Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 3320 ggr
[Thiger]
0

kastrera, vaccinera och chip-märka

Hur mkt brukar det kosta att kastrera, chip-märka och vaccinera en hankatt?.

tacksam för svar

storAnnette
0

Jag har betalat 650 för allt hos en veterinär med bra priser (har praktik i sin egen villa och har då lägre omkostnader).

storAnnette
0

Thiger,nu vet jag att båda 15-veckorkattungarna är "lediga" och vil komma med sin mamma till er.Ring mig är du snäll så vi kan ordna med allt.

[Thiger]
0

Jepp jag ringer så fort jag kan!

Föresten är det i Luleå som vet. håller till?. Isånnafall kan du skicka över nummret?.

Hur ska vi göra med honan? hon ska vell kastreras?. Här hos mej är det svin dyrt!.

Vi kanske ska göra det sammtidigt om jag åker ner dit med våran hane?.

Eller det kanske finns någon billig vet i Boden?.

storAnnette
0

Den veterinären jag går till finns i Luleå.Vet inget om Boden men vad kostar det i Gällivare?Kan du kolla så får vi se vad som går att göra,vilka som kan hjälpa till med pengar och sånt.

Klart det går att göra samtidigt fast den veterinären jag går till jobbar bara med smådjur på morgnar.

Klart honan ska kastreras!Tror att det är lättare för alla om det görs i Gällivare för hon blir ju sövd och det tar lite tid att hämta sig efteråt.Hanar är en annan sak,det går fort och lätt i jämförelse.

[Thiger]
0

Att vaccinera kostar 450 kr i gällivare. Sen kommer kastration och id-märkning utöver det, kommer inte precis ihåg hur mkt det kosta. Kan ringa i morrn bitti och höra. Nersövning av katt kostar 600 kr sen kostar sterileseringen utöver det.

Ska kattungarna vaccineras och id-märkas?

storAnnette
0

Ja kolla priset imorgon.Man brukar få rabatt om man gör flera saker samtidigt.Öronen måste kollas för ev skabb också.

Kolla även vad det kostar för kattungarna också,bäst att göra det viktigaste på en gång (vaccin,märkning och koll av öron).Avmaskning får du förstås lov att göra på allihopa också. 

Vi hörs när du vet vad det kostar så får vi ordna med finanserna sen.Först måste vi ordna transporten till er,kanske boka veterinärtid så det passar in också då.

storAnnette
0

Vart tog du vägen?Katterna väntar.Snälla,hör av dig.

[Thiger]
0

Ringer deej nuu!Skrattande

Lena
0

#5 Oj det var dyra priser som den kliniken hade. Det kan ofta vara stora variationer mellan olika veterinärkliniker. Det vanliga är dock att kastrering av hankatt kostar mellan 450 - 600 kronor. Sedan brukar det bli rabatt om man gör flera saker samtidigt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Thiger]
0

5# ringde och kollade mer exakt vad det kostade i morsse.

900 kr kosta det att kastrera en hankatt. Och 1200 kr för att kastrera en hona.

Men det ingick vaccinering och id-märkning i kastreringen av hanen. Men inte i honans.

Tyckte faktiskt att det lät ganska dyrt med honan, men det kanske kostar så mkt överallt.

Jenna-Gun
0

Vi kastrerade tre honor under ett år.

Det kostade 1040:- /katt

Plus att vi chipade varje hona 240:-

Kastrerade en hankatt 480:inkl id-tatuering.

2006 års priser

Jenna

yavannaKementari
0

Väldigt olika som sagt, var man bor. Här var det kastration. vaccinaton + id av hankatt för 800 kr. Men hos samma veterinär får man jättemycket rabatt om det är en kattföreningskatt, och det är ju bra :D

storAnnette
0

Ja,nu vet vi att det kostar totalt 1450:- för honan.Vet inte än om familjen kan bidra,vet däremot att det blivit missförstånd för denna "hona med två 15-veckorsungar" är samma hona som "hona med fyra 1-2 veckorsungar"!Stackars hona säger jag,ingen vila mellan kullarna där inte…sen finns det en hankatt (gudskelov för han föder iaf inga ungar).

Nu är båda honorna nyförlösta och om de bara kommer därifrån snabbt och blir kastrerade så föds inte fler oplanerade kattungar.

Familjen kontaktar dig själva ikväll och då får vi se om de kan ordna transporten själva,om inte har jag erbjudit att åka med katterna.Jag frågade om bidrag till kastreringskostnaden men fick inget riktigt svar…

Det lustiga är att om du "tar" de båda ungarna så kommer inte kattmamman med för hon måste vara med sina nya ungar.Det bidde två i st för tre i st f fem (som vi pratade om från start)!

Antingen två ungar då eller en mamma med fyra ungar.Eller om du vill ta hanen?Om du tar hand om ungarna blir det ju mindre kostnader nu på direkten,öronkoll,vaccin,avmaskning.Vi hörs senare!

anebit
0

Putt….. Hur går det här då?……    Nyfiken……….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

storAnnette
0

Det blev så att Thiger inte tar hand om någon fler katt.Deras hund behöver lugn (omplaceringshund) utan fler nya katter.

martdat
0

OJ vad skillda priser,,, min veterinär tar 700 kr för en hona, i väckelsång i småland.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Thiger]
0

Jo tyvärr så känner sej inte våran hund tillräckligt trygg med andra djur.

Det får räcka med att ha han och en katt, bästa vänner.

Den andra katten har vi redan omplacerat. Så nu får det vara lungt här hemma ett tag.

Annette, är jätte ledsen över detta. Hade verkligen sett fram emot att ta handom kattungarna!.

Alexej
0

En annan gång, men du kanske känner någon som kan?Oskyldig

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

storAnnette
0

Ja,de behöver fortfarande ett hem,tillfälligt eller permanent!