Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1112 ggr
marieborg
0

Nu är vi akuthem igen :-)

Har precis fått hem två kattungar som beräknas vara ca 9 veckor. En svart hane och en hona som är vit och grå. Supersöta!

De är utomhusfödda och skygga. Just nu ligger de under vår bänk i vardagsrummet och gömmer sig.

Berättar mer sen!

Erika91
0

Åh stackars små missar som fötts ute..Men vilken tur de har att de får en chans hos er!
Jättebra att ni ställer upp som akuthem!!
Jag hoppas att de kommer att bli mindre skygga men det kommer de säkert att bli när de vant sig ett tag vid miljön och när ni lär de att människor inte är så farliga!

Sidentass
0

Men ni är då helt underbara Marieborg…sakta men säkert kommer dom att lära sig förstå vilka snälla tvåbentingar dom hamnat hos..:-O)

Lena
0

Vad fint av er att ta er ann dessa småttingar så att de nu får vara i värmen och vänja sig vid det goda kattlivet. Ser fram emot bilder senare. :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

marieborg
0

Jag har semester nu i tre veckor och inget planerat för Stefan jobbar så jag tänkte att det kan vara bra att ha ett litet "projekt"

Hade nog först bara tänkt en katt men när vi fick förfrågan om tre och jag frågade Stefan så skrattade han bara och sa visst. Han är för underbarKyss

Katt nr 3 hoppas de fånga in imorgon. Hon är dock inte ensam där ute utan det finns andra katter oxå.

Nu har de förflyttat sig och gömmer sig under våra gardiner. Stefan har inte fått se de ännu men han får vänta tills de rör sig igen. De har varit med om mycket idagLedsen

Tänk om det var så enkelt att man kunde lyfta upp dem, krama de och få de att förstå att de är trygga nu!

siberlina
0

va underbara ni  är  som  har  räddat  livet   på dessa  små gosebollar ,kram till er  från   siberlina

Jenna-Gun
0

Ja ni är underbara,. lyckliga kissar.

Hoppas de fattar det .

Kram Jenna

anebit
0

Glad Lyckliga kissar som fått komma till erat underbara "katthem"

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

vanessa
0

Vad du är snäll och din man verkar vara underbar. Lite som min man som förstår vad vi vill :-). När de lugnat ner sig så fram med lekvippor, kokt skinka och andra roliga saker. Det kommer att gå rätt fort när de väl börjar vanka runt i hemmet. Lycka till med pälsklingarna. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

MariannE11
0

hurra för er…. lycka till… väntar på rapporter….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

maggan47
0

hurrar också och väntar på rapporter, samt Bilder, hur reagerar era andra katter Maggan47

marieborg
0

Tänk att man kan kan bli så glad av att höra tuggande av torrfoder Skrattande Har dock bara sett den svarta hanen äta. Honan är skyggare men hon kommer säkert äta inatt. Så fort hanen flyttar på sig så piper honan och letar rätt på brorsan.

Våra katter tar det bra och är nyfikna. Vi har satt upp ett staket i vardagsrummet så vi vet var de små är och för att hålla de lite åtskilda.

anebit
0

Så skönt för tösen att hon har brorsan med som stöd, det är inte lätt att vara liten och komma inomhus när man aldrig varit det. Det skall bli roligt att följa deras utveckling…………. Räcka ut tungan

marieborg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lyckades få en dålig bild på killen. Visst är han modig?

Nu har även syrran vågat sig dit och stefan försöker få de att intressera sig för en vippa.

anebit
0

Jättemodig liten sötnos.  Svart Räcka ut tungan

Naquita
0

únderbara du! 

har de ngn mamma som fortfarande springer ute lr har ngt hänt henne?

Erika91
0

Åh vad modig han är!! Söt också :)

marieborg
0

#15 Vet inte riktigt hur det låg till men troligtvis finns det en mamma ute fast inte i närheten av ungarna. Upphittarna dvs de som matat ungarna (det var 2 kullar med 3 i varje) ska ta in de vuxna och kastrera dem.

Vår íde med staketet var ju inte så jättebra, i natt så tog sig killen över och för att inte tjejen skulle känna sig övergiven så tog vi bort staketet så de kunde återförenas efter mycket pipande…Å vad dåligt man mår när de piper/skriker efter varandra. Var vaken så gott som hela natten och låg och lyssnade och gick upp och kollade.

Idag har de legat länge under sängen ngt vi gärna ville undvika för det är svårt att ha koll på de där. Jag lekte med en vippa och laserpekaren med våra katter (Smokey och Pärlan) runt sängen och när vi slutade så började lille svarten pipa och kröp fram under sängen och kom ut i hallenFörvånad oj vad jag blev glad! Pärlan och Smokey mindre glada och hälsade på honom med fräs och morr. Han var rätt kaxig ändå och satt kvar ngr sekunder och det såg ut som han försökte sträcka sig efter laserpricken men sen blev han skrämd och sprang under sängen.

