Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 612 ggr
Alexej
0

Djurskyddsinspektor med munkavel

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
0

Ja,, vad ska man säga,,,, rubriken talar för sig själv,, det är något allvarligt fel på detta land,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Faxlin
0

haha, ja där ser man. vart är vi på väg. Inte mot ett bättre samhällsskydd för våra djur i alla fall. men det är kalrt vi lär värna om våra kära politiker.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

MorganP
0

#0 Lägg även denna tråd på kattforum.se, blir nog intressant diskussion.

miranda1
0

heh? Tror inte ens att dom kan göra så. Om jag minns rätt står det i djurskyddslagen att en tillsynsmyndighet har möjlighet att begära djurförbud..

vanessa
0

Jag trodde att det var tvungen att dömas av rätten. Men misstänker att du som har koll på lagar och sånt vet bättre än jag. Jisses, näh självklart att det inte "kompisskap" att göra… /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

miranda1
0

djursk.inspektörer får ju omhänderta djur omedelbart och begära djurförbud. Sen är det upp till länsstyrelsen att bedöma om omhändertagendet var rätt och om djurförbud ska utfärdas …. om jag inte är ute och cycklar …. :)

storAnnette
0

#6 Ja så ska det gå till.Djurskydds(ibland miljö-)inspektörerna begär djurförbud och länsstyrelsen beslutar om det.

Det skulle garanterat inte bli bättre om politiker skulle gå in i den processen…det finns tillräckligt mycket okunnighet bland miljöinspektörerna.Näe,hellre utökad djurskyddsutbildning.