Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 754 ggr
Destany
0

Puma förvandlar mig till en zombie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

de senaste 2  nätterna har hon hållt mig vaken sen kl halv 3 ..vet inte varför hon tvunget vill väcka mig, hon klättrar på tvn så det låter biter i plastblommorna flyttar vattenskålen mm… vet inte vad jag ska göra för hon e så himla känslig när jag skäller på henne..eftersom hon var hemlös o illa behandlad.. det  e först nu ikväll jag lyckats klappa henne sen jag skällade på henne för 2 dagar sen..hon har inte betett sig såhär sen hon kom till mig för 3 år sen… vad ska jag göra ?? jag orkar inte vara uppe hela nätterna o sen gå i skolan…

vanessa
0

Ställ undan plastblommorna, många katter är plastfixerade. Skaffa en jättekål med vatten. Kanske ställa en halka inte matta under den. TV:n är lite svårare, men nog inte så störande. Sätt häftmassa under andra saker som Puma kanske flyttar runt.

Nu när hösten närmar sig så brukar mina katter få höstryck och blir speedade.

Är hon en ensamkatt? Kanske hon behöver en vän. Är du borta mycket på dagarna? Skälla brukar inte vara så effektivt. Jag sänker tonläget utan att höja rösten, för katter är det varningsljud. Så bli basröstad. Hur ägnar ni kvällen? Leker ni något? Gör det då i god tid innan du lägger dig. Men eftersom det är först nu efter tre år som det händer, så kan jag inte svara vettigt. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Destany
0

hon har en kompis en leksen hane på 2 år.. de brukar rejsa omkring innan jag går o lägger mig.. Puma e inte den leksna typen så leka med henne går inte..jag e borta rätt mycket men det har jag varit hela tiden.. inatt var hon iallafall lugn så nu e stämningen bättre mellan oss ..jag tog fram vatten sprutan som jag hade när hon var liten o det funkade nu när hon skulle bita i akvariesladden.. tack för svaret

vanessa
0

Åh, vattenflaskan. Behöver bara röra den så slutar de. Vet inte om man kan göra så här, men om man sätter folie runt en sladd och kissen biter till så kan det inte vara mysigt för kisse. Vet inte om man kan göra så med elsaker. Men det är ju livsfarligt att bita i sladdar.

Så hon lider bara av höstrus, det är skönt.  /Vanessa

Simson
0

Jag fick rådet att ha tabasco på kablarna (plastblommorna i ditt fall) när Indy gnagde som värst. Det funkade bra. Men jag tyckte det var djurplågeri? Anser ni det också eller är jag blödig?

Han gick igenom alla kablar här hemma. Var utan internet pga det ett tag. Även handtagen på bokhyllan, tidsskriftsamlaren och även träknoppen på nattygsbordet har han tuggat i sig…

Vattenflaskan behöver jag bara skramla med så slutar de. Syster blåser på dem när de bits eller gör annat bus. Sist han var här och andades in lite för fort gick Julian undan för han trodde hon skulle blåsa.

Tejpa upp aluminiumfolie på tv'n ett tag? Kan inte vara roligt att gå på…

Mina "rejsar" ibland tidigt på morgnarna. Bryr mig intet förrän de springer alla tre över sängen och hoppar upp på mig med fyrpunktslandning som vaknar med tre katter i magen…fällknivsvarianten av mig…snabbt uppvaknande… Räcka ut tungan

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

vanessa
0

Ja, åh fällknivsstudsen är obetalbar. Nästan så att min mage krampar bara för tanken :-). /Vanessa

Simson
0

#5 Ja tänk om man hade samma fart och energi när det gäller "sit-ups"?!! Då hade jag haft liknande "öl-mage" som Schenkenberg… Skrattande

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

Jo tack, ni alla vet, vilka nätter jag har….. I natt skulle Arne ha mat fyra gånger efer kl 24.00! att låta bli är lönlöst. Då river han sönder allt som väggelöst är…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....