Var lite orolig för att de inte gått på toan, men jag hörde precis med ngr minuters mellanrum två toabesök. Så jag tror båda har varit på toa nu. Hurra!  

Känns bra! Tror inte det kommer vara så svårt att charma killen men tjejen blir nog lite svårare.  Tips och råd mottages gärna!

Alexej
0

Vad du-ni är bra. Det kommer att ordna sig med babisarna snabbare än vad man tror i början. Ingen kattunge kan stå emot lek och godbitar!Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

marieborg
0

Å va jag är glad nu har killen lekt och försökt fånga laserpricken, han stod på bakbenen mot en bänk. Så liten han är! Sedan hittade han en mjuk stickad boll från KKS som han själv började putta på. Syrran tittade också fram en stund Skrattande

karins
0

Vilken modig liten kille! och så söt. Kyss

Erika91
0

åh vad härligt att läsa att de börjar komma fram nu! Killen är ju riktigt modig :)

Lucy
0

Oh, vad fin han var av det lilla man såg av honom! Snällt av dig att hjälpa dem!

marieborg
0

Oj oj….. idag kl 18 fick vi hem två nya småttingar som är yngre än de andra. Det är två små sköldpaddshonor som är 5-6 veckor och som hittades på ett spårområde i tunnelbana. De är så söta!

Jag och grannen Anna har gjort en hage till dem och det funkar än så länge. Håll tummarna. De är rädda så de fräser och spottar men när man tar dem mot bröstet och gosar så lugnar de sig.

Börjar få lite panik för att gråvita honan inte har varken synts eller hörts på flera timmar.Har letat en ännu inte hittat henne…

Måste vila lite nu och sedan leta rätt på honan.

marieborg
0

Glömde kortet på svarta killen, han är framme nästan hela tiden. Lyckades lura honom ända fram till mig med laserpekaren men när jag skulle klappa honom upptäckte han hur nära han var.

marieborg
0

Honan är upphittad!! Hon hade trängt sig in bakom videon. De är ju så små så det kändes nästan omöjligt att hitta henne ett tag men nu så vet jag att hon lever!

Har precis suttit en stund i hagen med "paddorna". Den ena somnade i min famn, så mysigt. Just nu känns det verkligen som vi har ett katthem här hemma med fyra egna och fyra små akutkissar! Stefan hade behövts ikväll men han är på Metallica.

Ringde honom när jag fick förfrågan om ytterligare två småttingar och han bara sa OK! Kyss Ska bli kul när han kommer hem i natt och ser alla!

marieborg
0

Hmmm vad är det där nere?

Sandrad
0

Visst är det svårt att hålla sig till vad man bestämt (nåja, typ föresatt sig) innan när det behövs hem för nya ungar? Jag började med 1, och nu är det 3..=) Men du lederSkrattande

Fast nu ÄR det nog. Liten lgh, och känslan av katter överallt får jag när jag snubblar mig genom morgontröttheten!

marieborg
0

#27 Ja katter överallt är det verkligen Skrattande

Kunde bara behålla de små sköldpaddorna över natten, blev för mycket både för mig och Maja.

Sedan var de så små att de behövde en mamma så de hamnde i ett annat akuthem där det fanns en mamma med tre ungar. Hoppas det går bra och att den nya mamman tar hand om dem!

Maja sprang och åt kattungemat och det går ju inte med tanke på att hon är "urinstenskatt".

Paddorna bröt sig ur hagen och gömde sig på diverse små krypin i lägenheten och om de skulle vara kvar så skulle jag inte kunna jobba med de två första kattungarna. De första trivs jättebra med våra katter trots Pärlans morr och fräs. De behöver bara människoträning eftersom de är utomhusfödda men det tror jag inte blir ngt problem. Bara en hel del fräsande!

Lille svarta killen som jag visat kort på har vid flera tillfällen gått in på toalådan när Smokey varit där och han bryr sig inte!! Men sen när lillen skulle stryka sig mot Smokey blev det för mycket och han fick en liten tass, men inget morr eller fräs från coola Smokey!

Känns lite som ett misslyckande att de inte kunde vara kvar men jag får tänka på att de har det nog bättre med en fostermamma och så kan jag lägga all min tid på de andra.

Måste döpa lille svarten och syrran.

Erika91
0

Åh vad söta de sköldpaddskatterna var.. synd att du inte kunde ha de kvar! Men man får se det positivt :) De fick en "stödmamma" och du kan ägna mer tid åt de två skygga kissarna varav killen har bättrat sig rejält :)
Men dte är väl inte så konstigt med eran omsorg! :)

Sidentass
0

#28 åhhh inte ska du känna det som ett misslyckande, tvärtom du har tagit ett beslut efter ett dygn med hänsyn till katterna och vad som känns bäst för alla parter..ibland måste man försöka för att se hur det går, kattmammorna brukar vara så generösa med sina fosterbarn också…vi önskar de små bebbarna all lycka..och ni gör ett fantastiskt arbete med de missar ni har:-)

marieborg
0

Tack så mycket #29 och #30! Det känns bättre nu eftersom jag märker hur bra och fort det går att göra de två små vi har kvar trygga med människor!

