Kattfamilj behöver hjälp!
Hej!
Såg följande annons på Blocket, och försöker hjälpa dem lite på traven genom att lägga in den här också;
(I sådana här lägen är det väl ok att länka?)
Tipsade om kks och vaccinering.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Låter bra med KKS, men att vaccinera dem nu tror jag inte att hon kan, med tanke på att de inte ens är intagna? Hoppas iaf att KKS kan hjälpa=)

Putt putt

puttar!!!
Nej vilka goa hittekatter! (Vilka katter är inte det föresten?) Hoppas det löser sig för dem!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ja, de ser verkligen fina ut!
Jag som har lovat pojkvännen att inte ta mig an fler hittekatter innan vi fixat ny lgh….gaaaah.

Puttar för familjens skull

Hur har det gått? *Nyfiken som attans*
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Så söta! Hoppas någon förbarmar sig över dom innan det blir kallt!
Mailade och frågade.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Behöver ni jourhem åt kattungarna så HÖR av ER. Jag öppnar min dörr i så fall..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Du är en ängel Mymlan!!!
Kan dock ej ta en vuxen katt då mina ej accepterar annan vuxen katt.

Men ungarna behöver förståss sin mamma ett tag till.
Hur gamla är ungarna?

Ingen aning, men de ser inte så gamla ut, Du får väl maila annonsören och fråga, Mymlan.

Jag har skickat mail till annonsören idag. Jag kan ta in hela familjen tills det är dags för omplacering. Jag behöver isåfall få hit familjen, jag bor i Göteborg. Hon kan ju ha fått hjälp på närmare håll. Annars väntar jag på svar.
Tranportfrågan får vi annars lösa
!

Jag skickade mailet nu ikväll så jag hoppas att jag hör någonting imorgon. Fanns inget tel.nr men jag lämnade mitt så hon kan ta kontakt med mig direkt.

Bra rikki! Hoppas att katterna blir hjälpta nu!

Så bra rikki! Hela familjen måste ju få vara tillsammans!

Fick mail-svar idag. Förhoppningsvis får denna kattfamiljen komma i värmen på lite närmare håll. Hon skulle få veta säkert imorgon. MEN de har hittat en hemlös kattfamilj till. En mamma med 4 stycken 5-6 v gamla ungar. Så hon frågade ifall jag kunde tänka mig att ta in dem istället. Och det spelar ju ingen roll vilken kattfamilj jag hjälper bara de kommer in i värmen. Så vi skulle pratas vid imorgon och se ifall vi kan komma på en lösning med transport. Så får vi se vilken familj som dyker upp.

Rikki; Låter jättebra! Håll oss uppdaterade=)

Rikki, hur har det gått? Har du hört något mer?
Åh,så underbart. Hoppas det finns plats även för den andra familjen
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Fick ett mail där det stod att den familjen i annonsen med största sannolikhet tas om hand av någon som bor i närheten.
Den andra kattfamiljen tas då om hand av mig. Hon ringer mig imorgon när hon fått säkert besked ifall den första familjen är intagen eller inte. Den andra familjen är mycket skyggare tydligen och det är därför de inte sett den. Dessutom trodde hon att de hade skabb. Så det blir att bunkra med medicin, men, men. Någon av familjerna kommer hit iallfall. Vet inte riktigt hur, men det löser sig.
Underbart…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Fick ett mail nu:
Hejsan!
katterna är på väg in till stödhem i Kristianstad och de kommer att få vara lite tillsammans innan de får nya hem.
MARIA

Vad bra att det löste sig! :)
//Leba
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"