Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1042 ggr
Engla
0

Kommer hon att avlivas?

Fina lilla tjej. Vad kommer att hända med henne? Finns det någon från norrland här?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Jenna-Gun
0

Har ju 6 katten och en matfriare.

Det är vad vi har råd med.

Hoppas att reportaget ger den ett hem.

Vill men kan inte hjälpa den, snyft 

Jenna

Erika91
0

Men när hon och katten accepterar och tycker om henne så kan de väl ändå rädda den? En katt mer eller mindre gör väl inte så stor skillnad i ett hem? (jag vet inget bra citat men det passar faktiskt in här, men man ska förståss ta hand om de!)

Engla
0

Håller med. De borde kunna behålla tjejen till de hittar någon ägare.

Lena
0

#2 & 3 Ja det tycker man ju faktiskt att de kunde göra, ge kissen chansen att leva vidare. Två katter är ju ingen big deal.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Tycker jag verkligen här..har dom en liten, liten smula tålamod så dyker nog snart den blivande ägaren upp..lilla misse är ju så rar o fin!!

anebit
0

Det är väl bra att hennes egen katt får en kompis att leka med. Hoppas att hon förstår det när dom leker…

Hoppas att hon inte har hjärta att avliva den….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

Ja, hoippas jag med……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[Thiger]
0

Jag bor i Norbotten!

Hawknestgrove
0

Kanske du kan ställa upp som jourhem då>?

[Thiger]
0

9# ja det kanske jag kan, ska prata med sambon!

Kan isånnafall ställa upp som jourhem.

Hawknestgrove
0

Ta då ögonaböj kontakt med polisen, eller tidningen1 det brinner i knutarna! Snälla, skynda!!!!!

Engla
0

#10 Å, det hade ju varit jättebra! Berätta hur det går!

[Thiger]
0

Kan man skicka henne med buss? tex om hon sitter i en låda?

Har ju inget körkort ännuFundersam

Tezza
0

#13 Kan inte du hämta henne med buss då? Ni kan ju ha henne i en transportbur, om man får ha djur vill säga på bussen……

Engla
0

# 13 Har du kontaktat polisen eller tidningen?

[Thiger]
0

Jo jag kollade i busstabellen, skulle kosta över 500 kr om jag skulle åka med. Sen så tog det ett bra tag och åka buss. Har ingen som kan se efter hunden ifall jag åker.

Ska ringa snart, sambon har telefonen!

Simson
0

Kan vi inte samla in till bussbiljetten? Det är ju inte mycket pengar det handla om…jag ger en hundring om du vill ge mig ett kontonummer via pm…

Kram för att du tar hant om Wilma!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

[Thiger]
0

Det största problemet är att bussen tog ca 7 timmar tur o retur.

Kan ringa och höra om dom inte kan hålla henne tills nästa vecka, då är sambon ledig! Så då ska det inte vara något problem och hämta henne!

Då löser sej det med hunden oxå, då kan ju han bara åka med!.

Engla
0

#17 Ja, det skulle vi ju kunna göra. Samla in pengar till bussen.

Tezza
0

#18 Har du pratat med polisen så att du vet att du får ta henne? Jag tänkte att det kan ju vara fler som ringt…..

Simson
0

#17 Jösses!! 7 timmar! Ja hoppas de är villiga att vänta en vecka om det är så att du/ni kan/får ta hem henne lättare då.

storAnnette
0

Nu har jag pratat med polisen och kan glädja er med att ägaren hittat sin kisse och hämtat den.Polisen jag pratade med lät jätteglad också!

Engla
0

Så skönt att det löste sig! Men hur hamnade kattungen på en skogsväg? Fundersam

storAnnette
0

Det vete katten!

[Thiger]
0

Va skönt att allt löste sej!Skrattande och att ägaren hörde av sej!

storAnnette
0

Ja.Förresten Thiger så bor jag också i Norrbotten,i Luleå närmare bestämt.Var bor du?Det behövs många fler som kan ställa upp med plats till katter i nöd här i norr.

[Thiger]
0

26# Jag bor i Gällivare! Ska bo kvar här tills december/januari, sen bär det av ner till EslövSkrattande

Jag ställer gärna upp tills vi flyttar!

storAnnette
0

Sedär.Hur många katter vill du ha?Jag PM:ar dig.

storAnnette
0

Just nu kan jag erbjuda en kattmamma med fyra små ungar (okastrerad),tre andra vuxna okastrerade katter (vet inte könet än).Dessa katter behöver omplaceras pga av att den som äger dem haft en hjärtinfarkt och är gammal,det är barnen som kontaktat mig om dem.

Vet inte än om det går att få ägaren/barnen att hjälpa till med pengar till kastrering.Det går alltid att försöka iaf.Jag kan tänka mig att bidra och kanske kan vi skramla ihop pengar till resten här annars - om katterna får nånstans att ta vägen alltså.

