Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 626 ggr
Mymlan
0

Bidrag till kastrering i första hand

Jag tycker inte om att tigga pengar men nu gör jag det ändå. Ni kan läsa historien som ligger bakom detta i tråden Vacker väldigt vacker katt kille.

Vi behöver bidrag till kastrering gärna även vaccinering även om det är sekundär men behövligt.

Han är en mycket fin katt. Ni kan maila oss på: skogkatter@hotmail.com då får ni även vårat telenr.

Kvitto på kastrering etc kommer givetvis att visas upp.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Mymlan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ni alla ska se hur vacker han är så kommer det bilder på han här.

Mymlan
0

.

Mymlan
0

.

Mymlan
0

.

Hawknestgrove
0

Mailat dig…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mymlan
0

#5 Du har fått svar, ring gärna vi är vakna.

Hawknestgrove
0

Ok, klart! en 50 lapp från mig finns inne hos dig nu!

Hawknestgrove
0

Mera!!!!!!

miranda1
0

Göteborgs katthjälp kan bidra med 150 kr om vetten vill acceptera vår rabbatkuppong: http://www.goteborgskatthjalp.com/kastreringskampanj.html

(Vi samarbetar med 3 kliniker i Göteborg vad som gäller kastreringskampanjen men gör gärna ett undantag i det här fallet)

/Miranda

Mymlan
0

#9 Är det ngt vi måste skriva ut? kan du i så fall sända det till min mail texten så kan jag vidarebefodra det till R jobb men han kan ej gå ut på nätet. Jag har ingen skrivare.

Kan ej svara på om hon godtar det Men alla slantar tas emot.

miranda1
0

Hur funkar det?
Kontakta oss på 031-130 697 må-fre 11-12 eller skicka en ansökan till miranda@goteborgskatthjalp.com. Lämna ditt namn och din adress, namn och kön på katten och vilken klinik du önskar besöka. Vi skickar dig sen en rabattkupong. När du lämnar in kupongen hos veterinären justeras fakturan direkt med 250 eller 150 kronor. Vi betalar in resterande summan till veterinärens konto.

Mymlan
0

#11 Har skickat texten till R.. Han som ringer..

miranda1
0

Du kan ju också PMa uppgifterna till mig Glad

anniii
0

PMa ditt kontonr till mig också så ska jag bidra med en slant! Han är ju bara för söt! Kyss

anniii
0

Jag följde Gunillas exempel och satte in 50 kr till Sotis. Har inte samma bank så det tar väl några dagar?

storAnnette
0

Mymlan,jag har PM:at dig!Kan också bidra med en peng om jag får kontonumret.Och du - det är inte fel att be om hjälp om det behövs.Det är ju dessutom katten vi hjälper,inte dig/er.

Han är lika snygg som Måns,grå katter är vackra tycker jag!

storAnnette
0

Har nu satt in 150 kronor så finns det 400 hittills.Saknas 100 till kastrering och 230 till vaccin.Fler som kan bidra?

Mymlan
0

Tack ni är underbara.. Nu är ju de där 150 från Miranda som jag förstått så måste veterinären godta rabattkupong, Rimbo veterinärklinik/praktik vet jag ej om hon godtar det, de har inte ens så man kan betala med kort och hon är totalt avig mot få på faktura. Har jag missförstått Miranda eller?

storAnnette
0

Aha,nu hittade jag bilderna!Vacker katt minsann men ögonfärgen ser jag inte riktigt på bilderna.Är de gula,gulgröna eller gröna?

Mymlan
0

#19 Tyvärr så är pupillen stor på han pga blixten vilket sabbar färgen på kort. De är gula men inte så intensivt gula som svarta katter kan ha *haft en perser svart med intensivt gula ögon*

storAnnette
0

Russian Blue ska ha lysande gröna ögon som vuxna.Sotis är troligen en huskatt som haft turen att bli så snygg bara.Hoppas ägaren hittas!

Mymlan
0

#21 Tycker det bara är så konstigt om han är en katt som smitit ut att inte ägaren går ut med en efterlysning hos polisen, i butikerna, zoo affärena, på nätet *så svårt är det ej att hitta kattforum*. Är katten älskad så gör man väl allt för finna den.

storAnnette
0

Hmm,ja det har jag tyckt varje gång…att ägaren inte efterlyser sin katt är konstigt.Nu tror jag mer att de flesta helt enkelt inte bryr sig om de inte blivit plötsligt sjuka/dött eller nånting i den stilen.

Hawknestgrove
0

Du ser, Mymlan, så bra det gick! Skulle det bara vara så att veten är avig mot Mirandas rabsattkupong, så är det ju bara en kostnad på 150 kr kvar! När kastrerar du?

