Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 356 ggr
HellIPutUThrough
0

Rädda dödsbokatterna! Hjälp!

Jag fick precis ett mail från en tjej som berättade följande.

En kattman har avlidit i närheten av Sko Kloster och hans katter slängdes helt sonika ut ur huset på gatan. 5 av dem har fått nytt hem, men 9 är kvar, säkert någon utav dem som är dräktig dessutom. Varken ID-märkta eller kastrerade.

Hon som mailade mig kan hjälpa till att fånga in dem, men kan någon ta emot dem?

Maila mig på malleboy@bredband.net eller svara här! Just nu går katterna alltså utomhus och stödmatas av kvinnan som mailade mig, men har inga hem.

Hawknestgrove
0

Åh…. man blir så himla arg!!!!Hoppas någon som kan, kan hjälpa! Annars så är det faktiskt ett fall för djurskyddet på orten. MAn får inte göra så med djur! Den här mannen borde ha stoppats när han var i livet!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

#0 Vem har slängt ut dem? är det dödsboet går det kanske att anmäla, även om man inte kan behålla katterna så är det ju inte bara att slänga ut,,,

Själv är här fullt men hur fungerar det att var stödhem åt er, står ni för veterinärskostnader och så elr får man göra det själv? kan ju vara bra att veta om man ska ragga stödhem. var ligger    Skog Kloster förövrigt? hoppas det löser sig, stackars kissar, tur ni försöker hjälpa dem.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

supermoccine
0

#2 Det ligger utanför uppsala, se karta.

Sidentass
0

Hur i hela fridens namn kan man bara slänga ut katterna!!! Det kan aldrig accepteras…o jag som har huset fullt här…puttar upp..o önskar att det kan finnas en lösning för dessa stackars missar..

HellIPutUThrough
0

Jag vet inte vem det var som slängde ut dem faktiskt. Men utslängda är de.

Vi har tyvärr inte ekonomi att bidra med pengar till kastrering och vaccination av alla 9 katter. Kanske kan vi hjälpa till med någon enstaka, men tyvärr inte mer än så. :(

gubben
0

§5 ja det måste ju vara arvvingarna som har slängt ut katterna eftersom de är de enda som kan komma in i hans hus när han har avlidit.

martdat
0

#5, ok bara undrar, vet ni gör så gott ni kan,, ojdå, Uppsala ligger ju i andra änden av landet,,, finns det inget katthem i Uppsala elr i närheten som kan hjälpa till kanske,, förstår det är fullt men man vet aldrig..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Pelusa
0

Finns ju flera katthem i närheten om man räknar in hela Stockholmsområdet och Södertälje.
Önskar sååå att hemmen kunde samarbeta lite mer i sådana här fall. Dela upp missarna sins emellan för att inte belasta en enda förening för hårt.

/Pelusa

HellIPutUThrough
0

Jag har mailat runt lite till katthemmen, får se om det ger napp!

supermoccine
0

#7 Jo, i Uppsala finns ju Samvetet och Musses vänner. Och som Pelusa skriver en hel massa i Stockholmsområdet.

HellIPutUThrough
0

Hur får man tag på Musses vänner? Någon som har någon kontaktinformation?

Lena
0

#11 Här är länken till deras hemsida: Musses Vänner, Uppland

//lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

HellIPutUThrough
0

Tack!

Tequila
0

Vi från Musses vänner har redan mailat dig och ville komma ut och titta för att få en bättre bild. Vi har fullt, men hoppas kunna placera några av våra katter inom en snar framtid. Jag har fått en mailadress direkt till er, men skulle något tvärakut uppstå får ni höra av er, tyvärr kan jag inte lova något.