vill ha 2 kattungar?
Hej! Jag har funderat lite på att köpa 2 kattungar. Blandraser eller bondkatter, spelar ingen roll. Problemet är dock att jag jobbar som flygvärdinna och är ibland borta upp mot 5 dagar hemifrån Dock inte ofta utan ofast är det 1-2 dagar hemifrån. Tror ni det skulle funka om min kusin eller mamma kommer och sover i min lägenhet och är med katterna dom gångerna jag är iväg länge? Och om jag bara är iväg 1 dag att hon kommer och ger dom mat etc och leker någon timme? Jag vill så gärna ha katter.. :/ Är dom två så har dom ju varandra också. Skulle det funka tro? Jag har oftast minst 3 dagar ledigt när jag väl varit iväg i några dagar också. Så det blir lite som att ha ett heltidsjobb bara det att det är min mamma lr kusin som sover med katterna de dagarna jag är iväg. Tack :) God nytt år!
Jag tror att det kommer funka :) Så länge någon kollar till dem minst två gånger om dagen och ger dem mat. Jätte bra att du vill skaffa två kattungar, de mår oftast bättre då! :) lycka till och gått nytt år :)
Just kattungar behöver tillsyn oftare än 2 ggr per dag. Därför bra om de inte är allt för små.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Med tanke på din arbetssituation skulle jag definitivt avråda från kattungar. De kräver väldigt mycket mer uppmärksamhet alla dagar än jag förstår att de kan få när du jobbar. Varför inte skaffa ett par fullvuxna katter istället som inte har samma behov av ständig tillsyn? Det finns massor av ljuvliga katter på närmaste katthem. Då är de kastrerade, vaccinerade och id-märkta när du får hem dem och du slipper fixa det själv.
Medarbetare Hittekatter iFokus