Lite ologiskt - avlivning
Fick ett mycket konstigt mail ifrån en kvinna som hade en katthona på ca 9 månader (ungkatt) som nyss fått en kull ungar som började bli 10 veckor. Den här kvinnan ville absolut inte behålla honan utan ville ha hjälp att omplacera den, annars skulle hon avliva katten, MEN om någon vill ha henne så ville denna kvinna ha minst 400 kronor för katten, annars blir det avlivning direkt påstod hon.
Köper inte riktigt det resonemanget, tycker det var en mycket konstig uppfattning. Antingen skulle hon ha 400 kronor för att lämna bort katten, eller så skulle hon kosta på en avlivning. Varför inte försöka se till att katten får ett bra hem i första hand?
Hur som helst, någon här som kan tänka sig en svartsköldpadda på ca 9 månader. Hon skulle allafall få stanna kvar tills kattungarna var 12 veckor efter mycket tjat. Verkar vara en jättego katt som hamnat på hel fel ställe bara. Kvinnan påstod att katten var skygg, sedan kom det fram att hon alltid sov i sängen och ville ligga i knät i soffan, alltså är det en gosekatt som kanske har sin egna vilja ibland. Har tyvärr inga bilder.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

puttar upp denna viktiga tråd…här finns en stark vilja att ta emot henne, men har så många katter redan att förnuftet måste få råda här..
putt!!
Vi kan tyvärr inte rädda alla katter. Fruktansvärd situation för katten, utlämnad åt en människa som aldrig borde ha en katt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Huu, vilken elak satkärring till matte hoppas någon kan ta katten från henne.

Men vad händer med ungarna? Kan du be henne att annonsera, för det låter som en enkel kisse att få ut, då sköldpaddor ofta är populära. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jag har bett henne sätta ut annonser, erbjöd mig till och med att åka hem till henne med kameran och hjälpa till med Blocket-annons, får se om hon hör av sig, isåfall åker jag dit direkt.
Kattungarna skulle hon sälja för 700 kronor styck, men hon pratade om att vaccinera dem med första sprutan.
Tydligen hade denna kvinna ett rätt stort antal katter sedan tidigare, denna kull kom visst till med en av hennes hankatter.
Är allafall glad att hon tog kontakt med mig istället för DV.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Verkligen. Så synd att människan inte lär sig att kastrera katterna. Konstig hon är, 700 för ungarna, 400 för mamman eller avlivning…/Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Skumt,, tycker hon att ungarnas liv är mer världa än deras mamma,, fattar inte varför hon i så fall inte omplacerar mamman med,, själv altså, för det vekar hon ju inte försöka med,,,hon kan anonsera om mamman i samma anons som kattungarna t ex, Jag HATAR avlivningshot!! hon kan kastrera honan så det inte blir fler ungar,,, suck,,,,, hoppas att du får hjälpa henne med anons nu..
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
det kan ju faktiskt vara en ganska bra tanke bakom hennes resonemang. Är du inte villig att betala 400 kr så kanske hon känner att du inte är seriöst intresserad av katten utan vill bara ha en slit och slängvara. Att hon hellre lägger ner 900 kr på en avlivning än att riskera att katten inte kommer till ett bra hem tycker jag det låter som.
Hur många här har inte resonerat att det bara är en själv som kan ta hand om sin egen katt, ingen annan förstår den. Jag har självt tänkt så fast jag vet att det igentligen finns folk som tar hand om sina katter lika bra eller bättre än mej.
Ett sätt att se på hennes resonemang.
tycker för min del, det låter som ett försök att tjäna pengar, på kattungarna, låter skumt hur man än läser, hoppas någon kan ta denna mammakatt, som fick ungar alldeles för tidigt Maggan47 som kramar DavidE för ditt engagemang
Ja, hoppas påen lösning. det ligger annars lite i Misans resonemang. Men det stora felet är ju att överhuvudtaget låtit kattungarna komma till. Men djursamlare, förstås….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
puttar