Kattfamilj under vedbod INFÅNGNINGSDAGS
Fick ett samtal vid middagstid idag. En kvinna var i sin sommarstuga för första gången på en månad i Ronneby och upptäckte att det bosatt sig en liten kattfamilj under hennes vedbod.
Det är en mamma med 3 kattungar, hon kunde inte uppskatta åldern men som hon beskrev dom är de 10-12 veckor. hon kunde inget om kattfärger men om jag fattade det rätt är mamman antingen bruntabby och vit, lr svartsköldpadda med vitt. mkt vitt hade hon iaf. ungarna är blåa och blåvita, ev ngn blåpadda.
de såg friska o pigga ut allihop
De bor alltså under hennes vedbod. hon har ingen kattvana alls men jag gav henne några tips och hon skulle försöka få dom lite tamare.
Troligtvis kommer honan från ngn av sommarstugorna
någon som vill förbarma sig över denna kattfamilj?
ev. är kattungarna så pass stora att de inte behöver placeras med mamman, då blir det genast lite enklare.
Ska fota dom om ett par dagar när hon lärt känna dom lite mer och de är framme mer, jsut nu är bara kvinnan läskig tycker de små!

Nej fy vad jobbigt med alla dessa katter!
DU är en ängel som räddar så många katter!
Jag håller tummarna för dessa katter också precis som jag gör för alla katter!
ja man känner sig så otillräcklig många gånger:((

Det tar till synes aldrig slut, den ena hemlösa katten etter den andra dyker upp. Hoppas nu att dessa oxå ska få ett gott hem! Du gör mycke för dom hemlösa katterna Naquita! Men jag kan förstå att du känner dig otillräcklig.

tänk att det dyker upp nya katter hela tiden..det är inte utan att man funderar på om honan här har blivit dumpad..kanske i samband med att ungarna kom:-( du gör ett strålande jobb Naquita..och jag håller så hårt i tummarna för att det lämpligt stödhem kan hittas till den här lilla kattfamiljen..

Suck. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Hört något mer om dessa stackare? Hur går det? Önskar jag kunde ta in dem. Men det finns ingen plats här som det är nu. Önskar man kunde göra hjälpa dem. Jag skriver och puttar upp detta inlägg och hoppas att någon kan hjälpa dem!!!
Kramar Melinda

Suck! Suck! 
gråter för alla missar som inte har nå hem.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Stackars mammakatt och små bebisar. Blir så ledsen…..
Puttar upp…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Melinda om jag tar svartvite långhårige , kan du ta denna familj akut då tills det löst sig? kvinnan åker hem till skåne på söndag och då lämnas katterna alldeles ensamma. ungarna ska ju till lena så det är bara mamman vi måste hitta stödhem till(om ungarna är gamla nog)
ev. visste kvinnan ngn som kunde hjälpa mamman, vi skulle höras imon igen, och då ska jag ut dit med fälla.
kram emma
Jamen självklart kan vi göra så! Det går bra för min del. Vi kan höras imorgon om hur allt går med katterna och hur det blir vi gör. Jag ringer dig imorgon!
Kramar
*puttar lite* lena kunde du? vill inte lämna kvar mamma katt:(
#12 Nej vi kan inte låta mamma vara kvar därute, det skulle ju bli för galet. Familjen kan få bo i ett litet rum vi inte använder just nu. Vi kallar det för Balkongrummet. Tristans Bröder kommer sedan runt den 15/11 och det är ju i alla fall två månader tills dess.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vad glad jag blir! Ännu en kattfamilj bort från gatan!!
#13 åh tack snälla.då har iaf ungarna hunnit flytta hoppas vi:) mamman tar det ju lite längre tid för me förhoppningsvis är hon kastrerad och kan gå runt i huset med de andra då:)
#15 Precis. Det bör inte bli några problem med mamma katt.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
hallelujah för er eldsjälar
Maggan47

Jaaaaaaa, Så många eldsjälar det finns på denna sajt och kanske fler som inte hittat hit än….
Ni är guld värda! 
Jag gråter av rörelse.
Ni är så underbara att inga ord är fina nog.
Kram på er allihopa.
Jenna "snyft"

nu svarar inte kvinnan när jag rinegr=// och jag vet inte VAR detta är i det stora området. eniro ger ingen speciell adress:(

