Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 706 ggr
Miss_Kitten
0

försöker betäcka kattungen!!

Fick för en vecka sedan hem lille kattpojken Diesel 14v. Våra två äldre katter(4 år) verkar ha accepterat honom bra, dom sover ihop och leker ihop. Men den ena hankatten försöker ofta betäcka den lille. Biter honom hårt i nacken eller halsen och försöker betäcka honom… Trodde först att detta var ett rangordningsbeetende, men hur länge ska detta pågå isåfall??

Eller finns det en annan anledning?Vad kan jag göra åt det??

gubben
0

Jag antar att dina katter är kastrerade så det inte är orsaken. Hans beteende handlar nog bara om att han vill visa nykomlingen vem som bestämmer i huset, det är ett sätt att visa dominans helt enkelt. Blir det för våldsamt så måste du väl gå emellan men jag tror att det oftast är bäst att låta dem sköta sånt här själva.

Miss_Kitten
0

ja både de äldre är kastrerade. Det var som sagt min misstanke också, att det handlar om rang.. men jag trodde att det skulle ge sig efter nån dag….

Mymlan
0

Dominans beteende de visar bara vem som bestämmer.. Så där kan även 2 honkatter göra på varandra.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Hawknestgrove
0

Ja suck, så gör Arne med. Men ebba fräser ifrån.Esther däremot, där är det jämmer och elände…..Så där måste jag lägga mig i. Vattensprutan och ruskande i nacksinnet. På Arne förstås….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Miss_Kitten
0

#4 ok så jag bör alltså börja säga ifrån nu då kansk? För lille diesel fräser inte ifrån själv, han bara ligger där och piper och tar emot, detta kan pågå ganska länge i sträck men jag har inte vågat lagt mig i. Hur länge har Arne hållt på såhär?

Alexej
0

Jag skulle också säga ifrån, det är du som bestämmer där. Och en kattunge tycker nog inte om den behandlingen. Räcker säkert med nån "ksch" från dig.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Miss_Kitten
0

#6 tyvärr inte, man måste knuffa bort honom och ibland hjälper inte ens det, han håller fast vid kattungens nackskinn som om det gäller livet…suck

Mymlan
0

#7 ta blomspruta spraya lite vatten. Är ej elakt..

Miss_Kitten
0

#8 säkert? tanken har nämligen slagit mig också

Fast han blir nog mest bara förvånad för kissen gillar nämligen att duscha och bada Räcka ut tungan

Mymlan
0

#9 Det gör mina med men blomsprutan gillar de ej.

Miss_Kitten
0

*svätt svätt* hihiFlört i övrigt är dom hur goa som helst mot varandra

Alexej
0

"han håller fast vid kattungens nackskinn som om det gäller livet..", stackars kattunge! Glad kattlivet är hård!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Miss_Kitten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

haha jaa det är det absolutGladmen han ser inte allför lidande ut här

Hawknestgrove
0

Ja du får vara tuff om han inte får mothugg. Lilla esther här hon skriker och kissar på sig av rädsla ibland, så vi måste vara tuffa

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Miss_Kitten
0

Ojdå stackars lilla Esther!! Nä så illa är inte läget här. Men jag hade ju hoppats att han skulle sluta nån gång… tycker synd om den lille