Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: kattsjukdomarkattens-beteende
Läst 2338 ggr
Alwyn
0

Vill inte avliva! :o( HJÄLP!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni kanske minns Trixie som va så sjuk och inte blev av med masken? Hon blev efter många om och men frisk och fick ett nytt hem… lyckligt slut trodde vi. Nu oroar vi oss över att hon har börjat kissa inne överallt. I sängar, soffa, på mattor. Hon verkar för övrigt lycklig och det har inte förändrats något alls i hemmet. Hon har en stor balkong som hon älskar att vara på och sälskap hela dagarna. Och veterinären har konstaterat att hon är frisk. Ingen urinvägsinfektion och inget annat.

Jag vill absolut inte avliva, men vem kan ha en katt som kissar fel? Ingen…  Kan nån ge mig några bra tips? Vad e felet? Vad kan vi göra? Jag förstår inte.Gråter

anniii
0

Idag på ett annat forum läste jag att en där ger sin katt clomicalm (antidepp) och att han inte kissar på fel ställen då. Det kan ju vara värt att prova det.

Alwyn
0

Hon är inte alls deperimerad, hon är jätteglad och verkar må toppen så det är inte problemet här.

Hon är dessutom kastrerad för de som annars kommer att undra. Suck, jag förstår inte.

AnneN
0

Hon kanske skulle passa bra som stallkatt?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Naquita
0

# hur vet du att hon inte är deprimerad, har hon sagt det till dig? nej, skämtosido vi människor kan inte veta vad som rör sig i deras huvuden, så ALLT som kanske kan hjälpa henne är värt att testa. tycker du inte det?

det är mkt svårt att se på alla slags djur om de är deprimerade, om det inte är mkt djupa deprissioner

Naquita
0

har du röntgat/ultraljudat njurar och lever?

gubben
0

Att hon kissar på mjuka ställen tyder på att det är något fel på kisseriet i alla fall. Skulle nog undersöka det närmare innan jag vidtar några drastiska åtgärder.

Naquita
0

#6 precis håller med.. börja med att grundligt undersöka. ta blodprover, ultraljuda njurar, lever o urinblåsa..

Alwyn
0

Eftersom jag berättade att det är en katt som omplacerats så förstår du kanske att JAG inte har röntgat något alls…inte min katt alltså, utan en hittekatt. Naquita jag trodde du och jag va på samma sida eftersom vi båda jobbar med hemlösa katter och får stå ut med att se och uppleva en hel del sorgliga saker…din första replik sårar mig faktiskt  :o(

Att en katt inte är deperimerad tar jag för givet när den utåt visar sig lycklig och jagar fjärilar och beter sig som en katt ska för övrigt. Visst ska man prova det som är lämpligt dock, absolut! Jag har sagt till ägaren att hon måste göra en ordentlig utredning hos veterinären. Frågan är bara om det inte dyker upp nåt…. är så orolig ju.

storAnnette
0

Har hon provat med fler lådor?På olika ställen?Det kan ju vara protest mot nånting också (om de har tur).

Alwyn
0

Eftersom det uppkommit på senare tid ock lådan stått på samma plats och tagits omhand på samma sätt är det nog inte låd-relaterat. Urinvägsinfektion va det inte. Men vi får se vid vidare undersökningar om nåt annat kommer fram. Kan en frisk katt bara börja sådär? Jag kan inte tänka annat än att det måste va ett hälsoproblem….hoppas de upptäcker vad felet är snart.

AnneN
0

Kan det inte vara att katten har gjort sig hemstad och börjat markera revir då?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

gubben
0

§10 Har de alltså tagit urinprov på henne? Och blodprov för att kolla njurarna?

Gullan402
0

Enl. bipacksedeln till Feliway (sprayen) står det att det kan hjälpa mot att katter kissar på fel ställen. Kanske värt att prova, det står oxå att man ska fortsätta att spraya på platser som katten kissar på i flera veckor.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

storAnnette
0

Det behöver inte vara lådan hon protesterar emot.Tror det var på Agrias sida jag läst om olika problem inom området.