Vilket teamwork!!!
Hur går det?
hon har inte ringt än o svarar inte i telefonen=/ jag jobbar imon men underbara Melinda som
ställer upp i vått o torrt har lovat att åka ut me fällan om hon hör av sig imorgon.
om inte får vi väl åka ut dit och gå på kattjakt,sååå stort kan väl inte sommarstugeområdet vara…*host*hehe
Men det är fortfarande fint ute, då måste det finnas folk där som kanske vet vem kvinnan är och var hon bor. Annars måste det finnas nån "ansvarig". Kollar efter anslagstavlor.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Skumt att inte kvinnan svarar. Hoppas bara det är något tillfälligt som gör att hon inte går att nå. Alltid frustrerande det där när man står beredd och det sturlar i andra änden. Håller tummarna att det blir kontakt igen.
//Lena
puttar upp denna viktiga tråd Maggan47
ja,hon har ännu inte hört av sig. jag får jaga henne, måste iaf få veta vartd et är så man kan fortsätta när de åkt hem på söndag. Lena transport är med löst,fram till din dörr;)
#27 Vad bra att kissarna fått transporten ordnad. Nu gäller det bara att ni får hjälp att lokalisera dem. Håller tummarna så det knakar.
//Lena
ja,jag ska jaga henne snart. ska bara vakna till själv först o ut me hunden:) annars får jag väl fixa ngn med bil o åka ut me ficklampa o leta..hihi
oops. ringde och väckte kvinnan. jaja, allt för katterna*skäms lite*
De har inte sett till ungarna så därför rindge de inte mig igår..eh okej.. Hon ska ringa mig vid tolv igen när hon hade vaknat till..*skratt*
Jag har iaf fått tillåtelse att vara därute och fånga in familjen även när de åkt hem på söndag. Måste bara åka ut dit och kolla vart det är för någonstans.
nu så..Melinda har varit här och hämtat fälla och extranyckel. ikväll vid 18.00 börjar jakten=)) jag måste tyvärr jobba. Och imorgon kan inte melidna och ingen kan köra, när jag e ledig o allt..hm får se om kvinnan kan hämta mig så jag kan vara därute några timmar iaf:)
#31 Spännande! Hoppas nu allt går bra och att katterna låter sig infångas. Fortsatt "tummhållning" pågår. :)
//Lena
Trodde först av rubriken att de är infångad. Men jag håller tummarna!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
hehe ja jag kom på att det såg lite konstigt ut..
Nu kommer Anni snart och vi ska bege oss ut till katterna med fällorna. Vi har laddat upp med varma kläder, smarrig kattmat, mat och fika till oss och lite virkgrejer så vi kan virka möss. =) Vi hoppas vi kan få in dem ikväll!!!! Jag återkommer om hur kvällen går. =)
Kramar Melinda

Lycka till..

ni är såååå goa!!! Allt lycka till från mej också!!

"Vi har laddat upp med varma kläder, smarrig kattmat, mat och fika till oss och lite virkgrejer så vi kan virka möss."
Vad mysigt det låter!!! (Har akut längtan efter tid till att pyssla med händerna…)
Hoppas ni får många "laxar i fångstnätet" ^_^.
Haha ja Emma och jag kallade det en gång att det var som att sitta och fiska och hoppas på napp. Rogivande är det också att sitta och vänta på fångst.
Tack alla! Vi hoppas vi får in dem!
Kramar Melinda
här hålls också tummar, och så glad att ni finns, fler utav er Maggan47
#39 Vi kanske kan göra det till den nya folksporten, fånga hittekatter istället för att meta aborrar? Lycka nu till med fångsten av vedbokatterna! Spänningen stiger! :)
//Lena

#41 Ja, det vore ju fantastiskt! Då kunde folk utöva något positivt och viktigt istället för något destruktivt och mordiskt.

