Lät sin katt svälta - döms för djuplågeri
Mannen betalar några tusenlappar i böter och katten får betala med sitt liv…..
vad jag inte förstår , var att mannen lovade att avliva katten vid djurskyddsinspektörens första besök, och dom nöjde sig med det, trots anmälan om vanvård, och vid ett återbesök 1 månad senare fick se katten, som var så illa däran att den då måste avlivas. blir så förbannad på dessa flata djurskyddsinspektörer, som tror på mannen i fråga, jag menar, har det gått så långt med djurplågeriet, att en inspektör kmmer, ska dom väl i jisse namn ta med sig katten därifrån, allrahelst som mannen säger att han ska avliva den, är det mig det är fel på, eftersom jag inte fattar inspektörernas uppgift, böter ger inte katten livet tillbaka, och lindrade inte plågan för den under den månad den fick vara hos mannen
Maggan47

håller med maggan, fattar inte varför de lämnade katten där, men bra med en dom i allafall.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Här skulle man ju vilja ha det som i USA med djurpoliser som tar tag i saker på allvar. Ett sådant här fall måste ju följas upp omdelbart, att vänta ytterligare en månad är inte acceptabelt. Dock vanligt i vårat land. En klan tröst är att det blev en dom, men allt för mild i mina ögon.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Stackars katt!! Tänker inte skriva vad jag vill göra med mannens nedre delar!! Ni vet säkert!

Usch man blir så arg, stackars katt..