Här har en (tidigare) katt kissat i lillmattes säng två gånger.Vi trodde då att det var den underlägsna som inte hunnit/vågat till toa men det visade sig vara den andra….som troligen ville visa att hon bestämmer…det slutade hon med och jag kommer inte ens ihåg att vi gjorde något särskilt utom att sätta in en låda i lillmattes rum också.

marieborg
0

va tråkigt! Kanske kan det hjälpa att pröva Feliway?

Kolla även här   www.hittekatter.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=c508605f-a6f9-4597-8419-fcbcc79d6143

Naquita
0

#8 var inte meningen att såra dig, jag trodde inte du skulle ta illa upp. förlåt, vi har visst inte samma humor. man måste få skoja ibland när vi jobbar med sånthär. förstod inte att det inte var din katt, du skrev lite mkt "vi" i första inlägget , det är förvirrande för mig som knappt sovit och packar dygnet runt känns det som..*skratt*

vad menar du med att inte stå på samma sida?

Hoppas hennes nuvarande ägare gör allt dom kan, röntgar osv.

Alwyn
0

Tack för alla råd och tips. Feliway har jag hemma och det kan jag gärna skicka henne. Jag ska tipsa om en extra låda…men revirmarkerar katter som inte bor m andra katter? De hade lämnat in henne hos vetten som sen sa att hon va frisk, men det köpte inte jag och sa nu att hon måste utredas ordentligt! Vetten skulle ringas imorrn igen.

Naquita jag e nog extra känslig nu när jag är ledsen och orolig, och kände det som att du högg lite när jag bara bad om hjälp….därav att du va emot mig och inte på min sida. Att jag skriver mkt "vi" är för att jag är väldigt engagerad i de katter jag omplacerar, speciellt denna kisse.

Gullan402
0

# 17  ja, även ensamkatter kan revirmarkera har jag läst i ngn kattbok (det kan ju komma andra typ…)

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

gubben
0

Är katten ensam alltså? Är den mycket ensam också för då kan det ju bero på det, att hon protesterar. En katt till kanske skulle göra susen.

siberlina
0

prova   en annan slags  sand.kanske kan fungera

Naquita
0

#17 ingen fara, vet själv hur det är när man är förtvivlad och inte vet vad man ska göra:(

hoppas allt går bra med kissen.

Lena
0

Läs igenom artikeln som finns i #15, där står ganska mycket om vad man kan göra. Som andra redan skrivit är det inte alltid man märker om katten känner sig deppad eller sjuk, de visar det genom att protestkissa. Det kan vara problem med njurar, uringrus, urinvägsinflammationer, livmodersinflammationer och allt möjligt som ligger bakom. Men det kan även vara något katten är missnöjd med som toalådans placering, kattsanden eller andra förändringar. Är hon ensamkatt på nya stället? I så fall kanske hon saknar kattsällskap. I artikeln står ett beprövat knep som går ut på att man begränsar kattens utrymme till ett rum. Be matten att täcka över sängar och soffan med byggplast och ta bort mattorna. Man kan också stänga dörren till sovrummet. Ytterligare en veterinärundersökning är bra at göra precis som planerat. Ge inte upp utan var som detektiver. Sådant här går att lösa.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

miranda1
0

prova med clomicalm, är inte bara mot depression men även mot beteendestörningar…. värd att prova i alla fall tycker jag.

/Miranda

Alwyn
0

Tack, ska prova allt vi kan. Håll tummarna att det går vägen.

Sidentass
0

Ser att du fått många goda råd här ovan..så jag sitter här nu o håller tummarna att det hela löser upp sig snart. Hon är så vacker, missen..ingen förändring som skett där katten bor, som gjort att hon börjat kissa i protest?

Puma77
0

Lycka till nu o en gose kram till söta underbara Trixie.

//Pia

Efvis
0

Sophia oroar sig för Trixie och jag oroar mig för Sophia och Trixie.

Tänk inte det allra värsta först nu Sophia…det är säkert ett problem som går att lösa…var systematisk och säg till nya familjen att sakta prova sig fram med de olika tipsen och råden som du fått här.

