Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1197 ggr
yavannaKementari
0

Golfkatten i Lund är inne i värmen!

Nu är söta lilla "Bullen" (så kallas han av landfreak59 sm ska ta han om kissen) inne i värmen! Efter en lång sommar som hungrig utekatt på en golfbana i Lund där han t.o.m fått utstå beskjutning (!!) så har äntligen raringen fått komma in. Jag ska nu vara mellanladning tills transport kan ordnas till Skara (någon som kan?)

Vi (jag och lazymay) trotsade ihållande regn och åkte ut till golfbanan, väl där är alla hjälpsamma och det tog inte lång tid att lokalisera lilla tissen. Han formligen kastades sig över maten, jättehungrig var han! Vi satte in maten i transportburen men tyvärr var den inte så stor, så Bullen kunde utan problem stå med halva sig utanför. Smart kisse! Smile Vi ställde buren på högkant och "tryckte" ner honom med hjälp av en handuk. Då kom en person som matat katten på golfbanan och som vi varit i kontakt med, nästan av en slump och han var så snäll och gav oss och bullen skjuts hem! Very Happy

Nu är Bullen i arbetsrummet, det första han gjorde var att kasta sig över blötmaten. Vi låter honom vara ifred en stund nu, sendan ska ni få se på bilder av sötnosen!

johnnys girl
0

Underbart att höra.Toppenbra jobbat.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

essut
0

Åh vilken lycka för Bullen att få komma in i värmen. Tack för hjälpen..

Naquita
0

åh vad underbart=)

anniii
0

Jippi! Äntligen! Vilken tur att han höll sig framme och att ni kunde fånga in honom! Bra jobbat alla inblandade! :)

Pelusa
0

Jättebra jobbat! Vad glad man blirCool
Puss på den hungriga missenosen från Pelusa och kissorna

Engla
0

Så glad jag blir! Tänk att han äntligen fick komma in! Jippi! Ta gärna bilder på honom! Glad

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

Jippi så underbart att Bullen på golfbanan blivit infångad. Det var goda nyheter så här på en måndag. Bra jobbat av er!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

modellflickan
0

Bästa nyheten på länge!!!! Blir så glad!! :)

supermoccine
0

Å, äntligen! Ser fram emot bilder :)

Alexej
0

Hej, underbart! Vill se bilder!Glad Nu måste vi få ihop en transport.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

anebit
0

Det var dagens bästa nyhet.. Jätteskönt att en till hemlös är inne i värmen……………….

Bra gjort tjejer!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

yavannaKementari
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite bilder var det :) har nu varit inne o klappat o pratat. Han är frammåt men lite reserverad ändå, är jätteglupsk så vi ger honom bara lite i taget så han inte hetsäter o bara spyr upp det igen! :)

yavannaKementari
0

Han är väldigt nyfiken som ni ser ^^

yavannaKementari
0

Och mkt hungrig!

anebit
0

Han ser verkligen STOR ut! Glad Vacker kisse….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Alexej
0

Emm, ju en fin och stor katt! Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

yavannaKementari
0

Han ser stor ut på bilderna men det är han faktiskt inte alls :D Han är nog runt ett år (inte "vuxit i" sina öron än) och väldigt smal!

modellflickan
0

Vilken vacker katt! Han ser så snäll ut. :)

Hawknestgrove
0

Åh, så vacker lille Bullen är! Så glad jag blir!!!!! JAha, nu ska vi väl skramla till transporthjälp? är han kastrerad?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

yavannaKementari
0

Han är absolut inte kastrerad, det syn tydligt Räcka ut tungan Han har en del fästingar som jag ska plocka bort, o ska avmaska ikväll. Han ser fin ut i ögon o nos. Dock en liten "knöl" under höger kind, med ett litet sår på. Inget som gör ont för jag fick klämma så mkt jag ville. Men okastereade hankatter får ju sånnadär tjocka bulliga kinder.

Naquita
0

vilken snygging=)

Sidentass
0

Men åhh så fin han är!!! O så jättegott att höra att han är inne i värmen!! Själv har jag inte körkort, men håller tummarna för att man snart kan hitta en chaufför som kan transportera dit han ska..fina herren…

Hawknestgrove
0

Men då blir det väl kastrering ögonaböj? Han är ju frisk förövrigt….

gubben
0

Åh vad glad jag blir nu!! Jag har tänkt mycket på den här stackaren. Det syns i ansiktet att han nog har svultit ganska länge. Han måste ju vara överlycklig nu som har fått komma in och får mat regelbundet. Pussa honom på nosen från mig och katterna.

Engla
0

Ja, han är verkligen jättesnygg!Cool

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

karins
0

Ja äntligen är Bullen inne! Han är ju så fin

Jenna-Gun
0

Åh så söt han är.

Man vill bara ga honom.

Men det går ju inte.

Härligt att han har kommit in i värmen.

Bra jobbat.

Kram Jenna

Hawknestgrove
0

När ska han kastreras? Då fårvi väl fixa en liten insamling till honom? Som täcker en del av transport och kastrering?

lenaOkks
0

Jättebra gjort. Jag har själv erbjudit mig att ta honom då vi skulle till Lund och sälja saker på deras loppis för att bringa pengar i kassan till katterna i kristianstad. Men då var det problemet ur världen. Roligt för katten.

Leonita
0

Härligt att kisen är inne och i säkerhet från skjutgalna golfare! Bra gjort av er!

Hawknestgrove
0

Jag tjatar…… när skall han kastreras?

yavannaKementari
0

#31 Tja det antar jag att landfreak59 tänker göra? För vi är som sagt bara en mkt temporär mellanlanding, just nu är det ju viktigast att hitta transport så han kan få komma till nya matte!

Han är så söt o go, plockat en fästing o undersökt honom. Han har en del små halv-läkta sår runt halsen. Lille Bråken (L)

Hawknestgrove
0

Ok, då är det alltså sträckan Lund Gbg som gäller….

yavannaKementari
0

Ja, fast jag kan köra kissen länger upp i Skåne om det behövs, tex Helsingborg/Ängelholm osv

lollo822
0

vilken tur att ni lyckades få in honom!!!! Så snygg och stor han vart!

rulda
0

Underbart att ni har fått in killen! Jag blir så glad har tänkt mycket på denna kissen.!

Alexej
0

Hur går det med honom?

yavannaKementari
0

Jodå, som jag skrev i transporttråden så går det jättebra! han fattade direkt vad lådan var till för och även klösträdet. Bullen är jättesnäll och oerhört kelen + att han älskar att busa o leka.

Bild på Bullen som tvättar en leksak Skrattande

Alexej
0

Vad fin han är!Glad

yavannaKementari
0

Han är verkligen jättesöt. Han blir så glad när man klappar honom! Han kommer vara avmaskad med axilur när han kommer till dig iaf :)

maggan47
0

vilken fining, så nu får du två kissar Landfreak59GladMaggan47

anniii
0

Bra jobbat! Och så söt han är! Jag är så glad för hans skull att han äntligen kunde komma in i värmen…

Leonita
0

Så söt han är på bilden med leksaken! (Ja, på de andra bilderna med förstås…) Härligt att han finner sig väl tillrätta i sin nya tillvaro som omhuldad katt. Han förstår nog att allt kommer att bli bra för honom.