Lyckat till med fångsten av vedbokatterna! Jag väntar med spänning på uppföljning. Kan knappt sova när ni är ute på uppdrag…………
#42 Precis - det hade varit mycket bättre. :)
#43 Nej det är svårt att tänka på något annat nu.
//Lena
och jag sitter här och är inte till någon nytta aaalls. men nåja, man måste ju sköta sitt jobb med=(
Imorgon kan jag,hoppas jag hittar ngn som kör då!
första rapporten. fällorna e riggade men ingen kan syns till än. finns massvis med gömsler, hål och hus de kan vara under. de har satt fällorna på två olika ställen. HOPPAS de får in ngn. imorgon är jag själv så vet inte vem som kan köra då=/
Ingen katt ikväll:( men de som bor där kollar fällorna inatt=)
Anni och jag åkte till dem med fällor och allt och det var två mycket trevliga och helt underbara människor som mötte oss. De var så måna om katterna och så hjälpsamma så det var helt otroligt. Och så otroligt tacksamma mot oss. Sånna människor borde det finnas flera av. Vi fick fika hos dem och det var en mysig kväll. Vi satt länge och pratade om allt möjligt. Så himla mysigt sommarställe var det!!! Jag är avundsjuk. =) Men ingen katt syntes till. =( Men vi får hoppas de dyker upp snart. De kollar fällorna nu inatt. Fanns som Naquita sa väldigt många skrymslen och vrån att krypa in och gömma sig för katterna. Och det var dåligt väder, regnade och blåste nu ikväll. Men vi fortsätter infångadet och hoppas på bättre tur nu inatt och imorgon.
Tack Anni för hjälpen! Och tack till mamma och dotter som bor i sommarstugen för allt!
Kramar

Ja, helt underbara var de. Så mysigt man kan ha när man passar fällor! :) De ska verkligen ha ett stort tack för en trevlig kväll och för att de månar om katterna! Tyvärr var vädret ruskigt så kisarna höll sig gömda. Men hoppas att de kommer fram i helgen!
puttar upp i hopp om nyheter Maggan47
#50 Ja det är i spänd förväntan vi befinner oss i nu. :)
//Lena
ska ut vid fyra,håll tummarna=)
#52 Oj vad spännande! Håller tummarna konstant här i Mellerud!
//Lena

Här hålls tummar och tassar i morrhåren!!!
här hålls också allt vad vi har av tummar och tassar Maggan47
Hoppas ni får in dem nu ikväll. Idag är det jag som jobbar. Hade velat vara hos er och katterna. Lycka till!!!!
Kramar!

håller tummarna och tassarna idag
En kattunge i fällan!! hinner inte skriva mer nu måste hitta ngn som kör=//
Skönt!

Underbart att en kommit in. Håller tummarna för att fler följer. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#58 Det var glädjande nyheter att en kattunge nu gått i fällan! :)
//Lena

fick ditt mess Melinda, tyvärr tog batteriet slut, så jag skriver här istället. Tyvärr har vi ingen möjlighet att köra just nu :-(, håller alla tummar att det finns fler här som uppmärksammar detta!
Okej tack ändå leoochelvismatte!!! Tack så mycket! Fick meddelande från Emma att det var mamman som gått in i fällan. Så nu hoppas vi kattungarna också ska gå in. Hoppas det går bra med lilla Skrikan! Har hon kommit till er ännu?
Kramar
tyvärr verkar det som att vi får avbryta alltihopa. finns inte en enda som kan köra jouren. inte en enda har "tid" en timme lr så. tråkgit,för nu är ungarna själva:(( kanske tvingas vi släppa ut mamman igen omd et inte löser sig.

Å vad bra att stöfhem är fixat nu!!
Finns det ingen som kan köra er dit och hjälpa katterna? :/
#64 Oj vad jobbigt att det krånglar nu när mamma katt är infångad och allt. Synd att vi ska bo så långt ifrån. :( Håller tummarna att det dyker upp en räddande ängel eller två.
//Lena

#67 Men transport har ordnat sig för idag vad jag fattat det som på tråden; Matnings- och körningshjälp!!
#68 Ja fast det gäller att få in kattungarna också…. Inte lätt att få alla bitar att klaffa.
//Lena
Hur går det?

#69 Nej det är ju det som är så synd! Men vi får hoppas att körhjälp ordnar sig!
Åh,mamman är ju gosig ju..hon var rädd till en början men jag charmade henne hihi.
jag kelade bakom öron,under haka..och var fästingplockare..URK..hon har sår ifrån de enorma äckliga djuren. 10 föstingar bakom ena örat, 6 bakom andra o 4 under hakan..URK
Lilla gumman, hon har ett rivsår på nosen. bråkat med ngn annan hona kanske..bilder kommer snart=)
hon har ett grått o ett vitt öra så sööt=)

ÅH, så skönt att hon redan är gosig lilla gumman.
Nu får vi verkligen hoppas att ungarna kommer in snart så hon inte glömmer dom. Hur gamla tror du att dom är?
Emma du är en
utan vingar……… även Melinda…….

Är katten hos dig nu emma?
hej det är jag som är mamman!

Är jag inte charmig med mina tvåfärgade öron?
Jag är väldigt nyfiken, men lite rädd.

kela var inte så farligt efter ett tag:)

ojdå, vad söt hon är!

Så söt hon är med olika färg på öronen
#77 Men oj så söt hon är den lilla mamman! Tänk att hon redan är klappbar. Det är ju väldigt lovande.
Othello hälsar henne välkommen med sin bebbar! :) Hoppas nu småttingarna kommer in också.
//Lena

Lilla gumman
Letar hon efter sina ungar?
Dum fråga, men kan man inte använda henne som" lockfågel" till sina små?

Skönt att ni fick napp!!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#82 tveksam till attd et skulle funka..det är ju om man har henne i sele o hon leder oss tilld e små i sista hand som en depserat sak

Håller tummarna för att ungarna går i fällan innan Stockholmarna åker hem och inte kan kolla fällorna längre.
Blir riktigt jäkla trött bara på att folk inte kan ställa upp och hjälpa till och köra… Det måste väl finnas en hel del som bor i närheten som är inne och läser här? Nu har jag kört i tre dagar och bor inte ens i samma stad. Hallå Ronnebybor, vart är ni??? Men nu verkar det ju ändå ha löst sig, får bara hoppas att de inte drar sig ur.
Mamman är jättesöt, träffade henne idag hos Emma. Hoppas att ungarna snart kan komma till henne!

Fy vilken söt kissemissa!
Önskar attjag kunde hjälpa till att köra men bor i Lund, så liiite lång bort :D
Lycka till med kattungarna!

nu blir jag lite arg faktiskt, här får man skäll för att man inte kan köra dygnet runt, tyvärr har vi bara en bil och jobb och studier att sköta, samt barn som är sjuka-men visst skäll bara-det är ju inte direkt så att man blir på humör att rädda katter då!!!!!
#87 Det var nog en missuppfattning skulle jag tro. Ni har ju redan ställt upp, det var väl mera ett desperat upprop till alla andra Ronnebybor som inte gjort något alls. Läget är ju lite deperat och det är lätt att det blir missuppfattningar då.
//Lena

jo, vi är ju 30 000 i kommunen. Erkänner att jag har dåligt samvete över att inte kunna ställa upp jämnt, men tyvärr..fast jag vill inte bli utskälld för det.
De som verkligen skall ha på nöten är de som dumpar sina katter, ger tusan i att kastrera dem och sedan tror att andra skall fixa biffen…fast de är ju å andra sidan inte här inne…
leoochelvismatte , det gäller garanterad inte dig. Men jag märker också ibland hur tröttsamt det är när alla vill hjälpa till och när det blir aktuell då, har ingen tid. Jag tycker också det är skrämmande hur lite folk är hjälpsamma och engagerade. just nu när det är så viktigt att kattungarna kommer till sin mamma.
tack för allt du gör för alla hemlösa katter!
leoochelvismatte jag skrev faktiskt i ett pm till dig att det INTE var dig jag menade, missade du det? finns andra som lovat ställa upp och inte gör det men ni har verkligen ställt upp ett antal gånger. så ta absolut inte åt er. du såg väl inte era namn någonatans?=/

Men herregud leoochelvismatte det var verkligen inte menat till er!!!!! Förstår verkligen inte vad i mitt inlägg som skulle tolkas som det! Är det någon som har ställt upp så är det ju ni. Jag förstår verkligen inte hur du kunde tro det.
Detta forum (plus kattforum mfl) har ju skitmånga läsare och flera av dem måste ju bo i tex Ronneby. Det är konstigt att det är samma människor som alltid ställer upp och de andra ser man inte röken av. Och då menar jag de som inte skriver här, utan bara är inne och läser.
Fan vad jag blir sur när du påstår att jag skäller ut dig, kunde du inte frågat om jag menade dig först? Nu lämnar jag den här diskussionen.
Bra, det blev error när jag äntligen var färdig med min inlägg! 
Ni är säkert övertrötta allihopa nu, men börjar inte hacka på varandra. Det hjälper varken katterna eller er. Jag tycker också det är skitdåligt att så få ställer upp och hjälper er. men försök att hålla sams nu! Ni behöver varandra och ni alla gör ett fantastiskt jobb! Tröstekram från mig! Alexandra
Har inte KKS någon i sin transporthjälplista i Ronneby?

