Billigt värre, hankastrering och vaccination
Torsdagen den 20/9 kommer veterinär Karin Simonsson, ha en drive hos Pet Products Ribbingsgatan 1-3 703 63 Örebro
Hankastrering inkl id märkning, 175kr
Vaccination 125kr
Drop in mellan 14-18 Välkommna
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Vilken bra ide av veterinären. Hoppas det kommer många dit.

Wow, nästan värt att spendera bensinpengar. Nej, men väldigt bra gjort av veterinären. Hoppas många kastrerar sina hanar, så kanske Örebro katthem får lite, lite, lite mindre att göra. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Det var ju riktigt billigt, hoppas många nappar nu!! Skönt att det finns vetrinärer som tänker lite framåt. Nu har ingen en ursäkt att det är för dyrt med kastreringen.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

En fin insats av veterinären! Hoppas att många fler kunde ta efter så skulle trycket minska på katthemmen!

Herregud en sån underbar insats. Det var det bästa jag hört på länge.
Sådana driver borde det vara överallt i landet flera gånger om året. Då kan ingen klaga över att det är för dyrt.
En stor eloge till Karin Simonsson.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Vilken fantastisk veterinär! Hoppas att det kommer fler sådana erbjudanden!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Ett jättebra erbjudande! Hurra för den veterinären som tänker ett steg framåt :D
En jätteeloge till den veterinären hoppas många nappar. Med det priset är det pinsamt att inte passa på :-)

Toppenbra initiativ av vetten! Nu håller vi tummarna för en stor, stor tillströmning!!
Underbart initiativ av veterinären och fantastiskt bra pris. I mitten av 90-talet arbetade Djurombudsmannen Ingrid av Trolle och DOSO i den riktningen. Det var flera kampanjer där veterinärer deltog med kastrering till lägre pris och gratis ID-märkning. Väldigt många kattägare nappade på det då och det blev uppskattat.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
heder åt veterinär Karin, och hoppas nappar på det erbjudandet, har ni annonserat överallt, tänk så många oönskade ungar det blev, om många hörsammade inbjudan kram till er Maggan47

Äntligen!
Detta borde prioriteras även för alla katthem at först satsa på kastrerings pogram för att samla in pengar ist för att föda problemet.
**?
**Det är väl det som alla seriösa katthem försöker. Inga egna katter får lämna katthemmet okastrerad, många har kastreringskampanjer och subventionerar veterinärer. Och kör med annonskampanjer för att alla katter ska kastreras. detta är huvudtema just nu inom djurskyddet där många katthem är anslutna till.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Puttar upp så att alla kan se att det finns kloka veterinärer som vet att kastrering är det första som måste till för att minska på hoppsankullar.
hjälper till att putta Maggan47
Toppenbra initiativ som vi gärna ser på flera platser!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Så fantastiskt!!!!!Det hade ju nästan varit värt bensinpengaran även för mig,när jag kastrerade Guinness! Jag betalade 650 kr enbart för kastreringen….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Min vet äralltid billig då det gäller katterna
Honkatt 600:- id-märk i samband med kast 50:-
Hankatt 300:- +50:- för idmärkn.
Hon vill att alla ska "ha råd"
I morgon ska vi dit med "Majsan"

#18 Toppenveterinär!!! 
Skönt att det finns billiga alternative, för inte alla har råd till dyra kastreringar.
En veterinär som ställer upp för djuren på det här sättet borde vi ha många fler av. Hedervärt gjort.
Vill bara göra en liten kommentar runtl #12, Jag kan inte svara för alla katthem men iallafall där jag är volontär lämnar ingen vuxen katt katthemmet okastrerad. Endast kattungar då de är för unga, men då påpekas detta med kastrering mycket noggrannt vid hemkörningen av katten till den/de nya ägarna. Varför slita halva nätter i Husbyprojekt med mera för att släppa ifrån sig en katt okastrerad……nån har sagt en hona kan få upp till 120 kattungar

#22 På katthemmet i Oskarshamn får man till och med betla för kastreringen för kattungen i förväg så att man verkligen kastrerra katten när den är mogen för det!

De flesta katthem har förmodligen kontrakt där man skriver under på att man ska kastera kattungen när tiden är mogen.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Helt rätt #23 å 24, även i våra överlåtelsekontrakt står om ansvar att kastrera kattungen senare vid lämplig ålder, men däremot betalar man inget i förskott för det. Kanske inte så dumt sätt inte….tåls att nämnas på katthemmet

I dag har Majsan blivit kastrerad, öronmärkt, allmän undersökning, kollat öronen, tagit bort lite tandsten summan 650:-
Dessutom får man vara med hela tiden och hon förklara vad hon gör och varför..

#24 samma här! Man ska även skicka in ett intyg, som är undertecknad av vetten, till oss när katten har blivit kastrerad.
Mirran, det var ju superbilligt för en hona!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puttar upp denna tråd!
Någon som vet om det finns någon billig vetrinär här i Norbotten som kastrerar?. Eller i västerbotten?.
Här hemma hos oss har vi bara distriks vet. och dom var väldans bra på att ta betalt!.
#26 Vilken otrolig veterinär sådana skulle det behövas många av. När vi förra året kastrerade våra två yngsta flickor så gick det på 1080:- per katt så nog kan man säga att det är skillnad.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren