Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 610 ggr
Mymlan
0

Ang pengar för kastrering.

Ni som skänkte pengar till hittekatten vi tog in. Han flyttade hem till en Russian Blue uppfödare där han fick en yta på 140 kvm att röra sig på.

De tog ej emot pengarna och idag går de ej att få tag på. Man ringer och ringer samt mailar men inget svar alls. Att de ej svarar eller så känns idag för mig väldigt oseriöst vet ju ej hur kissen mår eller om ägaren har hittats ens.

Vill ni ha dem tillbaka eller att de sätts in till ngt behövande katthem eller ngn annan hittekatt?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

annapanna
0

om du inte har någon annan behövande katt att ge pengarna till så finns det ett helt gäng med Trelleborgskatter på www.kks.nu som är i stort behov av alla bidrag de kan få

de är en mycket kostsam räddningsaktion som kks tog på sig där

Mymlan
0

#1 Det får de som skänkt pengar avgöra.

gubben
0

Om det är en uppfödare så måste de ju gå att få tag i, det verkar ju väldigt konstigt annars. De kanske bara inte svarar om du ringer och då har de ju inte rent mjöl i påsen. Prova att ring från en annan telefon och se om de svarar då eller dölj ditt nummer om du ringer hemifrån.

Alexej
0

Men det var ett bra förslag. Annars finns det ju massvis med behövande katthem/föreningar här.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mymlan
0

Vi har pratat in massor av ggr på telesvararen men de ringer ej upp, alltid svararen som tar emot samtalen. Mitt nr syns inte på ngn svarare. R har ringt från jobbets telefon..

Mymlan
0

#4 Det är ett bra förslag men de som skänkt ska få avgöra det.

storAnnette
0

Jag var med och gav en peng.För mig är det OK om de går till någon annan katt.Mitt förslag är att månadens katthem får dessa extrapengar,om majoriteten tycker annat så går det också bra.

Sen tycker jag du kan kolla med polisen om hur det gått för katten.Om du inte meddelat tidigare vart katten flyttades så gör det nu.Det verkar finnas en risk för att de bara skaffat sig en gratiskatt,kanske t o m avlar på honom.Man vet aldrig vad en del hittar på och det verkar vääldigt lurt att ingen svarar om du försökt under längre tid (har du det?).

I detta läge undrar man förstås - vem äger katten? 

Om detta är en uppfödare så kanske du kan be någon annan att ta kontakt,låtsas söka en katt att köpa….har de en hemsida?Är de registrerade hos Sverak?

Mymlan
0

Roger har hållt på ringa dem.. De sa sig vara uppfödare av Russian Blue och avlar de på han så avlar de på en utan stamtavla Om de ej funnit ägaren o denne skrev över katten på dem o lämnade stamtavlan. I Sverak o även IDP så får man ej avla på huskatter vilket denna är tills ägare hittas. Roger gör nytt försök innan helgen.

storAnnette
0

Har kollat runt lite och inte hittat denna uppfödare.Hittade bara en hunduppfödare i Knutby,dessutom ingen ansluten till Ryssfolket finns i Knutby.Hmm,luktar lite illa särskilt med tanke på att den första uppfödaren du frågade (lätt att hitta med hemsida osv) inte ens trodde att kissen är en ryss!

Undrar en sak - hämtade de katten eller åkte ni dit med honom?Jag tänkte på om ni verkligen sett till någon uppfödning.

Mymlan
0

#9 De hämtade.. Ryss folket i styrelsen borde väl veta om ngn uppfödare i Knutby existerar. Nu i o m dator byte har jag ju ej deras mail kvar och har för mig de hänvisade Denna uppfödare med finskt namn hit.

storAnnette
0

Jaja,om Ryssfolket sagt det så kan det vara en ny uppfödare,kanske sidan inte uppdateras så ofta.Hoppas ni får klarhet snart iaf om vad som hänt kissen.Viktigast är att han fått det bra ifall han inte hittats av ägaren.

Kan inte hjälpas att man blir misstänksam för att ni inte fått kontakt,det verkar sannerligen som om folk kan hitta på det mest knepiga saker även i kattbranchen tyvärr.

Väntar och håller tummarna att ni får veta snart!

vanessa
0

Spar pengarna, så när du är här inne och ser ett larm så betala dem. Eller lämna till akutgruppen som nu fått in en massa kattungar. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

MorganP
0

Mymlan, har inte följt hela historien men tråkigt att de inte svarar, kanske besöka dem? Får du inget svar fr dem som bidragit så anser jag att det är relevant att du själv väljer till vilket hittekattsärende du anser viktigt att "sponsra" till, om så varför som Vanessa skriver inte Akutgruppens ärende här på forumet.

Tass för att du bryr dig!

Mymlan
0

#13 Vill bara vara ärlig och att de ska ha chans att avgöra själv.

Utan bil o körkort är det ej så enkelt åka till Knutby sedan kan de bo en bit utanför.

martdat
0

Mymlan! bara en tanke men det kanske beror just pga att ditt nr inte syns som de inte svarar? jag svarar själv inte gjärna på skyddat nr,, elr har Roger (vet inte vem det är, har nog missat nått) ringt från en annan tel? alla kollar inte mail dagligen, jag gör det inte för det messta är massa skit.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Snälla, hjälp mig med länken om katten, jag vet inte, om jag skänkt pengar eller inte!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....