Naquita
anniii
leoochelvismatte
MelindaS
Ronnebykatternas 4 ÄNGLAR…………………
Går det inte att sätta ut en notis i en lokal Ronnebytidning om hjälp.. både till infångande och transport och jourhem.. Det finns säkert fler som vill hjälpa men som inte kommer igång……. väldigt vanligt…..
Ni får vara deras igångsättare!
Ja, anebit, vilken bra ide1 Så skramlar vi ihop till annonsen här! Den behöver ju inte bli så stor och kosta så mycket!

Å så söt hon är lilla missemamma :)
Men är hon hos dig nu Naquita?
#99 ja det är hon,hurså?
#100 Är det någon som sett kattungarna i området?
//Lena

ja, ett par som har fritidshus där har sett dem och matat dem förra helgen. men ingen av oss har sett dem. kanske såg emma och jag en blåvit sent i lördags kväll i ficklampans sken, men det kan ha varit önsketänkande också… vi såg samma sak på samma ställe dock så det kan mycket väl ha varit en av dem. bredvid en av fällorna satt den i så fall! :)
Pappan satt i fällan imorse..iaf tror jag det är pappan. Han var så vacker. stålgrå. stor och kraftig, såg fin ut i ögon o päls det jag hann se iaf. han var panikslagen , högg och fräste mot oss. ingen tamkatt här inte!! Jag fick släppa ut honom, vart skulle vi ha satt honom?:(( ibland önskar man att man bodde i ett slott verkligen.
Men han var välnärd och såg frisk ut så det går ingen nöd på honom. han bor ju vackert till:)
#102 ja,både du och jag såg ju ngt bredvid fällan sedan var den borta när vi tände ficklampan igen. skumt=/

Åååå, om jag får plats någon gång åker jag och hämtar honom! Lille kise, skulle säkert gilla mina tjejer…
#105 ja,vi får ha honom i tankarna! men han såg inte ut att må dåligt. han var stor och fin och på somrarna är det ju ett paradis där, sålänge han håller sig borta från dumma människor.
Ville inte fota honom då han var så skräckslagen, så jag släppte ut honom direkt
Nu ska jag och Melinda vara knasiga och CYKLA ut till stället. är en mil ungefär. jag iaf behöver röra på mig..*skratt*

Nu åker jag iväg i åtta dagar och kommer inte att kunna kolla här vad som händer! Håller tummarna såklart att alla ungarna går i fällan! Emma, sms:a om ni fångar någon. Är ju jättenyfiken…

