Jourhem i Stockholm?
Nån som kan va jourhem till lilla Zelma som äntligen fångats in? Hon e jättesöt och go men gillar inte andra katter. Skygg mot främlingar. Någon?
Puttar upp för Zelmagumman….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Är det en av de två kattungar som den nya ägaren bara släppte ut?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ja Landsfreak, hon e äntligen inne igen. En kvar 
Bravo! Hur mår hon? Hur fick ni tag i henne? Är det brodern(?) som är kvar ute?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Är det Brommakatterna??
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Toppen Sophia_doos att du fått in en av dem……… har tänkt så mycket på dom….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Ja det e brossan kvar ute. En dam hade matat henne länge och tog nu in henne och ringde då mig. Nu e hon här hos min granne sålänge och ser ut att må jättebra. Lite skygg bara.
Men katter brukar väl hålla ihop, kanske finns brodern då i närheten? Varför kan ingen kattspråk?

Brodern finns inte där. Damen har matat Zelma en lång tid och det syns inga andra katter till där. Hon är duktig på katter! Däremot tror jag att han kan finnas i Abrahamsberg vid koloni-lotten. Har tänkt göra ett infångningsförsök, men det är svårt när man inte bor där och inte har nån bil. Bur får jag låna om jag vill, men det räcker lixom inte.
Jag har en kompis som bor direkt vid kolonilotterna där, ifall du behöver hjälp.

Jag har också en vän som bor där! :) Som är engagerad i hemlösa djur dessutom. Kan förmedla kontakt till henne också om det behövs.

#12 va det ett inlägg i fel tråd Landsfreak? Hehe
I alla fall: JA TACK, jag behöver all hjälp jag kan få! De som känner nån som bor nära får gärna prata med dem och se om de kan hjälpa till med infångningen innan det blir för kallt. Behövs bla ett förråd att ha buren i över natten och hälst nån som tittar till buren under dan. Vore jättetoppen! :)
Hm. Jag undrade redan var min inlägg hade tagit vägen….
Ibland har jag för brottom eller jag var nog inte riktig vaken.
Jag skickar ett pm med hans telnummer, då kan du ringa honom. Ska förevarna honom! Janne är stor djurvän, fast han har inga själv.

#13 Min vän hjälper gärna till. Hon försökte registrera sig här, men det gick inte tydligen :/ PM:ar hennes telefonnummer till dig.

Hallöken!
Nu har allting äntligen fungerat och jag är en lycklig medlem!
Även jag bor som nämnt precis vid koloniområdet, och hjälper som nämnt gärna till.
Hur ser denne omtalade broder ut?
Det tassat omkring en hel del katter här, vissa har halsband andra inte, och det är inte alltid man kommer tillräckligt nära för att kolla öronmärkningar, vilken del av kolonlotts området har han mest frekvent setts till vid?

#17 Woho! Välkommen nåvel!
hej välkommen!

Tack så mycket för välkomnandet landfreak och supermoccine 
I fokus var ju en tokspännande typ av forum.. må jag säga!

Välkommen! Kul med fler medlemmar med hjärtat på rätta stället!! HÄRLIGT om du kan hjälpa till! Ju fler ögon desto bättre!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Så kul, vi blir felr och fler!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Det är roligt att ha hittat hit, och känna att man kan vara med och hjälpa till.