Upphittad långhårig katt!!!
Fällan var riggad till att fånga in mammakatt. Men nu inatt så fångade Emma och jag en långhårig svart katt med lite vitt. Skitig och tovig stackare. Tror det är en han. Han är lite rädd så vi har inte kommit jättenära och han blev precis infångad så vi låter honom vara. Han är lite rädd men inte jätteskygg verkar det som. Han har nu gått och lagt sig i sin koja vi gjort till honom på min toalett. Är det någon som känner igen denna katt? Vi efterlyser om denna fina lilla katt har ett hem! Imorgonbitti ska vi ringa till polisen och ringa runt och sätta upp lappar. Om vi inte hittar någon ägare till denna jättesöta och fina katt söker han stödhem eller allra helst ett alldeles eget permanent kärleksfullt hem.
Kramar Melinda
vad bra du skrev melinda=)
ja denna stilige herre är en kopia av mammakatt fast långhårig och hane trolgitvis (väldigt maskulin i ansikte och kropp)
så så smutsig=(( Han nosade på min hand innan han sprang iväg., men han attackerade inte, var bara lite rädd. lille gubben.
Antingen är detta en fjolårsunge lr syskon till mamman lr släkting på annat vis. för lika e dom, lr hur?
Nu tar han upp mammakatts stödhemsplats, så hittas ingen ägare behövs stödhem till honom eller mammakatt AKUT!
han ser frisk ut utöver toverna o smutsen

Som han ser ut. Även om han verkar vara helös, så bör ni kolla id-märkning. Tatuering eller chip. Stackaren som han ser ut. Men inatt sover han gott hos dig. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Härligt att läsa, kanske det var meningen med att mammakatt är så envis.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Han vekar hemlös men han kan ha haft ett hem innan. För han är inte helt vild. Men något har i så fall hänt för han verkar inte ha något hem som han ser ut just nu. Han är så väldigt skitig och ful i pälsen. Verkligen inte alls fin i pälsen och ser allmänt ovårdad ut. Men han är så söt. Ligger och sover på min toalett nu och har gjort inatt. Han verkar så ledsen och deprimerad. Han bryr sig inte så mycket om något. Men jag kan inte klappa honom. Så fort jag kan ska jag kolla om han har någon form av id-märkning.
Kramar
Ja,kanske var det ngn mening med att mammakatt inte gått in i buren. Ingen har berättat omd enna kille, vi har aldrig sett honom. han måste ha smygit mycket!
på bilden ser ni hur skitig han är:(
STÖDHEM ÄR HITTAT!!
i sthlm ifs, och han måste bli kastrerad o hälsoundersökt innan. men det fixar vi, hoppas jag=)
men stackars liten, vilken tur att han gick i fällan, i stället för mammakatt, var någon mening med det ska ni se, Maggan47
Lille stackare! Men det blir ju toppen, blir han kastrerad, så kan man ju ta en ordentlig rakning av hela kissen!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kan det vara en släkting till Mamma katt!? En så tovig stackare. Måste vara någon mening med allt som sker. Hade ni nu fått in mammakatt hade denna misse inte kommit in!!!
Men huga.. Stackars söte pojk! Usch vad det gör ont att se.. Tänk om han hade varit tvungen att vara ute i vinter.. *ryser*

Stackars lill-pojken. :( Tur att han nu är ändå inne i värmen..
Vad skönt att stödhem är hittat till lilla pojken. Då är det till veterinären som ska fixas här näst. Han ligger väldigt avslappnad och sover på min tvättmaskin nu. Han är verkligen lugn. Verkar inte stressad eller orolig på något vis. Lilla gubben. Att vi aldrig sett honom tidigare här är konstigt. Men det känns så skönt att han blir räddad nu.
Kramar
ja hade mammakatt gått in hade han inte fångats in, vi hade ju ingen aning om att han funnits här. nu är infångandet av mammakatt pausat, vi kan inte (hur mkt vi än vill) ta in henne just nu. Det finns inte plats varken hos mig lr Melinda. jag har 2 returkatter på G och det är som jag alltid sagt, man tar hand om de som redan finns inne först o främst annars rinner bägaren över fort!
ja, de är verkligen lika dessa två. jag tror på antingen en bror till mammakatt, pappa lr kanske en tidigare unge? de är jättelika. hade han varit korthårig hade de varit identiska!
Nä man kan inte vara övermänsklig och ha plats till alla. Man skulle vilja men det går inte.
Jag tror också de kan vara släkt. De är så lika. Han kommer bli en så vacker långhårig katt när pälsen blir ren och fin. Helt sagolik liten lejonkung! =) Just nu verkar han helt slut och färdig. Stackars gubben. Just nu är det mat och kärlek han får. Och tid att återhämta sig lite.
Kramar