Mymlan
0

#24 Så fort hon är tillbaka från sin semester. Hon har bara mottagning onsdagar här 17.30 - 19.00 men oftast blir det alltid övertid för henne, drop in praktik.

miranda1
0

Vi måste "tyvärr" behandla alla som vill ha pengar från kastreringskampanjen på samma sätt annars blir det total kaos vid redovisningen, vi måste rapportera till Djurskyddet Sverige vart pengarna tar vägen, bidrag till kastrering kommer ju från dom :) …. men en lösning på problemet är att du först lägger ut dom 150 kronor själv, skickar kvitton till oss inkl. ditt kontonummer, så sätter vi in 150 kronor på ditt konto.  :)

Hawknestgrove
0

Ja, Miranda, det är ju inte hela världen. Tycker det är fantastiskt att du med dina små medel kan hjälpa så mycket på avstånd! Rosor och kram till dig, vi ses om ca 2 veckor!

Mymlan
0

Puttar upp

gubben
0

§22 Mymlan: jag vet inte om du öht läser något jag skriver men jag tar det igen. Det KAN vara så att katten inte alls bor där den hittades. Den kan ha hoppat upp i en flyttbil eller annan bil och hamnat miltals hemifrån. Den KAN ha varit med ägaren på semester/hälsat på någon och smitit och sen letat sig fram till närmaste bebodda trakt. Det finns en mängd olika möjligheter till att en katt kan hamna på avvägar långt hemifrån och att ägaren då sätter upp lappar o.dyl där de bor eftersom de ju inte vet vad som har hänt katten. Så att förutsätta att ingen bryr sig om katten bara för att det inte sitter lappar just där den påträffades är nog att anta lite för mycket.

Mymlan
0

Jag har för i h*****e anmält katten till polisen, ska jag ringa varenda station i sverige oxå, i o m hamnen i Kapellskär ej är så fasligt långt härifrån ska jag ringa alla polis stationer i Findland/Åland oxå?. Ryss klubben ska höra vidare i klubben om ngn där hört ngt.  Han är utsatt på min blogg, är insatt även på andra forum med. R jobbar i Rotebro och åker kommunalt så efter hans resa så kommer han sätta upp lappar Rotebro - Solna Station, Danderyds sjukhus. Han ska scannas.

Jag förutsätter ingenting och tar inget för givet. Så sluta för guds skull med dina vad det nu är påhopp. Han ska scannas flytta tillbaka till ägaren om h*n finns och finns inte den så ska han ha ett nytt hem. Man kollar väl i första hand om lappar etc sitter på dessa ställen i första hand men du kanske kollar i första hand i Malmö eller i Kiruna först vad vet jag. Men ska tanka mobilen med x antal 100 lappar så jag kan ringa vartenda polis station.

De som sänt in pengar kommer få se kvittot i deras privata mail + få info hur det går. 

storAnnette
0

Men jisses,polisen kan ju kolla hela landet,inte ska man behöva ringa runt.Be dem gärna kolla igen har sett att de slarvar ibland.

Mymlan
0

#31 Jag har sagt till polisen att denna katt kan ha liftat eller vart med husse/matte på semester i dessa trakter så han kan vara långt hemifrån.

miranda1
0

katten är varken id-märkt eller kastrerad, inget halsband heller. Detta låter inte som att katten har en ägare som bryr sig särskild mycket…. tveka inte få honom kastrerad! :)

Mymlan
0

#33 Jag kommer kastrera han oavsett vad andra tycker. Jag skulle personligen inte ha mina katter ute om de ej vore kastrerade men mina är innekatter och har aldrig haft ute katter då jag bor i samhälle och anser ha katt ute här är djurplågeri då barn/vuxna är elaka, bilar är hårda etc

Skulle jag bo på landet så är jag så rädd om mina katter så de skulle få vara ute i rastgård.

Han ska vaccineras oxå och skulle det komma in bidrag så det räcker så blir han även chippad *om han ej redan är det*

Sedan om det ingen ägare finns och han ska få nytt hem så kommer han vara försäkrad i AGRIA.

Hawknestgrove
0

Gulle dig, Mymlan. Betrakta kissen som din. Många gånger så bryr sig inte ens eventuell ägare om det nu finns någon. Men jag slår vad om att äta upp en hatt om han är idmärkt.

Mymlan
0

#35 Jag gör det jag kan.. Jag har varken bil eller körkort eller månads kort på SL så jag kan inte kuskat sthlm runt.

Hawknestgrove
0

Du har gjort vad du kan. Nu kan du bara vänta och gosa med kissen

storAnnette
0

Putt,Gunilla H!

Hawknestgrove
0

+JA, hur går det ?

Mymlan
0

Inget svar idag..

Hawknestgrove
0

Men har du fått kissen kastrerad nu<?

Mymlan
0

#41 Jag vet ej om de har kastrerat katten, har sagt att pengar finns att få till kastreringen pengar folk har skänkts. Men inget svar, de ville ej kastrera då den kan ha kommit från en uppfödare/människa som skulle ha den i avel, deras ord. Här började han kissa i sängen och pga fertila honkatter 2 st så törs jag ej ha fertil hane här. Så han flyttade hem till de i knutby.

Jag vet ej ens om ägaren har hittats, de svarar ej i telefon eller via mail.

gubben
0

Ja det verkar ju bra att du överlämnat katten till någon som sen inte svarar i telefonen eller på mailen. Verkar ju jätteseriöst. Jag betackar mig verkligen för dina påståenden om att jag gör påhopp på dig, jag bryr mig enbart om katten förstår du så du kan sluta med ditt gapande och skrikande på mig.