Vi  har precis lekt lite och jag tog lite foton som vanligt.

Under leken fick jag klappa honan Förvånad blev helt chockad, strök min hand över hennes rygg två gånger och hon sa inget. Sen skulle Stefan pröva och då hade hon fått nog så ett litet fräs blev det men ingen panik!!!  WOW va härligt det känns!

De gillar våra katter mycket och det märks att de känner sig trygga med  främst Smokey och Lotus. Damerna (maja och pärlan) tycker de nog är lite fräsiga men det har avtagit lite.

Som vanligt ska Pärlan alltid vara i centrum och tränger sig  fram och ska leka med allt men de små tar det bra och struntar i henneSkrattande

marieborg
0

Mer lek, kolla vad avslappnad Lotus är…min fina blyga kille

marieborg
0

Kul med lek!

marieborg
0

Dålig bild men kolla Pärlans lysande ögon genom "hålet " i bordet Skrattande

karins
0

Men vad härligt att läsa! Att det går så bra! Dom är ju så söta allihopa!

MariannE11
0

härlig bild på #34… härligt lysande ögon på alla.. ser nästan läskigt ut……Flört

fina paddor… tråkigt att det inte fungerade.. det är absolut inget misslyckande….men visst är det bättre med en fostermamma när de var mindre….du är fantastisk som ställer upp, donar o fixar…

marieborg
0

Ikväll la sig lillen bredvid Pärlan i sängen och hon sa inte ett ljud. Tyvärr blev det inte så långvarigt för honan hade ned ett glas och tusen små glasbitar låg över hela golvet så det var bara att damsuga och det är ju läskigt!

Synd att det är så svårt att fota svarta katter, han ser ju bara ut som en svart liten klump, men han är supersöt. Ganska lång och smal.

Visste att Pärlan skulle gilla småttingarna, men man måste ju bara fräsa ibland Skrattande

Alexej
0

Jag älskar dina bilder!Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

Åhhh vilken underbar bildserie vi blir bjussade på!!! Med er förmåga kommer säkert kissarna att utvecklas stadigt hela tiden…så gott dom har det hos er..det kan man inte ta miste på!

maggan47
0

älskar också dina bilder, vilket katthem du fått ihop, och vad bra att alla börjar anpassa sig, och bli lite modigare Kyss

anebit
0

Här är en till som älskar dina bilder Marie…. Längtar redan efter uppdateringar FlörtGlad

marieborg
0

Tack alla! Jag blir så glad så fort de gör nya framsteg och vill föreviga det med foton. 

Nu ligger Lotus och lillen så här Glad

Marja
0

Och idag fick jag höra att fostermamman har accepterat de små sköldpaddorna för fullt så dem har det bra.

marieborg
0

#43 Marja vad glad jag blir!!!! Då slipper jag ha dåligt samvete för då har de det ju mycket bättre i det andra akuthemmet Glad

Du som älskar sköldpaddor skulle ha älskat dem, de var helt bedårande Kyssxzxzxzxzxzxzxzxzxzxzxzxzxzxzxzxzxzxzxzxzxzxzxzxzxzxxzxzxzxz

Det där var en hälsning från Smokey som tycker jag ska gosa med honom istället för att skriva på datanFlört

marieborg
0

Idag har det varit en riktig bra dag Glad

Vi har som vanligt lekt och alla katterna är med förutom Maja, men hon brukar inte vara med så här på direkten. En positiv sak är atthon inte ligger på sitt "hata matte och husse-ställe", dvs uppe på kylskåpet!

Jag har klappat båda mycket under leken och båda har luktat på mina läskiga händer och de verkar inte få samma panik längre så fort de ser händer.

Jag är ju rätt så blödig av mig och tycker det är jobbigt att tvångshålla dem, tur att Stefan är bättre på det för idag tog han upp lille svarten. Han fick först lite panik, men inget morr eller fräs, när vi sedan började klappa honom verkade han lugnSkrattande han högg inte efter oss eller försökte rivas. När vi släppte ned honom fick han lite mat som belöning och han bara fortsatte springa omkring och leka! Det är så kul!

marieborg
0

Det var så sött, Lilla grå satt och tittade ut genom fönstret på våra stora katter som var ute. Känns taskigt att de inte får gå ut men de är för små och skygga för det.

marieborg
0

Busiga Lillan Skrattande

Erika91
0

Vad härligt att se att de utvecklas!
Det är ju jätteroligt att se!
Och dina bilder är så underabrt fina också :)

karins
0

Så roligt att se dina bilder! Att de är så pass framåt nu dom små liven  :-)

marieborg
0

Nu har jag också fått hålla i lille svarten, klappade och pussade honom på pannan och han verkade tycka det var ganska mysigt!