[Thiger]
0

Just nu har vi en hankatt på 6 månader som vi ska omplacera.

Sen har jag en egen hankatt på 8 månader, ska kastreras nu.

Hur gammla är kattungarna?. Kan tänka mej och ta mamman och ungarna!.

storAnnette
0

Åh nu blir jag JÄTTEglad och gissa vad glad den som ringde kommer att bli!

Få se nu,hon ringde mig i slutet av förra veckan och då sa hon att ungarna fötts veckan innan.De borde egentligen inte flyttas för de är så små men läget är rätt akut och de får ju det viktigaste med sig = sin mamma.

Gulle dig!Kan vi PM:a telefonnummer till varann.Jag kontaktar dottern till ägaren på en gång och hör av mig sen.

Vi måste ordna transport på nåt sätt,vet inte hur men det visar sig.

[Thiger]
0

31# Det låter bra!

Slår dej en signal sen, ska snart iväg med hunden till bruks.

Hur mkt kostar det att kastrera en honkatt?.

Jag pluggar på distans hemifrån så jag kommer att vara hemma hela dagarna! så dom kommer inte att lämnas i större stunder.

Simson
0

Vad härligt det löser sig!!!

storAnnette
0

Tack vare detta forum.Sen är jag alltid "på hugget" om jag ser att någon bor häruppe förstås.Alla behövs ju!

storAnnette
0

Aha,nu vet jag mer.De som finns kvar är en kattmamma med fyra tvåveckorsungar och sen en kattmamma med två 15-veckorsungar.När hon ringde mig först pratade hon om fyra katter som var ute och det kom inte fram att det även var ungar.

En av de som gick ute har fått hem.

[Thiger]
0

Annette! Kan man få någon rabatt på foder? Tänkte från tex. djurskyddet.

En kompis till mej tog hand om en katt i Umeå och dom stod för foder, vetrinär m.m. sa hon.

Vet inte om hon talade sanning eller om hon bara sa såOskyldig

[Thiger]
0

35# Jag kan ta mamman med dom två 15-veckors ungarna.

Om det går bra?. Hur gammla ska dom vara för att få omplaceras?.

storAnnette
0

Bra,det spelar ingen roll vilka katter som först får hem bara de får det.Kattungarna måste vara minst 12 veckor när de flyttar från sin mamma så de här är redan flygfärdiga.

Det är nog ett klokt beslut att ta hand om dom i st f de andra eftersom du flyttar snart och det kan vara bra om du hinner hitta nya hem till ungarna innan.

Nån rabatt på foder vet jag tyvärr inget om.

Alexej
0

Mattunnor! Jag tycker de är bra och folk lägger gärna i några paket eller burkar!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Thiger]
0

38# jo jag tänkte oxå lite i dom banorna. Eftersom vi ska flytta så långt ner oxå, så kan man ju inte bara ta med sej dom hur som helst. så känns det bäst att ta mamman och ungarna som är 15 Veckor.

Vet du om dom är sociala? eller är dom skygga?.

Ringer dej sen!

storAnnette
0

Nej,jag vet knappt nånting.Bara namnet på byn där de finns.Tror inte de är så värst skygga.Jag kan åka tåg med dom till Gällivare om jag får hjälp med frakten från byn (utanför Boden) till jvgstn i Boden.Jag lovade höra av mig till henne när jag vi gjort klart.

[Thiger]
0

jaha finns katterna i Boden?. Trodde dom var i Luleå.

Annars kan jag åka tåg till Boden och träffa dej där. För du bor väll i Luleå?

Annars kan jag höra med sambon om inte han kan köra mej till Boden, han är ledig nästa vecka.

Brose helt på hur fort dom vill bli av med katterna!

Jag kan åka när somhelst! jag har en ganska stor transportbur som jag kan ta dom i.

storAnnette
0

Ja,du får gärna åka till Boden och bil vore ju utmärkt.Då kan jag bidra med lite bensinpengar om ni önskar.

Ja jag bor i Luleå men katterna finns i en by utanför Boden.Vad jag vet behöver katterna flytta så fort som möjligt.

Just nu väntar jag in besked om den ena av kattungarna är tingad.Hoppas det går lika bra för dig med en som två kattungar plus mamman då förstås.

Katterna behöver avmaskas först av allt de har bott ute. 

Vi hörs!

PS:Förlåt trådkapningen.Det var inte menat så men kändes onödigt att börja en ny.Kanske bättre sen när det ordnat sig.DS.

Hawknestgrove
0

Så skönt att den lille kissen hittade sitt hem. Kan ha klättratt under en bil och blivit kvar där, men vet inte….