Mymlan
0

#43 Hade det varit bättre ha han instängd i ett rum där han gick och kissade i säöngen av ren protest över han ej fick vara med? jag ansåg 140 kvm yta var mkt bättre för han. Jag vill ej heller ha slagsmål mellan han och mina med ev ögon skador på både katter och hund. Mina katter accepterar inte andra vuxna katter.

Kommer ta sista draget genom kontakta ryss klubben och säga som det är ang denna kisse, att de ej svarar då man ringer etc. För det var ryssklubben som hänvisade denna uppfödare hit.

Om du så månade om katten så kunde du ju tagit han.  

Eftersom du gör påhopp så placerar jag dig i facket sur gammal gubbe som snäser och är oförskämd. 

Hade jag vetat detta så hade katten ej fått flytta dit. Men Roger vill gärna kunna sova i sin säng utan behöva ligga i en genom blöt säng av fertil hankatt piss, du kanske gör det men inte vi.

Jag tror inte de missköter katten.

Lena
0

Synd att kissen inte blev kastrerad. Om den tillhört en uppfödare hade den med all sannolikhet varit öronmärkt. Hur gör ni med de insamlade medlen nu om det inte blir någon kastrering?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Mymlan, jag vet inte vad du har emot Gubben. För jag hittar inget elakt som hon skrivit i denna tråd. Och hennes frågor är väldigt relevanta i mina ögon.

Vi har alla åsikter här, och vill djurens bästa, men kan inte ta emot dem alla. Jisses, jag skulle vara tvungen att starta en djurpark a´la Kolmårdens storlek över de djur jag engagerar mig i.

Anser själv att det inte är bra att du inte kan nå dem. För det är viktigt.

Och notera att detta inte är ett påhopp på dig. Lika lite som Gubben menade det när hon skrev sina relevanta frågor. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

gubben
0

§46 Tack Vanessa!

Mymlan
0

Raskattklubben sa kissen är kvar hos uppfödaren, mkt troligt kastrerad, de har ev funnit ägaren. Raskattklubben sa pengarna kan ges till en annan bättre behövande katt. Mailade rasklubben igår och frågade dem. För det var DE som hänvisade uppfödaren hit att kika på katten.

vanessa
0

Då kanske den föreningen kan be dem att kontakta dig, så att du vet att kissen har det bra. Det lär de förstå att du vill. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

storAnnette
0

#48 Då är jag tydligen den enda som kommit med förslag,av dem som gett bidrag till denna katt.Mitt förslag är att skicka pengarna till månadens katthem Jämtkatten som haft det särskilt svårt pga myndigheternas miss(ar).De var nära konkurs faktiskt så jag tycker de är förtjänta av extra stöd.

Hoppas nu att raskattklubben vet att det de säger stämmer,verkar lite knäppt om de kastrerat om de hittat ägaren.Iaf så är det den som övertagit katten som "äger" problemet nu.

Lena
0

#48 Det låter som ett bra förslag att de insamlade medlen går till månadens katthem. Vad tycker ni andra som varit med och bidragit?

Som Sajtvärd är jag av den bestämda uppfattningen att insamlade medel alltid måste gå till ändamålet. Om något inträffar som gör att planerna inte kan genomföras är det viktigt att återkoppling sker så att de som bidragit kan bestämma hur de vill ha det. Mymlan du kan väl ta kontakt med dem som skänkte pengar och höra med dem hur de vill göra? Viktigt att sådant här går seriöst tillväga.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Mymlan
0

#51 Jag har bara hört av ena det är en till som skänkt. Men jag har bytt dator och har ej dennes mail + namn kvar här på PM.

Så hoppas på hon ser och hör av sig. Den ska även i PM kunna uppge mitt kontonr så jag ser det är rätt person. Det var 2 st som skänkte. Ena har sagt det är okej.

Lena
0

#52 Jättebra om ni stämmer av och kommer överens om hur ni ska göra. :)

//Lena

Mymlan
0

#53 Pengarna som skänkts ska oavkortat gå till behövande katt/katthem

storAnnette
0

De som skänkte förutom mig står här i tråden,Gunilla H 50:- och Annii 50:-.Jag skänkte 100:-.Dessa vill jag att du skickar till Jämtkatten.

Menar du att en av de andra sagt OK till att Jämtkatten får pengarna?I så fall är det väl bara att skicka dit antingen 150:- och vänta in den tredje.Om den vill ha tillbaka sin 50-lapp då förstår jag att du behåller den tills du vet.

Meddela när det är klart.

Hawknestgrove
0

För min del är det ett toppenförslag att det går till Jämtkatten! Så kör på! Hoppas nu bara att det gick bra för den lilla kissen! synd att det inte blev mera pengar insamlade…..

storAnnette
0

Ja,jag hoppas också det gick bra för kissen vare sig han är huskatt eller ryss,det är inte det viktiga.