Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 1224 ggr
martdat
0

Katt hängde på dörrhandtaget!

Om ni bor i Fagersta får ni se upp om kissen är ute,,

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=656541

Fyyy, ytterliggare ett exempel på varför man inte ska ha sin kisse ute bland folk….Gråter

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

martdat
0

I expressen med, men nu lyckades jag inte få tll en länk…

http://vasteras.expressen.se/Nyheter/1.833147/okand-man-hangde-dod-katt

Nore
0

Såg denna bild i kvällstidningen, detta är helt för J:::igt. Den person som är skyldig till detta, är en som inte har några känsler i kroppen.  Har lovat att inte vara inne på er sida, men kunde inte motstå en kommentar om detta makabra illjärning.GråterFot i munnnen.                 NORE jägare

martdat
0

Vad roligt att du tittade in ijen Nore! hoppas du kommer tillbaka.

Lena
0

Makabert dåd av sjuk hjärna! Fruktansvärt och som sagt ytterligare en påminnelse om att miljöerna utomhus oftast inte är lämpliga för fritt utegående katter. Den tiden när katter kunde gå ute utan problem är tyvärr förbi på de flesta platser…..

#2 Hoppas du tittar in flera gånger Nore. Att vi haft lite olika syn på saken i några trådar hoppas jag inte hindrar dig att återkomma till sajten. :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

karins
0

Gråter

Engla
0

Usch, så vidrigt. Stackars katt!!Gråter

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

maggan47
0

man tror inte sina ögon, när man läser artikeln, såg den i går, och säger bara, SLÄPP INTE UT ERA KATTER, vem vet hur många sjuka människor det finns runt omkring oss, blir så ledsen, och familjen, hur mår dom, fruktansvärt, Maggan47Gråter

Naquita
0

usch vad arg(och ledsen) jag blir..men inte förvånad..därfölr jag inte har mian katetr ute, bl.a..sele o rastgård och mina katter är lyckligast i världen!

Nore kul att se dig tillbaka!

Sidentass
0

läste detta i papperstidningen igår..måste handla om någon person som är allt annat än frisk!! Vidrigt..otäckt bedrövligt..ord räcker inte till…rejäla straff är önskvärt för sådana här handlingr..och jag hoppas att alla kattägare håller sina djur inne i det området..tviiiiiiii!!

anniii
0

Usch vilket fruktansvärt dåd! Man blir ju både ledsen och vansinnig… Hoppas att de tar fast idioten och ger honom ett rejält straff! Vill inte starta inne/utekattsdebatt men jag hoppas också att fler och fler väljer att hålla sina katter inomhus eller utomhus endast under uppsikt. Man vet aldrig vad folk tar sig till…

Nore, välkommen tillbaka!

anebit
0

Gråter Så ledsen och arg……

Nore välkommen tillbaka. Glad

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

modellflickan
0

Ännu en anledning att INTE ha katter ute!!! Sjuka vidriga människor sprids som sjukdomar!!

Hawknestgrove
0

Fy………JAg undrar bara över en sak…hur i H******e kunde ögonvittnet bara stillatigande åse detta utan att ingripa???? detövergår mitt förstånd….  Nu skulle jag vilja vräka ur mig det värsta igen, men stillar mig. Hej Nore, välkommen tillbaka. Du ser, att det är många som är glada att se dig igen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

modellflickan
0

#13 Ja det undrar jag med. Hade jag sett detta så..ja ni vet…Jag hade inte vart stillasittande om jag säger så.

Töntiga människor som inte ingrep. Detta är ju nästan lika illa som kattmordet.

Nore
0

Många av oss mäniskor är rädda för att lägga sig i, de vill inte bli inblandade i vad de sett. Men jag förstår inte hudant samvete de har, som kan rymma ett sådant dåd som detta. De är lika skyldiga som den som hängde upp kattstackarn, o jag hoppas att de får ricktiga mardrömmar om detta.      O så en sak till, tack för trevligt bemötande på sidan.             NORE jägare

Hawknestgrove
0

Menändå kvarstår, hur kan man bara se på, hur någon plågar ett djur? Precis som Nore säger. De har  lika stor skuld i detta de med…..Tack för tipset, Nore! Rediga mardrömmar, det får vi väl i alla fall önska dem????

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vanessa
0

Ser nöjt på mina innekatter. Som lever ett liv fyllt med kärlek, värme och inga idioter som kan skada dem. Annat än när matte råkar trampa på dem, men där får de skylla sig själv som leker bromsklossar.

Angående de som inte larmar om det hela, så är de rädda. Rädsla håller tyvärr på att över samhället. De borde ha ringt polisen, för mobil hade de säkert. Och sedan hålla sig på avstånd. Om de dessutom har kamera till den, så plåta/filma diskret. Det finns inga ursäkter att inte göra något. Den tysta massan är många gånger farligare en de få som gör något dåligt.

Och Nore, du vet att jag uppskattar att du tittar in här :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

modellflickan
0

Ja mina katter lever tryggt hemma utan vetskapen av den onda världen där ute..Och så kommer det att förbli. Skulle rekommendera att fler har innekatter i fortsättningen. Man läser allt oftare om fall katter som plågats till döds. Det är en sjuk värld vi lever i.

Säger som en annan vi får inte bara låta detta ske, vi måste ingripa, annars kommer det fortsätta. Om man inte vågar ingripa så bör man ringa polisen. Vi får inte låta dessa sjuka kräk plåga och döda våra svaga och oskyldiga i samhället, nämligen djuren. Själv hade jag ingripit om jag hade sett detta. ALDRIG att jag låtit misshandeln av katten fått fortsätta.

Jag kommer ihåg när jag var barn, vid ett tillfälle så var det några killar lite äldre än jag som kastade stenar och pinnar på en stackars rädd ekorre. Jag blev skogstokig och sprang efter killarna med stenar och pinnar, ja allt jag fick tag i.

Så agera, stå bara inte där! Visa att vi inte ska acceptera någon form av djurplågeri.

Alexej
0

Bra skriven, modell_flickan!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

modellflickan
0

#19 Tack Landfreak. Jag menade varje ord.

Caprice_79
0

Fy fan säger jag bara, hur kan någon göra nått sånt emot ettt djur?! Förstår det det..