Syrran är som sagt lite svårare att få tag i men där går det oxå framåt. idag när Stefan lekte med laserpekaren och lät pricken vara på hans fötter kom hon ända fram och slog mot hans fötter efter pricken Glad

Pärlan har börjat uppskatta de små. Hon morrar inte som hon gjorde de första dagarna och hon är med lite i deras race.

anebit
0

Så mysiga katter ni har.   Det syns på syrrans öron att hon är lite rädd/reserverad….. dom blir säkert gosiga med tiden när ni fått hålla på med dom….

marieborg
0

#51 ja, hon är på sin vakt. Men vi ska nog lyckas charma henne Flört Tar nog bara lite längre tid än brorsan. Jag är bara så glad att hon är framme så gott som hela tiden och att hon är intresserad av lek och mat.

maggan47
0

fortsätt filma, så kul att se hur STOR Pärlan blivit jämfört med dessa småGladMaggan47

Pelusa
0

Små gossingkissor, stora och små och alla är så himla söta ihop. Det gör så gott att få glo litet på sådana här varma bilder från verkligheten. Allt är inte elände i hittissvängen minsann. Det finns sådana här stunder som man inte vill vara förutan, som berikar livet hundrafallt!

Stor kram till dig, Marie och din Stefan… från Pelusa

Erika91
0

Vad roligt att se de ligga i sängen! :)
Syrran kommer säkert att bli tamare snart! Men dte är ju ett stort framsteg att de är framme hela tiden och br att de äter :)

marieborg
0

De ligger mycket i sängen med våra kissar. Idag la jag mig med alla och började klappa lille killen och efter bara ngr sekunder slappnade han av och visade sin lilla mage så då fick jag klappa söta magen också och han spann så högt Skrattande Jag är så glad!

Det märktes att syrran blev intresserad och ville lägga sig nära oss och till slut gjorde hon oxå det men så fort hon ser att jag vill klappa henne hon ett steg tillbaka. Hon kan lukta på ett finger men mer är än så länge fr läskigt. Jag ser det bara som ett framsteg att hon stannar kvar och är intresserad av mig. När jag sedan lekte med henne glömde hon bort sig och satte sig på mina ben Flört

Mkt dålig bild, man ser nästan bara min stora hand och en svart figur

Erika91
0

Vad härligt det är att läsa om framstegen! :)
BIlden vart väl ändå injte dålig? :)

marieborg
0

Å nu har vi lyckats klippa klona på killen! Smala men sylvassa! Märkte det idag när han höll på att trilla ned från mig och soffan och han försökte hänga sig kvar med sina klor……aaaajjjjj…… 

ska upp och jobba på katthemmet imorgon kl9 så nu är det kanske dags att sluta klippa klor och skriva härSkrattande

Erika91
0

Nemen och det gick bra? Vilka framsteg ni gjort med killen! Glad
Å vad roligt att du ska till katthemmet :)

marieborg
0

Blev tyvärr inget jobb på katthemmet för när vi kom ut till bilen så hade ngn snott våra registreringsskyltarSkrikandesArg!!!!!!

Fick gå in och ringa Polisen och fick veta att vi bara fick köra till en polisstation och den enda som var öppen var inne i City. Ringde och pratade med ansvarig på katthemmet och som tur var klarade de sig utan mig, de var tillräckligt mång. Annars hade jag ju såklart åkt dit men vi visste ju inte hur lång tid det skulle ta hos Polisen. Nu har vi fått gula plastskyltar till bilen så vi kan köra.

Har gullat ännu mer med svarten, alla utom Maja låg i sängen och joch lillen gosade som bara den….låg med mitt ansiktet mot hans och pussade och klappade….

Fick sedan hjälp med lillan av grannen Anna som är mer van än mig med skygga katter. Hon fick tag i henne och satt och höll henne i famnen med en handduk. Måste klippa hennes klor oxå för de är så vassa.

Erika91
0

Å hur roligt är det att sno en registreringsskylt egentlgen?? Fundersam Det finns så konstiga människor!! Synd att du inte kunde va på katthemmet idag.. men det blir säkert snart igen :)

anebit
0

1 augusti blir det ju trängselavgift igen i Sthlm.  Dom som tog skylten stjäl säkert flera som dom sätter på bilen när dom kör i Sthlm så registreras det på skyltägaren.  Tur att ni anmält!

Det är ju ett  j***a sätt! Skrikandes  Men jag blir inte förvånad……..Förvånad

Pussa alla dina goa katter från migas…Kyss

Erika91
0

#62 Ja så hänger det säkert ihop Skrikandes

anniii
0

Vilka sötnosar och vad duktiga ni är med katterna! Snabba framsteg måste man säga!!!

Hur lång tid "brukar" det ta att få en skygg kattunge tam? Var sugen på att ta in fyra skygga kattungar som stödhem men min sambo vägrar… Tänk om man hade en sambo som Stefan! Glad

marieborg
0

#64 Tack så mycket! Jag är lite dålig på hur lång tid det brukar ta men ju yngre de är desto bättre. De yngre katterna kan man tvångsgosa med, dvs lyft upp dem i knät men en handduk tex och sitta och klappa dem tills de lugnar ned sig och det gör de faktiskt.