Jag var visst på dåligt humör igår, sonen har varit sjuk och jag har inte sovit ordentligt på en vecka.
Blir så frustrerad att så få människor engagerar sig:-( Har svårt att köra själv för att jag av olika anledningar är litet ringrostig…(vill inte gå in på varför det är så här)
Mannen har dock sagt att han kan ställa upp,ibland iallafall… så det går alltid att prova-det är ju svårt att cykla med en bur!
*håller tummarna*
och själv bor jag i Upplands Väsby, långt från kissebebbarna
Maggan47
Japp nu har Emma och jag cyklat låååångt idag. Jösses vad vi kan om vi bara vill. =) Vi cyklade ända ut till katterna var där flera timmar och sedan cyklade vi hem nu i mökret. Vi såg inga kattungar men vi tror att vi hörde dem.
Nu är vi tröööötta. Bäst att sova nu så man orkar plugga till tentorna jag har på onsdag och torsdag. Kommer att gå galant bra när man istället för att spendera kvällarna att plugga istället väljer att åka med och försöka fånga in katter. Men det kallas prioritera och jag är vääääldigt duktig på det, att prioritera de där viktiga sakerna (katterna) före det där oviktiga (plugget). =)
Imorgon kommer mina nya stödisar!!!! =)
Kramar
Men skulle det inte funkar att ta mamman i en lång koppel?
#112 tror inte det, hon skulle nog få panik o slita sig. men jag har haft det i mina tankar
#113 Kan nog vara riskabelt skulle jag tro. Synd att kattungarna håller sig undan. Normalt sett brukar ju småttingarna vara de som är mest lättfångade medan mamman kan vara en svårare utmaning. Undrar om de blivit skrämda av något? Fortsätter hålla tummarna.
//Lena
inga mer katter i fällrona än:(( idag regnar det så chansen är nog inte stor att ngn går in idag.:((
På torsdag ska mamman kastreras o id-märkas,sedan ska hon bara läka o sen e hon redo för flytt till Lena:)
#115 Hon är så välkommen den lilla mamman. Tror vi ska döpa henne till Isolde, vi har ju redan en Tristan. :)
En sådan fin kisse kommer säkert snart att få ett permanent hem.
//Lena
#116 ja, Isolde var vackert:)
Lycka till med vidare fångst!!!!
Men oj så nitiska ni är.
Och motion får ni oxå.
Konstigt att ingen kan köra er.De behöver ju inte engagera sej mer än så om de inte vill.
Taxi är väl ändå en överdrift.
Jenna som sänder en stor kram.
haha ja, de var motion kan jag lova..men de där 3 kanelbullarna jag krängde i mig av hunger när vi kom fram gjorde så det gick jämt ut

idag och imorgon har vi fullt upp gällande bil, men hojta i helgen…
#120 Ja det var minsann ingen dålig cykeltur ni gjorde! även om det blev några kanelbullar är jag säker på att det gjorde nytta. :)
//Lena
Kanelbullarna var ni väl unda.
Kram
Paret från aspan ringde, de hade släppt ut pappa katt igen, han hade gått in i fällan IGEN och ätit upp all maten. han måste vara så hungrig stackarn:(( några kattungar har de inte sett till än. Blir orolig nu, har räven tagit dom, lr ngt annat djur nu när mamman inte skyddar dom?
Ingen här som kan förbarma sig över pappa katt, känns hemskt om han går in en tredje gång bara för att slippa vara hungrig!
Jag får fullt nu!
#125 Kan det ordnas så att hankatten blir kastrerad innan den kommer? Kan man ha honkatten (Isolde) och hankatten i samma rum tror ni?
//Lena
#127 vet ej hur pass bra de känner varandra tyvärr. troligtvis är det bara genom kärleksmöten de träffats;) jag har inget rum att ha honom i, detär om ngn i närheten av ronneby har en plats åt honom tillfälligt. Kastrering går att ordna
när jag var där i förmiddags o riggade fällan igen såg jag att han även ätit upp allt papper maten låg på:( och förra gången hade han tuggat sönder burken i tusen bitar. han är verkligen hungrig:((( och får man väck pappan kanske ungarna vågar sig fram?

Kan du inte lägga ut mer onfo om pappa katt, det är ju jättesynd om han inte kan tas in…:-( Tyvärr har jag rätt turbulent hemma, men en pyttekisse och en av gamlingarna inlagd hos vet….men det måste ju finnas fler..
Har inte så mkt mer info om honom än att han är stor, fräsig och stålgrå=)

:-) En katt med klös i ;-), blr han utsläppt hela tiden för att det inte finns något hem att sätta honom i?
#132 precis

Stackars kattpånken. Oh, vad han måste vara jätte hungrig.
När vi hittade en gammal katt på landet en gång så hade han magen full med sågspån som han hade ätit i brist på mat. Alla hans prover var i olag så veterinären trodde han var en sjuk katt.
Nu finns han hos en väninna och nu mår han så jätte bra och är så snäll och gosig. Min väninna älskar honom!
/Chrizzan

Nej stackars pappakatt. Så hungrig stackarn.. :/ Men han tar säkert chansen att gå in och äta och sedan sitta där inne - bara han fått mat i magen stakarn :/ JAg tänkte att ni kunde ju lägga ut mat till pappakatt men sedan kom jag ju på att det inte går eftersom ni ska fånga in ungarna.. stackars pappakatt :/
Så länge han går där så kommer säkert han gå in i fällan och inte ungarna - för då är det redan stängt :( Men jag håller tummarna att ett hem fixas åt pappan och att ni får in ungarna!