Och se till at få lite ro och sömn du oxå…lilla pärlan.

Hälsningar Efvis

JosephineF
0

En fråga - revirmarkerar kastrerade katter??

Naquita
0

#28 ja,om de varit okastrerade länge innan kastreringen kan det vara ngt som aldrig går ur.men det är ovanlgit att det blir så.

Lena
0

#28 Då brukar Felliway vara till god hjälp!

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alwyn
0

Tack alla, Efvis du är för go. Jag ska lösa dethär det är nåt som e säkert. Tror ni jag blev snopen när jag frågade ägaren om de försäkrat kissen som jag sa att de skulle eller? "nä vi tyckte inte det behövdes då hon skulle va innekatt"….määäh hur TÄNKER folk??? Jag ska tvinga dem att ge henne den vård hon behöver…försäkring eller ej. Hon va rett ung då vi kastrerade henne, max ett år sa vetten. Det måste va nåt lurt i hälsan nånstans.

Hawknestgrove
0

sedan, på förekommen anledning, så bad Lena mig i våras, att göra en artikel om rumsrenhetsproblem, efter en artikle i Kattliv. MEn nästan hela den tidningen handlar just om dessa problem, så jag är för lat! Finns inte att läsa på Webbewn heller, men snälla, köp det numret som enstaka lösnummer! Det var nummer 2 i år, alltså nr 2/07 som gäller. Jättebra artiklar! Jag kan ju scanna alltihopa för edn som vill, men det blir så dålig kvalitet! Sen ett tips till, gå in på någon Halalbutik och fråga efter Dettol på sprayflaska. Skall vara väldigt effektivt att spraya om katten kissar på fel ställe. Kostar ca 35 kr.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

Hur går det för denna kisse då? Våran Rödis revirmarkerade länge länge. Han är en hittekatt, kastrerad och runt 5-6 år. Vi provade allt mellan himmel och jord. Kommer ihåg speciellt vad vår vet. sa att vi skulle göra när jag ringde och rådfrågade över detta. Hon sa att det enda vi kunde göra var att ta bort han,avlivning, för det var i stort sett omöjligt att få katten rumsren när han hade börjat gjort så här. Det var det sista hon sa till mig, jag har aldrig varit dit mer. Vilket pucko! Jag gick till en annan vet. och vi fick rådet att ge han ppiller och vi gjorde det i några månader tills vi såg förbättring. Vi hade då provat felliway och vetti gudarna allt,  men inget hjälpte. Detta var för ca 1 år sedan, tror jag. Tiden går så fort nu revirmarkerar han aldrig inne och ppiller var det längesen han fick.

Alwyn
0

Tack alla för svaren. Nu brinner det i knutarna!!! Ägarna ringde mig idag och sa att de inte vill ha henne längre  :o(  utan att de vill lämna henne på studs. Jag har ingen plats här så jag fick låna min grannes tomma lägenhet. Tydligen både bajsar å kissar hon överallt nu mer. Fanken, någon måste va helt fel för så har hon ju aldrig gjort förr. *suck*

JosephineF
0

Låter inte riktigt som om hon trivts särskilt väl hos dom?

Ivory
0

35# precis den mening dök upp i mitt huvud, Jossan är du och rotar i min skalle? Kiss och bajs är oftast ren protest, annars har du en vet i jakan som är expert på kiss problem.

JosephineF
0

#36 Inte mig veterligen! =)

Jag menar för övrigt inget illa om de nya ägarna, men kemin må ju kunna stämma illa även för våra fyrfota kompisar?

Sidentass
0

åhhh..min första tanke är att det kan vara något som inte stämmer riktigt hos de nya ägarna…åhh hon är ju så vacker missen…tror att det ordnar sig om hon bara får komma till rätt hem…vilken tur att lägenheten finns till hands och att du kan ha henne där..

marieborg
0

Va tråkigt men jag tycker oxå att det verkar som om hon vantrivdes av ngn anledning.

Var hon ensamkatt där?

