissen.

maggan47
0

hjälper till att putta Maggan47

HannaAkutgruppen
0

Inget ont mot kks eller nått sånt utan bara om vad iaf vi har för uteregler och mina egna tankar..

Vi tillåter inte de få av våra katter som blir utekatter, att få gå ut öht förrän de har kastrerats. Små kattungar går ofta vilse, får ofta sådana samtal. Då brukar jag fråga ägarna när de hittats om de skulle släppa ut ett treårigt barn själv. Svaret är alltid nej, själv ser jag ingen större skillnad. Vid 12 veckors ålder har dom inte rätt mognad för att vara ute på egenhand, och löper dessutom stor risk att skadas av djur som räv osv.

emjon
0

#62 Håller helt med dig precis min åsikt också.

leoochelvismatte
0

Hej alla! Tyvärr vet jag inte alls hur det går med lilla gumman…:-(, kan tillägga att jag inte skulle haft henne som utekatt, alla mina är innekatter och jag tror problemet ligger på ett annat plan, än att hon behöver gå ut…

håller fullständigt med HannaAkutgruppen om det.

Ankie
0

Nämen då har det inte löst sig här ännu då? Verkligen en jätte fin katt.

HellIPutUThrough
0

Jag har mailat Lisbet. Kan ta emot henne tillfälligt på en gång. Var finns pyret?

Sidentass
0

#66 toppen att du kan det!! Håller tummarna!

martdat
0

Men hur gick det hoss veterinären då?

Hawknestgrove
0

Åh, nu är jag nyfiken, har det löst sig?

karins
0

Å har det löst sig här! Toppen!

HellIPutUThrough
0

Såhär stod det på KKS hemsida: "> Skrikan har fått ett nytt stödhem."

leoochelvismatte
0

åh, då har nog kommit till den kks-aktiva tjejen som Lisbeth pratade om, jag hoppas att allt är bra med henne

emjon
0

Vad härligt att det löst sig och jag hoppas också att allt går bra.

Erika91
0

Å vad skönt att dte verkar ha löst sig!

Hawknestgrove
0

Pustar ut jag med