Men åhhh så fin han är..trots tovorna…tyder ju på att han nog varit ute på egen hand under en lång tid…strålande jobbat..o så gott att höra att han får vara hos dej i kojan..o jag blev så jätteglad när jag hörde att stödhem är ordnat!
Ja,han är inte finast i världen direkt. han bara sover stackarn
Idag har jag klappat honom! Han är så söt. Han är lite rädd men så fort han märkte att det var ju inte farligt och det var ju riktigt mysigt. Då slappnade han av och njöt. Klappat på huvudet, ryggen och under hakan. Inga problem. Han gör ingenting den katten, så himla snäll. Han är lite rädd men så snäll. Han har nu ätit ordentligt och skött toaletten perfekt. Han är så himla duktig!!! Men han är väldigt trött. Han sover mycket. Lilla gubben. Han verkar inte ha tvättat sig själv någonting sedan han kom hit. Massa intorkad skit och skräp i pälsen. Han behöver liter hjälp med att bli ren. Men det kommer man snart kunna hjälpa honom med tror. Tror man skulle kunna börja borsta honom så smått snart. Det går framåt med lilla gubben!!!
Kramar

Lilla vän..vem vet vad stackaren varit med om..ryser…Han är säkert ooerhört tacksam att ni räddat livet på honom även om han inte kan säga det med ord. han ser verkligen snäll och go ut.
Blir lättare att raka honom när han blir kastrerad.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
ja det är tanken att han ska rakas ner under kastreringen. så han kan tvätta sig själv!
Uppdatering kommer här!
Nu har den långhåriga svarta kisen var här hos mig sedan infångadet. Väldigt tagen första dagarna får jag säga men nu verkar hon piggna till. Börjat gosa med henne nu och upptäckte då att lilla gubben är en liten tjej. =) Hon är så snäll och kelen. Kommit tillrätta lite nu. Men fortfarande lite rädd och reserverad. Men hon tycker om när man klappar och kliar henne. Men ligger annars och trycker i ett hörn mycket. Idag har hon blivit borstad. och flera fästingar bortplockade. Hon spann när jag satt och borstade henne. Nu börjar hon bli lite fin!!! =) Sötnosen! Snart ska hon få komma till veterinären också.
Kramar
så härligt att det går bra, med lilla tjejen Maggan47
Oj, dags för uppdatering snart m a o
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Här kommer en liten rapport från oss. =) Det går bara bra med henne. Hon har nu fått slippa bara bo på toaletten utan får nu gå runt i hela lägenheten med mina andra katter. Fungerar jättebra. Men hon ligger mest bakom soffan i en trygg vrå. Kommer sedan fram under natten och går runt lite när alla andra sover. Äter bra gör hon. Har nu blivit jättefin i pälsen efter lite borstande och bortplockande av fästingar. Är en helt annan katt nu än som kom till mig för ett tag sedan. Nu har hon blvivit fin i pälsen och piggnat till!!! Men väldigt undergiven allt och alla. Visar hela tiden: "hjälp gör mig ingenting titta så liten jag". Jag undrar ibland vad hon har varit med om lilla kisen. Men snällare katt får man leta efter, hon går med på att man gör vad som helst med henne, trots hon är rädd. Ja trots hon är så rädd har hon inte en enda gång tagit ut en klo eller försökt bita. På torsdag ska hon få komma till veterinären för hälsoundersökning och chipkontroll.
Kramar Melinda

Åhhh..vad underbart att det går så bra…o jag kan känna ända hit hur tacksam kisse är att få blivit borstad o fått bort de otäcka bestarna till fästingar…så gott att den snälla lilla vännen får bo hos dej o känna sig älskad och omhändertagen..det behövde hon så väl..gott det känns!!