Alwyn
0

Ja hon va ensam…men det har hon varit förr med utan problem. Man undrar ju vad de har ställt till med för att få henne att reagera såhär…    :o(   Bra kattägare vill inte bara slänga iväg katten utan å ha försökt me olika saker heller ju. Och det e ju helt sjukt att de inte lyssnat på mig alls. Känns skönt å få tillbaka henne iaf.

marieborg
0

Ja var nog bäst för gumman att hon fick komma tillbaka till dig.

Hawknestgrove
0

Hur har det förlöpt?

Erika91
0

Nej vad synd att de inte ville ha henne hemma mer :/

Alwyn
0

De lämnar av henne imorgon. Då dröjjer det en vecka innan nya hyresgästen flyttar in så på den tiden ska jag avgöra om hon fortfarande sätter sig fel eller om ägarna e felet. Känns som för kort tid!!! Men det e allt jag har. Stackars gossan.

rulda
0

hon är så fin. Håller tummarna!

Erika91
0

Jag håller också tummarna såklart så att ett hem hittas!!

Alwyn
0

Om en liten stund kommer hon…Åh va kul det ska bli å se henne igen, hoppas hon e i bra skick. Uppdaterar när hon har kommit. Nån som har en kattlåda över?  :oS

JosephineF
0

Puss och gosa ordentligt med henne nu! =) Från oss alla här!

Lena
0

Jag är också säker på att det rörde sig om protestbeteenden för hela slanten. De var nog tyvärr inte de rätta kattägarna. Verkar ju som de bare gett upp utan att ge kissen en chans. Tråkigt när det blir så här. Hoppas det ordnar sig.

//Lena

Alwyn
0

Nu e hon hääär. Gu va ego man kan va men jag känner mig så lycklig att få ha henne nära igen. Hon e i toppenskick!!! Mkt finare än när hon flyttade till och med. Och go och härlig som vanligt. Hon fick lite tonfisk m p-pilla i nu för jag ska se om det hjälper även om hon e kastrerad. Jag har plastat in alla soffor å sängen och lagt filtar över för å lätt kunna tvätta om hon sätter sig fel.

Alla tips e välkomna såklart. Här ska vi gå till botten m detta minsann. Tänkte sätta in en kompis sen om hon fortsätter göra fel. Man kan ju testa.  :o) sätter in fler bilder på finingen snart.

Sidentass
0

Du är helt underbar som ställer upp för henne..o jag håller med dej..hon är bara sååååå vacker!! Önskar verkligen att det blir bättre med hennes toavanor snart…..förhoppningsvis tycker hon plasten är så obehaglig att tassa på att hon väljer låda av bara farten..

JosephineF
0

Gud vad du är toppen Sophia! Hoppas du får bukt med detta nu! Vilken lyckans kisse som får en ny chans igen! =)

Alwyn
0

Klart hon ska få en chans, många chanser. Hon ska inte behöva somna in….aldrig så som hon har kämpat för sitt liv och gjort framsteg i hälsan. Här ska det kämpas. Tack alla

Alexej
0

Har en hona här som kissade överallt, men hällde ut ättika varje gång efter städning. Först bytte hon plats efter det, men nu har hon äntligen slutad och går ut…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alwyn
0

aha, men i sängen kan man ju inte hälla ättika haha.

Alexej
0

Nej, men jag hällde i ättika i tvättmaschinen istället för sköljmedel. (hon kissade också i sängen, fast jag låg brevidLedsen)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

maggan47
0

hoppas det löser sig med söta  Trixies kissproblem, du är en ängel som inte ger upp Maggan47

Efvis
0

Hur går det.. Sophia?

Hälsningar Efvis

Erika91
0

Ja hur går det?

sagan
0

Ett litet tips jag fick, låt kissen vara i ett litet utrymme med låda och inga sängar, mattor som hon kan kissa på. Bara nåt hon själv kan sova på under längre tid. Utöka sedan  utrymmet hon får vara på i lägenheten, händer  inga olyckor kan man utöka ytterligare osv. Detta görs för att dem oftast glömmer bort det dåliga beteéndetFlört och fortsätter använda lådan. Har du tur så slutar hon när hon fått komma ifrån familjen om hon nu inte trivdes där. Tid i litet utrymme? Iaf 1månad minimum.. Kan låta hemskt, men man får gosa o busa mkt under tiden hon befinner sig där..

Finns mkt att prova på så ge inte upp..

Lycka till…

Hawknestgrove
0

Återkommer med mitt tips, Dettol! Köp det på Halalbutiker. Det finns i sån där sprutflaska. Luktar gott för oss, och är decinficernade. Jag sprutar vedlådan med det varje vecka, så går faktiskt inte arne dit och protestkissar.

Jenna-Gun
0

Vår Lucy kissade överallt när hon bodde hos min son. Här har hon inte kissat fel en ända gång. Sonens sambo hatade kissen,och var inte snäll med den. Sånt vet man ju aldrig.

Så hur familjen var mot  Trixie vet ju bara de själva. Det behövs så lite för att rubba kissens tänk.

Tror Trixie ändå vantrivdes i familjen och protesterade.

Jenna

Alwyn
0

Hej alla. Nu har hon varit här i två dygn och hon är så underbar!!! Hon har inte satt sig fel heller. Så ja…risken e ju att där va nåt i hemmet som hon inte gillade. Det behöver ju inte ha varit nåt som vi människor lägger märke till ens, så svårt att se världen ur en katts ögon ibland.

Frågan är hur länge hon ska va kvar här nu innan man vågar omplacera henne igen? Denna gången MÅSTE hon få rätt hem för hon ska inte behöva flytta runt. Så gossig å söt. Alla vill ju ha henne haha.

Alwyn
0

Jag tror jag vet vad problemet va. De sa själva att hon va livrädd för barn och att hon stack och gömde sig när barn va och hälsade på vilket resulterade i att hon då fick va på toaletten när de va där (ibland). Idag gick en barnfamilj förbi ute i korridoren och lillgumman gjorde såhä: SE BILD!

Sen sprang hon och gömde sig. Så fort nån ny kommer in kutar hon in under sängen å ligger och trycker. Alltså osäker på främlingar… vilket hon inte va när jag hade henne!!!

Hon har blivit osäker och rädd för något där det e jag säker på.

JosephineF
0

Där ser man! Lillstackaren, hon kanske har blivit illa behandlad av barn tidigare och att mötet med de nya ägarnas barnbarn (?) triggade gamla minnen? Vad sorgligt.. Hoppas du får bukt med detta nu då!

Hawknestgrove
0

Åh, sån söt bild!!!!! Våra blir också i allmänhet skraja när det kommer främlingar. Och ingen har nånsin varit elak mot våra. Inte ebbis-bebbis förstås, hon ska va mé….så får du främmande, be dem att stanna länge, sätta sig lugnt i soffan och inte låtsas om att hon finns!!! Och undvik skrikiga småbarn.

Jenna-Gun
0

Kommer det barn hem till oss så har vi inte en katt som syns till.

Ingen av våra gillar barn

Jenna

Efvis
0

Lite positivit känns det som …eller hur Sophia?

Herregud… barn är ju as-läskiga det tycker jag oxå…så bäst kanske Trixie får bo med någon som har det lugnt och skönt hemma.

Bra gjort igen av dig….Sophia!

Hälsningar Efvis

Alwyn
0

Ja visst e det positivt. Nu ska hon få ta det lite lugnt medan vi letar efter det perfekta hemmet!  :oP

Ska dit nu och säga godnatt  :o)  Såhär fin e hon nu. Gott hull och underbar päls!

maggan47
0

helt underbar är hon, ska nog inte till någon barnfamilj, när min barnbarn kommer, sticker 2 tjejer undan, Lucas är för gammal att springa, så han blir kelad med en kort obs. mycket kort stundGladMaggan47

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=9c38a767-c2ba-4c65-a73c-078915c184af&Filename=BILDER MARS 07 012.jpg)

Mettan
0

Jag håller med Gunilla om just Dettolen. Den är verkligen superbra.

