Behöber råd ang. dräktog hittektt
Det är såhär, jag behöver tips och råd.
En granne till mig, ett pensionärspar har sedan någon månad tillbaka fått besök av en liten kisse som fått flytta in hos dem då ingen ägare hittats.
Allt var frid och fröjd tills dem upptäckte att han egentligen är en hon och dräktig :(
Jag har erbjudit mig att ta en av kattungarna men dem är orolig för att dem inte ska hitta hem åt övriga (om det nu finns fler i magen) och kommer låta ta bort övriga.
Dem är rädda för att stå där med kattungar dem inte blir av med, och självklart förstår jag dem.
Jag kanske är blödig men tycker det känns hemskt att "leka Gud" du får leva med dem ska dö.
Så jag behöver råd och tips om vad jag kan göra?
Hon kommer troligen föda kring julafton så jag har inte många dagar på mig.
Tack på förhand!
MVH Erika :)
Oj vilket dilemma. Kan väl dock säga att kattungar är ganska lätt att bli av med, vem vill inte ha en liten sötnos till jul liksom?
Man kan ju kolla intresse hur många som vill ha kattunge redan nu innan de är födda på fb sidor, djur säljes/köpes och så finns det lite olika fb sidor där.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Så fint av dina pensionerade grannar att låta katten bo hos dem och även få sina ungar där! 🌺
Ser att du bor nära Uppsala-Gävle. Jag föreslår att ni kontaktar Uppsala katthem http://uppsalakatthem.com/index.php eller Gefle katthem http://geflekatthem.se/. Båda är väldigt seriösa och bra, medlemmar i SVEKATT. De kanske kan låna ut en chipläsare så ni kan kolla om katten har en ägare. Annars finns chipläsare på polisstationer och hos veterinärer också.
När ungarna är födda kan dessa katthem säkert bistå med råd och kanske hjälpa till att finna nya hem till dem. Då kan dina grannar fungera som jourhem.
Obs kattungar får inte skiljas från sin mamma före 12 veckors ålder.

Har kontaktat ett katthem och det är redan löst, så skönt!

Tack för tipsen alla fall 🙂
Bra att det löser sig! :)
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Härligt att det har löst sig! Bra jobbat gickan!!
Medarbetare Hittekatter iFokus