Min granne Anna var ju här igår och gjorde detta med lilla grå och hon blev lugn efter ett tag. Nu gäller det bara att vi fortsätter så med henne och att jag som vanligt leker mycket med dem.

Sen är det ju br att man är hemma så mycket som möjligt och jag har varit hemma så gott som hela tiden sedan de kom, så de är vana med människor och ljud.

Om du lyckas övertala din sambo så kommer han säkert bli likaglad som du när man får vara med om alla små framsteg de gör dag för dag och att de förhoppningsvis till slut litar helt på dig.  Men det krävs mycket tid och tålamod.

Ska inte nämna det sista du skrev till Stefan för han blir så kaxig då Flört men han är toppen!!!

karins
0

Ja vilken toppen sambo din Stefan är!

Erika91
0

Haha jag måste faktiskt instämma!
En sådan man måste jag också försöka skaffa mig! Flört

kattlover
0

Både Stefan och Marie är toppen! Vilket fantastiskt jobb ni gör för katterna!  Det är så roligt att läsa om framstegen och se alla bilder så fortsätt och fota alla ursöta katter.

anniii
0

Ja, du borde klona Stefan och sälja klonerna på Tradera! Pengarna går oavkortat till de hemlösa katterna! Penga mun

Erika91
0

Ja du Marie gör ju ett toppenjobb tillsammans med din sambo!! Glad

karins
0

Jag vill oxå ha en Stefan om han ska klonas!!

Erika91
0

Men då gäller det att jag också paxar en innan de tar slut!! Men kan inte min kloning av Stefan vänta tills jag blir äldre? OskyldigCool

marieborg
0

Hi hi ni är roliga ni…..klona Stefan Skrattande

Han blev jätteglad och kaxig när han hörde vad ni skrivit. Men måste faktiskt erkänna att när de gäller katter är han toppen! Det är ju tack vare honom jag gillar katter. Vi träffades 99 och då gillade jag inte alls katter, var lite rädd och tyckte de var "smutsiga" Generad… har fått allt från min mamma och moster som varit jätterädda.

Blev irritterad de första åren eftersom han alltid skulle gå och klappa alla grannkatter ute. Om han klappat en katt fick inte röra mig innan han tvättat sigFörvånad Skäms men så var det!! Sedan blev jag så kär i en liten grannkatt som ofta kom på besök på vår tomt och sen rullade allt bara på!!!

Tänk vad jag har gått miste om under alla kattfria år!!

Erika91
0

Allt kan vända sig snabbt..

marieborg
0

Nu har vi kommit fram till att svarta killen ska heta Vince och syrran Vilda. Vince efter ngn hårdrockstyp, Stefans ide' såklart! Namnen är också godkända av katthemmet.

marieborg
0

En till på killarna i fönstret

marieborg
0

Igår lyckades vi klippa klorna på Vilda Glad Hon blev fort ganska lugn efter att vi lyft upp henne men det gäller ju att hålla i för hon är stark. Sedan satt vi med henne inlindad i en handduk framför tvn och klappade henne över huvudet och kliade under haken. När vi släppte sprag hon inte och gömde sig utan hon satt kvar och tvättade bort alla läskiga människobaciller.

Bilden är på när syskonen busar i soffan

Erika91
0

Vilka fina namn de fick och vilka underbara bilder.
Det går framåt för de små. Det är skönt att höra och se. De får den tid de behöver hos er och ni har fått de fort att vänja sig alltmer vid människor och det är jättebra!

karins
0

Så roligt att se dessa bilder på sötnosarna. Kyss

marieborg
0

Nya bilder! Både Vince och Vilda brukar sitta på fönsterbrädan och spana när de stora katterna får vara ute.

Här försöker Vince jaga Smokeys svans….

marieborg
0

Lotus tittar in…

marieborg
0

Mer tittande ut genom fönstret Skrattande

marieborg
0

Till slut blir man ju trött

Erika91
0

VIlka underbara bilder du bjuder på :)
Man blir så glad av att gå in här och få se de :)

Jenna-Gun
0

Härliga bilder, på mysiga kissar.

ouchie
0

hahaha, vilken skön första bild! extra kul att man ser Smokey(?) kika in genom den vänstra fönsterrutan..!  =D

marieborg
0

Tack! 

#86  ja Smokey och de andra är ju vana med att dörren till uteplatsen är öppen men inte nu när vi har småttingarna här. Så Smokey ska hela tiden gå fram till dörren och om man inte släpper in honom så ställer han sig upp och krafsar på fönstret. När man sen har släppt in honom så kollar han bara om ngn ny mat är framme och sen så ställer han sig vid dörren och skriker efter att bli utsläppt!! Lite jobbigt. Jag brukar försöka ignorera honom när han vill in men han låter ju så högt att jag inte vill att grannarna ska klaga. 