Jag har ju haft problem med Ludde och hans kissande i min säng, speciellt på duntäcket. Kanske prasslar det bra och så vill han kisssa där, men konstigt nog kissade han inte, när jag lade en fleecepläd över.

Jag fick ett tips om att prova flytande kattmynta på täcket, spraya lite ungefär varannan dag. Jag gjorde så och han kommer som ett skott, när han hör att jag börjar spraya. Han älskar ju kattmynta och katterna kissar ju inte där de vill ligga och sova.

Jag har börjat använda Dettol blandat med sköljmedlet när jag tvättar och det fungerar jättebra.

Archie har nog fått gå på tidningar hos sin uppfödare (hon hade 11 katter), för han kan inte se en tidning ligga på golvet, förrän han vill kissa där. Samtliga tidningar som jag vill spara på hamnar numera i ett skåp i bokhyllan istället. När Archie sätter sig fel, försöker jag numera lista ut vad det är han protesterar mot, men det händer mer och mer sällan, så han är nog snart inringad.

Jag kan också skanna artiklarna i kattliv och då ska jag försöka bildbehandla dem sedan, så kan jag skicka dem till den som vill ha. Då försöker jag göra om det hela till vanlig text istället för bild. Min skanner tar mycket lång tid på sig, så jag får göra det en dag, när jag inte använder datorn till annat, för jag får försöka först med bättre upplösning, så ska det nog fungera.

tussilago
0

vad är dettol?

såg också att någon föreslog att använda ättika ist för sköljmedel om det är något som katterna kissar på. har en fårfäll jag ska försöka få kissfri, hur mycket ättika brukar ni hälla i ungefär?

Hawknestgrove
0

dettol är ett antiseptiskt medel i sprayform. Luktar citron. Varför det inte finns i vanlioga butiker, kan man fråga sig. Men jag fick tipset, att gå till en Halalbutik och mycket riktigt, där fanns det.

http://www.dettol.co.uk/

Alexej
0

Tussilago, fårfäll borde väl gå att skölja? Det är ju en naturprodukt. Jag använder mycket ättika hos mig, har nu fått alla katter rumsrena. Skrev till Ouchie om det förrut. jag använder ättika sedan många år istället för sköjlmedel. Tvätten luktar bra, blir mjuk och det är bra mot kalk i maskinen. ättika tar bort röklukt i lägenheten och är bra mot myrror! Jag skulle sölja fället under rinnande ljummen vatten, kanske tvättar med shampoo och sedan spraya mycket ättika på. Lukten försvinner för oss, men inte för katterna, Och sedan hänger på tork.

Jenna-Gun
0

Vilka bra råd, tack för dem.

Erika91
0

Hur går det med letandet med nytt hem? Och hur mår hon idag?

marieborg
0

Ja hur mår hon? Har hon invigt vår gamla toa Skrattande

AnnaFreds
0

Vilken otroligt vacker katt :O

Synd att hon blivit skrämd för nåt :/ Men det går ju :) Har hon slutat kissa överallt nu?

Vill ha sån färg om jag skaffar en kisse till <3

tussilago
0

#73 #74

tack för tipsen! jag tvättade fårfällen på vinst och förlust i maskinen för någon vecka sedan och det funkade faktiskt bra, jag trodde typ allt skulle falla loss, men det funkade super. däremot är det liiiiiiite lite svag lukt kvar, och framför allt vill jag ju försöka undvika att inte små kattbesökare utnämner det till sin nya toa ;)

ättika verkar ju vara ett dundermedel :)

Lena
0

#79 Det verkar som just fårfällar är omtyckta att kissa på. Hade en för många år sedan som jag till slut fick slänga pga att katterna kissade i den. Märk väl de var helt rumsrena annars.

//Lena

Alwyn
0

Hon mår bara toppen idag! Hon har varken kissat eller bajsat fel sen hon kom hit…och hon e i jättefint skick. En supergossig kelen och vacker kisekatt. Tänkte avvakta med hemletandet tills jag visste vad problemer var, men nu börjar det bli dags att se sig om igen efter ett hem åt henne. Det kommer att ställas höga krav på hemmen då jag inte vill att hon ska behöva omplaceras igen.

