Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 1075 ggr
seve_ina
2

Bortsprungen hankatt Saltskog, Södertälje, Stockho

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oliver rymde 9/9-2012 ifrån sitt jourhem i Saltskog, Södertälje.
Han är helt svart, har mycket yvig svans.
Han var en ganska stor katt men har säkerligen magrat kraftigt.
Kastrerad. Han är idmärkt i örat och har chip. Han har inget halsband.
Han är mycket skygg så han närmar sig inte människor. Man kan inte närma sig honom, eller ropa på honom. Då springer han iväg. Det går inte att på egen hand försöka fånga in Oliver.
Uppehåller han sig där ni bor snälla lägg ut mat till honom så han håller sig kvar där och så att Luffarkatten kan fånga in honom. 
Vet du någonting om Oliver skicka Luffarkatten ett pm eller maila info@luffarkatten.se
Tack snälla! Dela gärna vidare på fb i Södertälje.

Katthemsmatten
1

Har han varit borta i 17 månader?

Du har väl bett jourhemmet att mata där katten försvann och lappa (massor) i närområdet, söka sent på kvällen.

Skicka annons till omplaceringskatt@katthemmet.nu Det är gratis. För mer info se www.katthemmet.nu 

Medarbetare Hittekatter iFokus

seve_ina
0

Ja tyvärr Katthemsmatten, sedan september 2012.
När jag har varit där i bostadsområdet hos jourmatte och när jag i början försökte fånga in honom så såg jag honom ofta. Han vägrade gå in i fällan. Stod bara framför och tittade, sedan drog.
Jag har bytt till en fälla, en träfälla, som inte är av samma typ som den han fångades in i en Lotin. Men det hjälpte inte det heller.
Nu har jag o jourmatte inte fått in några tips de senaste månaderna. Det har varit ett mycket drygt evighetsgöra att mata ute varje kväll och försöka fånga då och då.

Allt som bör göras vid försvinnande av katt har gjorts.
Matats, lappats, anmält som försvunnen hos polisen, många infångningsförsök, efterlysningannonser på de katthems hemsidor som tar emot efterlsyningar och i alla fbgrupper och fbsidor för försvunna bortsprungna katter.

Katthemsmatten
2

Du har inte tillgång till en droptrap? Katter som inte vill gå in i någonting, Lotin/Havaheart/träfälla, brukar gå att få med hjälp av en drop. Om du inte har någon, googla och bygg en. Supereffektivt när man ska fånga skyggisar. Ffa om det är skyggisar som sett när man lyckats få in andra katter i en koloni. De brukar vara extremt misstänksamma mot alla typer av traditionella fällor.

Tråkigt att ni inte får nya tips om rymlingen.

seve_ina
2

Han har antagligen rört sig iväg, eller gått under tyvärr. Det har varit mycket svårt för honom tror jag, leva ute 1,5 år. Vi trodde helt säkert vi skulle kunna få in honom i början, han njöt ju så av sitt liv som innekatt hos jourmatte, med bästisen Buster en av jourhemmets egen katter. Jourmatte hade precis fått börja stryka honom över ryggen.

Hoppet är det sista som dör iaf, jag slutar inte leta. Nya lappar ska upp igen i dagarna.

Katthemsmatten
0

Hoppas han klarat sig!

seve_ina
0

Oliver är fortfarande till dagsdatum ej hittad. Jag och jourhemmet letar och hoppas fortfarande finna honom.
Mvh Ina
Luffarkatten
FB Luffarkatten
www.luffarkatten.se

[[eskils_]]
1

Lägg efterlysningen här också, med ortnamnet i rubriken:

http://kattpolisen.ifokus.se/discussions

Lena
0

Så ledsamt när det blir på det här viset. Just ovissheten är ju så hemsk.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

seve_ina
0

Fortfarande saknad.