Ngn som har tips på hur man får kattungar att sluta leka i lådan!! Idag petade Vilda ut två små korvar och började leka med de på golvet…..hallå!!!! vi har hur många leksaker som helst!!! Vill ju inte "fya" henne så att hon blir rädd och inte vågar gå på toan. Vi har en låda med huv men vi har inte "dörren" på eftersom Lotus inte vågar gå in i sånna fall.

Erika91
0

#87 Nemen lilla Smokey. Han är van med sitt, det märks det :)
Jag förstår att det är jobbigt men det låter faktiskt kul! Smokey Smokey.

Nu vill Sverker tala:
Hej! förstår du inte, hon vill leka med det naturliga och vill inte ha några tillverkade saker! Hon tar vara på det naturliga på ett bra sätt Glad Det är nått som männikor inte förstår, men det är mycket roligare att leka med saker som luktar sig självt och som retar upp sin "matte"! Glad 

-

Men du kan väl ha två lådor så att en är med lucka och en utan? Glad

johnnys girl
0

Spelregler bajsboll

En eller fler katter/kattungar kan delta.

1. Bajsbollarna som används i spelet ska vara torra, runda och inte för stora, för att rulla bra och rymmas i de olika målen.
  2. Bara golv passar bäst som spelplan.
  3. Spelas företrädesvis nattetid, precis när ägarna ska somna.
  4. Avsikten med spelet: Först till 250 poäng inom en 8 timmars period, fördelat på 4 spelperioder på 1 timme, varvat med 4 stycken 1-timmes viloperioder.

Poängberäkning

1)

Hämtning av spelpjäser i sandlådan:

-

Två-tass grepp.

2 poäng

-

En-tass grepp.

5 poäng

-

Hämtning av olämplig/kladdig spelpjäs.

-5 poäng

2)

Dribbling av bajsboll:

-

Non-stop inom 1 meters radie från sandlåda.

3 poäng

-

Non-stop över köksgolvet.

5 poäng

-

Non-stop från sandlådan till köket och vidare in i vardagsrummet.

7 poäng

-

Samma som ovan, men med i närvaro av mattes middagsgäster.

10 poäng

3)

Passning av bajsboll (i luften minst 2 sekunder!):

-

Enkel passning rakt upp i luften.

3 poäng

-

Framåtpassning.

5 poäng

-

Bollen går sönder av kraften i slaget.

10 poäng

4)

Målskott i bajsboll spelet:

-

Under spis eller kylskåp.

5 poäng

-

Under möbel med högst 2 cm springa under.

10 poäng

-

Mitt i matskålen

15 poäng

-

I vattenskålen.

25 poäng

Bonuspoäng i bajsboll:

A)

Vattenskålsmål:

-

För varje timme före upptäckt.

5 poäng

-

Nästan upplöst boll vid upptäckt.

10 poäng

-

Om ägaren får kväljningar vid upptäckten.

15 poäng

B)

Placering:

-

För bra placering så att ägaren trampar på bajsbollen med bara fötter.

10 poäng

-

Om bajsbollen fastnar under ägarens bara fot.

15 poäng

C)

Flyttning av bajsboll uppför trappa:

-

Med munnen (har aldrig hänt hittills).

5 poäng

-

Med hjälp av tassarna, ett trappsteg i taget.

10 poäng

-

I trätrappa mellan kl. 24-06.

20 poäng

D)

Nattbonus:

-

Efter att ljuset släckts

5 poäng

-

Efter kl. 02.00

10 poäng

-

Om ägaren konfiskerar bollen, och du har en ny i spel inom 10 minuter.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

marieborg
0

#88 Nu tycker inte jag att vuxne Sverker ska uppmuntra VildaSkrattande

#89 Hi hi visste inte att det var en så känd sport…. Vilda hann med att få 13 poäng innan hon blev avbruten av Stefan!

(Hon hämtade två bajsbollar med en-tass grepp och hann dribbla inom en meter från lådan)

Vi har perfekta bajsbollar här hemma, Maja bajsar alltid små kluttar pga hennes nervskada, så det kan nog hända att de spelar mer och nu när det finns poäng att räkna så lockar det ju ännu mer Skrattande

marieborg
0

Usch, vi ska åka bort ett helt dygn…. hur ska jag klara mig utan alla katterna. Senast jag lämnade de över natten var förra september då jag fyllda 30 år.

Grannen Anna ska komma och se till de så det går ingen nöd på dem säkert men på mig Flört

Näe nu ska jag väl inte klaga, ska till min mamma i Strängnäs och sola och bada förhoppningsvis om nu vädert håller i sig!

Stefan är lika blödig som mig och undrade hur det ska gå för Pärlan imorgonbitti när hon inte har ngn att gosa med i sängen…

Tog lite bilder på de små, tror att de såg en liten fluga i fönstret.

marieborg
0

-Vad är det där ute?

anniii
0

Men så söta bilder!!!

marieborg
0

-Oj! En läskig typ tittar på oss…

Hawknestgrove
0

#89 hahaha! detta spel får ABSOLUT INTE FÖRKOMMA här i huset. Inga katter får se dessa spelregler.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anniii
0

Hahaha, bajsboll! Ska inte berätta om detta spel för mina katter… De kör istället pelletsboll, funkar på samma sätt fast med värmepellets istället för bajs. Hämtas också i lådan, oftast med entassgrepp!

karins
0

Bajsbollspel….hoho,,,i denna lägenhet förekommer detta spel icke!