#134 Nej vad hemskt :/
Jag fattar inte att människor kan släppa ut sina katter åt ödet självt :/ Så oerhört grymma så dte inte är sant :/
Stackars pappa katt. Usch ja det är ett grymt liv de får leva många katter. Hoppas någon kan komma till undsättning för honom i Ronnebytrakten.
//Lena

#134 Sågspån,,, nämeen,, blir illamående när jag tänker på den stackars kissen,,, tur att han fick ett hem,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Han verkar verkligen desperat hungrig pappakatt. Det skär i hjärtat…
Kramar Melinda
Kort utdragur ett obduktionsprotokoll från SVA på en inlämnad honkatt
*Avmagrad
*Hudsönderfall
*Angripen av flugmask
*Förlossning för omkring 48 timmar sedan
*Urinvägsinfektion-varbildning
*Njure-inflammation
*Lever-degenerad-svultit
*Magsäck-kadaver,barr, jord 
*Mjälte-förändringar
*Långvarigt förlöpande sjukdomsförlopp
#140 ja fy..minns när vi fick låta Gamle grålle somna in från kolonin vid hunddagiset. han hade allt man kan tänka sig:((
hur har det gått Maggan47
Inga kattungar i sikte:( Nu är kattmamman kastrerad och idmärkt!
i har tagit hem fällorna nu,då det ösregnar och jag har de små ungarna att nappa. satt upp lappar om kattungarna längs hela vägen och hoppas att ngn hör av sig och vet mer om ungarna!
håller tummar och tassar och kram till er tjejer i Ronneby som jobbar så starkt för dessa små
Maaggan47
var finns kattmamman, hon har ingen mjölk kvar, mammorna kan ju dia sina ungar länge, och att hon är kastrerad, med sår är inget hinder, finns ju mammor med kejsarsnitt som dias av ungarna, slog mig nu Maggan47
#1456 hon finns oxå hos mig,men det är en vecka sedan hon fångades in så mjöken har nog sinat nu tyvärr
#143 Vad skönt att hon är kastrerad nu den lilla Isolde! Vad gäller hennes ungar verkar det ju tyvärr inte så förhoppningsfullt längre. Ni har gjort allt ni kunnat för att få in dem, ibland går det inte som man vill trots att man jobbar så hårt som det bara går. Vi får glädja oss åt att mamman kommit in i alla fall. Det är inte illa det! :)
//Lena

Men vad händer med pappan då?
#148 honom har vi inte plats med just nu, vi koncentrerade oss på mamman och ungarna. han var inte sjuk. stor och kraftig så någon nöd går det inte på honom

kanske man kunde ha kastrerad honom innan han släpptes ur fällan? Då skulle han i alla fall inte bidra med fler kattungar. En tanke bara, man kan inte göra allt, och ni gör redan jättemycket! 
/Miranda
#150 och vart skulle han vara under läkningstiden? finns inga hem som ställer upp just nu,och de jag vet om har redan fullt. iaf alla vi som hänger här bl.a..tyvärr..men pappa katt kommer finnas i våra tanakr och när plats finns kommer han tas in o kastreras och kanske släppas ut igen. han har det bra där!

#151 Så han får tag mat då? Jag upfattade som att han inte fick det eftsrom han vart så hungrig eller det var väl för ni hade godare mat. Vi får hoppas att nån vill och kan ta hand om honom sen så att han slipper gå där, fast han har det bra,.
#152 han var inte mager, fin i päls o bra hull så jag tror han blir matad någonnstans även om han var väldigt hungrig. ifs hade vi s,marrig tonfisk osv i buren som var god^^

Kan meddela att förrutom denne hane som gick in i fällan anmäls det varje dag 5-10 nya ärenden med avlivningshotade katter, dessa har dock inte gått in i en fälla… Men vet ni någon som kan hjälpa någon nödställd katt så be denne i s f gärna höra av sig.

#153 Det var nog därför han lockades in två gånger ;)
#151 Med hankatter är det inte så komplicerat. Man kan låta dem gå tillbaka till sitt revir redan efter ett dygn. Men det blir ju alltid en viss tid innan kastreringen som hankatten måsta hållas någonstanns eftersom man i regel inte har en veterinär väntandes i byrålådan.
//Lena