Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 591 ggr
Issa
0

Dom svarta som blir över..

Vi har på kort tid med några dagars mellanrum fått in ensamma tama kattungar upphittade mitt i stan. Tre i ålder runt 10-12 veckor och en några veckor äldre. En krake hade sökt sig till en uteservering för att om möligt hitta något ätbart. Samtliga har varit svarta eller svart och vita. Det är ju så att andra färger i en kull går först och de svarta sist. Samtliga upphittade har varit helt tama men uthungrade och trötta. Tur att det finns människor som larmar om dom. Man oroar sig, finns det fler som sitter och fryser utan mamma och utan möjligheter att skaffa sig mat? Kattungarna är upphittade på olika ställen i stan. Antagligen utplacerade på måfå? Suck!

modellflickan
0

Ja du det riktigt knyter sig i magen…Dessa små stackars kattungar..Tanken att det finns fler många fler där ute som tigger mat och lever farligt på vägar gör mej illamående..maktlös..Jag blir ledsen

Lena
0

Fruktansvärt att människor bara dumpar kattungar för färgens skull. Ja all form av dumpning är naturligtvis lika hemsk. Kan bara inte förstå att just färgen spelar så stor roll. Blir deprimerad när jag tänker på det…..

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

karins
0

Ja det är konstigt med färger på katter. Svartvita och svarta katter verkar vara mindre värda eller mindre fina i folks ögon. Det är hemsk deprimerande! Den kattungen blev ful så den dumpar vi någonstans.

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det är tråkigt detta med färgen. jag sitter oxå med 2 svarta kattungar,14 veckor gamla. som INGEN visat intresse för..Ledsen

essut
0

Usch vilka människor, svarta och svart/vita som är så fina.Kyss

Destany
0

fattar inte varför folk e så *rasistiska* om svarta katter jag tycker det är en underbar färg .. har tyvärr ingen själv men skulle inte tveka nästa gång jag ska skaffa katt.. svarta katter e lika fina som alla andra katter så det så

vanessa
0

Så har det varit hos oss år efter år. Svarta och svartvita katter stannar kvar tills det nästan blir damm på dem. Men alla andra färger flyttar till nya hem.

Ibland sitter man och funderar (inte seriöst) på att färga pälsen på dem så att de kan få hem. Har inte en svart katt nu, men den första jag hade och älskade otroligt mycket var svart.

Men tittar man in på hemsidan, så är svarta, svartvita katter alltid överrepresenterade. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

siberlina
0

jag  har  haft   en svartvit   som hette tusse   och han var helt underbar    han pratde   mycket  ,sen    kom  sotis    och  han var den  gosigaste   av   dom gosigas´te    och han  var   hel svart     , ska  det bli en   ny katt  så  ska   den va  svart  ,men  om det   är   en randig  så går   det    skälvklart   ochså  bra, det är  inte   utseendet  som  gör det    blir   man   kär    så    inte  är det   i uttseendet.

karins
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en vacker svart katt som vi hittade för 11 år sedan, Utslängd! Gustav..

solweig
0

jag tycker att svarta katter är så vackra. har själv en svart katt som heter murre. världens finaste katt tycker jag. deras päls skimmrar så fint.

Sidentass
0

usch..det känns så fruktansvärt,,bara tanken på att det kan finnas någon..eller några övergivna, ensamna frusna små missar…sen övergår det också mitt förstånd hur man som människa kan rata katter på grund av färg o utseende..horribelt helt enkelt..om man bodde i närheten skulle man ta o ge sig ut o leta efter eventuella herrelösa stackare…

Tezza
0

Jag tycker faktiskt att svarta katter är de allra vackraste av dem alla:) Ingen av mina 3 är svarta men min nästa blir det kanske… Ingen av mina 3 har jag i allafall valt efter färgen utan mer beteendet och Cosmo valde jag för att han skulle avlivas.

Hawknestgrove
0

Ja, jag fattar inte heller, varför färgen skall ha betydelse……Arma små pissemissar!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....