Erika91
0

#89 Haha Skrattande

Erika91
0

#91 Det är jobbigt! Jag vet hur det är, är själv sån, fast det bara är ett dygn!

vanessa
0

Underbart att läsa om hur det går med de små liven. Och så söta bilder som krydda på det hela. Älskade bilden när båda står på bakbenen och spanar ut. Så sött. /Vanessa

anebit
0

Mysbilder som vanligt och bajsbollspelet var ju oxå mysigt, hihihi.

ouchie
0

söta bilder! gulligt när de sitter så tätt bredvid varann  =)

> johnnys girl: hahaah, du är en riktig kattkännare du…!?  =P

marieborg
0

Tack! Tyvärr går det inte att få ett kort där Vilda ser söt ut! Hon är svårfotad.

Det har spelats mer bajsboll här hemma Skrattande kan inte låta bli att skratta åt det!

Idag la sig Vince i samma igloo som Maja redan låg i…oj oj… trodde hon skulle slå till honom men hon bara fräste en gång och ignorerade honom sen Glad se bilden

marieborg
0

Nu på kvällen har det varit syskongos i sängen Kyss

Erika91
0

Sluta visa upp kort, jag svävar ju på moln av dina härliga kort! Snart kommer jag och tar hem alla till mig Skrattande

ouchie
0

Inatt vaknade jag av att Anubis skrapade högt mot golvet med klorna(?), med ena tassen liksom, upprepade gånger… (vet ej varför?) Jag tänkte direkt att nu spelar hon säkert bajsboll! Och det låter som att hon använder entassgrepp… då blir det lite mindre poäng…. hmm  =P  hahaah

Erika91
0

#106 Haha! Skrattande

ouchie
0

Fast jag såg inga som helst spår av sporten när jag vaknade sen  =/  Det känns lite otroligt att jag skulle ha en ordentlig katt som städar undan spelpjäser och annat spelmaterial efter sig  =o

Erika91
0

Jaa det är ju klart.. men den kanske bara hamna under sängen eller nån annanstans av misstag? Flört
eller så lekte hon med en leksak Glad

ouchie
0

Nää… det är konstigt… alla leksaker ligger orörda i samma poser som alltid… =/  Hon kanske inte roar sig med sådana barnsligheter  =P  Däremot har en godisbit försvunnit!!  Jag hittar den inte nån annan stans, så hon kanske har ätit upp den!?  =)

karins
0

Aha hon har krafsat till sig en godisbit ;-)

ouchie
0

> karin.s: jaa! det verkar ju så….!?  =D  jag ska skriva lite dagbok nu.. och lite i "anubis-tråden" också… så vi inte börjar prata om min katt i marieborgs tråd  =)

marieborg
0

#112 ingen fara att prata om söta Anubis i "min tråd" Flört

Idag har dett skett stora framsteg. Jag låg i sängen och vilade efter jobbet. Först kom Lotus och la sig längst ned vid fötterna, sedan Vince och Vilda. Tror inte att de små fattade först att jag låg under täcket. När de upptäckte mig fick ingen av dem panik, Vilda brukar ju dra så fort hon är för när oss. Gjorde min arm superlång och kunde först klappa Vince och sedan Vilda!!!!Förvånad Hon brukar bara lukta på fingret på sin höjd och sedan dra…..fortsatte att klappa och klia henne under hakan och hela kroppen och jag såg att hon gillade det och var inte alls så stel utan relativt avslappnad. Efter ca 2-3 min hoppade Smokey ned från fönsterbrädan och då blev hon rädd och sprang iväg….  Är så glad..märkte redan igår när jag tvångshöll henne att hon var mer avslappnad och att hon tittade på mig med lite förtroende…..

Erika91
0

Vad härligt!! Jag förstår att du blev glad då! :)

marieborg
0

#114 ja det är helt underbart ..vilken känsla

marieborg
0

Länge sedan jag skrev om sötnosarna men det går bra och vi vill såklart behålla dem…men går ju inte pga för liten lägenhetLedsen och så vill vi ju fortsätta hjälpa fler katter.

Idag var vår granne och kompis Mia på besök med sin underbara kamera för att ta fina bilder på dem till katthemmets hemsida.

Vill dela med mig av de så ni får se hur söt Vilda är. Har ju bara fått dåliga kort på henne innan.