Alwyn
0

hjälp, shit. nu har hon kissat två gånger igen. en gång på en klädhög på golvet ovh inatt i sängen. det senaste fattar jag för hon som bor där va bortrest i helgen så det va nog protest…men vem vet. kanske hon måste bo hos nån som e hemma jämt.

leoochelvismatte
0

har du provat med feliway?

Eller kolla om clomicalm hjälper, det har jag provat på min felkissande katt med gott resultat…hoppas det löser sig

kattassen
0

#82 Ja det kanske är så att hon protesterar när hon fått vara ensam för länge. Vår Rasmus var (iofs tillsammans med sina 2 kompisar) ensam i en vecka förra sommaren när vi var på semesterresa. (Kattvakt flera gånger om dagen förstås). Det första han gjorde när vi kom hem sent på kvällen var att hoppa upp och kissa en rejäl skvätt i nyss öppnade resväskan. Tror det var hans sätt att tala om att han inte varit riktigt nöjd med tillvaron under veckan. Vi tolkade det så iallafall. Han är också normalt sett lite lurig när det gäller kissa fel. Händer små olyckor ibland - inte lätta att hitta förklaring till alla gånger. Annars är han helt rumsren.

Han har stor förkärlek till nytvättat. Går inte och ha nytvättad tvätt liggandes i högar. Tror ibland lukten av tvättmedel kan inbjuda till kissande.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Alwyn
0

Attan åxå, nu e jag helt deprimerad! Jourhemmet vill inte ha henne mer pga kissandet så hon sattes i mitt kök!   :oS

Där lär hon ju inte va så lycklig precis. Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till. Vem e hemma jämt typ och kan handskas med en fel-kissande katt lixom????? Hon behöver ju nån som förstår henne och som inte har 150 andra katter utan kan ge henne all uppmärksamhet. Lycka till att hitta det hemmet nu :o(

Hawknestgrove
0

Puttar upp

Ankie
0

putt

leoochelvismatte
0

putt

Hawknestgrove
0

Puttar upp för lilla kissen!

Alwyn
0

puttar själv upp, även om jag fattar att ingen kan hjälpa  :o(

Sidentass
0

Förstår hur svårt detta måste kännas för dej..ja..missen skulle behöva ett hem där hon slipper dela uppmärksamhet med flera andra katter när hon har dom här problemen…sååå jag önskar att någon kunde ta sig an henne..

David
0

Problemet är väl att alla (?) här, och de flesta "kattvänner" redan har en eller flera katter. Det bästa för den här tösen kanske skulle vara om man kunde hitta en äldre dam som nyss förlorat sin enda katt och vill ha en ny. Men var hittar man sådana? Fundersam

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Sidentass
0

#92 kan nog stämma det…slår mej tanken att många äldre sitter inte med internet o skriver i forum..utan för att nå dom är det nog bättre att sätta upp lappar, annonsera i pro-lokaler osv..gärna med bild och där man berättar hur rar missen är och att det finns hopp för att kisseriet löser sig om hon får bli ensamkatt..

storAnnette
0

#92 Jag hittade en sådan dam hos veterinären en gång.Kan ju vara en idé att sätta upp lappar eller be någon veterinär tipsa om denna katt ifall det dyker upp en lämplig kattägare.

David
0

Bra idé med PRO. Nu vet jag ju inte var i Stockholm denna katt befinner sig, men kan man inte kolla när PRO i närheten har möte och bara gå dit med en lapp. Finns säkert någon som skulle nappa. Katten är ju otroligt söt så med några bilder så vinner hon säkert någon gammal dams hjärta!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

kattassen
0

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Alwyn
0

Jag tror inte att hon måste va ensam. Hon funkar jättebra m kattsällskap men det blir nog bra om de inte är så många. En kompis skulle va bra för henne. Hon älskar andra katter.

Det va en bra ide att sätta upp lappar, ska jag fixa med. Tack

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.