En hyllning till alla skyggisar

Steam- mr november-2008
Som en hyllning till alla skyggisar så fokuserar Stockholms Katthem enbart på dem i 2008 års kalender. Här kan du läsa om skygga katter och hur vi arbetar med dem. I kalendern får du även läsa om Husbyprojektet, ett unikt samarbetsprojekt mellan flera katthem där 74 förvildade katter fångades in och omplacerades till kärleksfulla hem. Vidare får du träffa några av alla våra katthems-gäster och läsa om deras öden och utveckling från hemlös skyggis till älskad familjemedlem.
Du träffar b.la söta Ohio, snygga Steam, charmören Flea och många andra underbara katter.
Kalendern du inte kan vara utan Beställ den här: www.katthemmet.nu
Kalendern kostar 100kr +porto
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
den ser jag fram emot!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Åh….här flödar det av braiga ideér och nytänkande!
Jätteintressant. Den ska jag lobba för - och inte bara i kattsvängen!
/Pelusa
Men gud vad bra att ni ger de skygga kissarna detta fokus. Ni är fantastiska på Stockholm Katthem. En sådan kalender måste man ju ha. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jättebra, att ni sätter de skygga katterna i fokus med denna kalender.Tror nog att jag får lov att beställa en direkt nu.
Va kul att alla skyggisar får uppmärksamhet i denna kalender!! Hade jag ingen aning om!
Snyggingen Steam på bilden ovan har fått ett hem och hans matte har precis skickat in en solkattsberättelse se www.katthemmet.nu/info/katter.php?archive_name=Solkatter " rel="noopener noreferrer" target="_blank"> Solkatt

Jag håller med, det är en jättebra idé! Äntligen får skyggisarna allt ljus på sig. Jättebra jobbat, Johnnys girl!
/Chrizzan
har beställt nu, beställer både från Djurhjälpen och Stockholms katthem som julklappar till nära och kära kram Maggan47

Är bilderna tagna??

Tack alla för lovorden. Ska vidarebefordra allt beröm till vår "kalendergrupp". De kommer att bli jätteglada. Och tack, ni som gjort en beställning redan. Personligen tycker jag att det känns helt rätt i tiden med tema Skyggisar. Det är på tiden att de osynliga får bli mer synliga nu.
#8 ja, bilderna är tagna sedan länge och kalendern har gått iväg till tryckeriet
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Busan är ju en av katterna från Husby och Minni som är en av katterna i kalendern har varit hos oss som akutkatt Så det känns alldeles specielt med denna kalender med skyggisar att jag sen fått vara med som en del av "kalendergruppen" är bara plus i kanten *L*
Hoppas att så många som möjligt går in och köper kalendern *L* den är jättefin och med många olika kattöden.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Vad underbart, hoppas ni kan se mig stående applåderande och så vidare. Helt fantastiskt bra. Funderar på om jag ska beställa en nu, eller om jag ska vänta till Husdjrusmässan. Fast det är nog bäst att beställa. Stora cyberkramar till kalendergruppen. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Kanonbra med fokus på skyggisar:) Jag har nu gjort min beställning och väntar med spänning.

Lägger in direktlänken till beställningssidan. För jag har redan beställt en. Till kalenderbeställning. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Vad glad jag blir! Stockholms Katthem är fantastiska! Rosor i massvis till kalendergruppen som tog de skygga katterna som tema!
En så´n vill jag ha! Beställer gärna.

Så nu har jag beställt en också :) Det är den tredje almenackan jag beställer fast egentligen behöver jag ju bara två, en hemma och en i Valstad 

Har beställt 2 st för ett par veckor sedan…………….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hihi,tror de vuxna barnen måste få varsin almanacka detta år,det finns så många fina!