Tack Mia för hjälpen!!!

marieborg
0

Vince

marieborg
0

.

marieborg
0

.

marieborg
0

.

marieborg
0

.

marieborg
0

Gäsp….

marieborg
0

De tyckte först att det var lite läskigt med den stora kameran men sen gick det ganska bra

Kolla gärna in grannen Mias katters blogg

http://katten-azlan.blogspot.com/

De är superfina Kyss

Alexej
0

Vilka jättefina bilder, jag skulle boka de direkt. Också fint med bakgrunden. Marieborg, det känns alltid så mycket kärlek hos er när man läser din tråd eller tittar på bilderna,Glad

vanessa
0

Åh, så söta de är. Förstår att den stora kameran var läskig. Sånt är det när den är riktad mot en själv. Älskar gäspbilderna. Trötta fotomodeller. /Vanessa

marieborg
0

Har era karlar oxå dåligt inflytande på katterna???

Flera foton finns i min dagbok.

Alexej
0

Vilda ville bara kolla trojan!Flört

marieborg
0

Enligt Stefan så luktar hon på Halmstadsspelaren för han luktar illa Räcka ut tungan

Alexej
0

Glad

maggan47
0

jättefina bilder på kattungarna, hur gamla är dom nu, och övriga missar accepterar dom , fler bilder på Pärlan och övriga ser jag fram emotKyssMaggan47

JosephineF
0

#128 Hahahaha!

marieborg
0

Stefan säger att Vilda stog upp vid tvn och kollade på en gammal Hammarbymatch från 2001 med honom. Hon ska ha stått jättelänge och Stefan blev överlycklig. Vet inte om jag ska tro på det för jag jobbade Flört

Nu är ialla fall bilder och info skickade till katthemmet så om ngn dag kommer de upp på hemsidan. Känns sorgligt och på ett sätt hoppas jag att de inte blir bokade på en gång.

Har fixat en blogg som oxå ska ligga under deras presentation så eventuella bokare kan se mer än de två kort som brukar visas.

http://vinceochvilda.blogspot.com/

anebit
0

Hi, hi, hi, vilken fotbollskatt!  Glad

Alexej
0

Vilken fin blogg! Glad

Erika91
0

Å vilka fina bilder :)
Vad de har växt. Jaha så ni bor i lägenhet? Jag trodde ni bodde i hus eftersom ni hade en stor rastgård Generad

marieborg
0

tack! Jag de har växt och blivit stora….

#135 nej vi bor i en ganska liten två på 56kvm så inget hus här inteFlört men vi är så nöjda med uteplatsen för det ger ju katterna mer utrymme att busa på! Det bästa vi gjort var att näta in den!

Fick precis samtal från Eva (Johnnys girl) som är akuthemsansvarig, om att det finns en tjej som är intresserad av Vince!!! Superkul men det första jag sa till Eva var ungefär…..Nej!! varför ringer du!!!

Skrattande

marieborg
0

Vince är bokad!!!!!!!  Skrattande

Min lilla bebis!!! Inatt turades han och Pärlan om att vara min extra kudde, hårig och spinnande..så mysigt.

Känns bra med bokningen, han ska flytta till ett par med en katthona på snart 1 år som är supersocial och lekfull. Tror han kommer få det toppen! 

Men först ska de komma på två besök till så han åker nog hem först i slutet av nästa vecka.

marieborg
0

Imorgon ska Vince flytta till sitt nya hem…känns bra!

Han är helt tam och så kelig och busig. Tror Maja kommer tycka det är skönt att han flyttar för han är lite för dryg i hennes smak.

Nya matte Cecilia har varit på besök tre gånger och stannat flera timmar varje gång. Hoppas nu bara lilla Lolita tycker det är kul att få en kompis.

Ska följa med när Ewa (Johnnys girl) kör hem honom imorgon och det ska bli så spännande.

marieborg
0

Nu har Vince flyttat! Känns lite tomt men vet att han kommer få det  toppenbra i nya hemmet.

I helgen bestämde vi att Vilda ska få stanna kvar  Skrattande Hon mår så bra här med alla kompisar och hon blir omhändertagen av de andra. Till och med Maja har tvättat och legat bredvid henne så det kändes helt rätt att låta henne få stanna.

Nu har vi fem kissar Förvånad….  hi hi och jag som tyckte katter var läskiga och "äckliga" för ca 4 år  sedan Skrikandes

Alexej
0

Glad Så kan det gå! Upp till nio katter är tillåten…

MariannE11
0

humhum… ja först naturligtvis ett bra jobb av dej Marieborg…. härligt att Vince fått ett hem….lika kul att Vilda får stanna…. det får mej bara att fundera över om JAG inte har lite ont om kissar själv…. jag har ju bara 5….Glad….har ju visserligen de två kattmammorna en vecka till men när de är flyttade då?……det känna nästan kattfritt då misstänker jag efter att det varit 11 katter i 3 månader…Glad….. fast jag hoppas att vi efter en kortare tid blir akuthem igen…..

anebit
0

Hi Hi HI Glad marie så verkar det  ofta gå när man är jourhem, flera stycken på denna sajt har gjort som ni…..

Som landfreak säger ni får ha 4 stycken till……………..Flört

Simson
0

Ett kort till Stefan…

Trots att båda grabbarna är AIK'are så slåss de framför tv'n… Cool

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.