VACKER svartsköldpadda kommer tebax
min syster ska flytta till Växjö och kan inte ta med sig sin katt(ja,jag vet idiotiskt men det är en lång historia)
jag har försökt ha henne här hemma med mina egna men tyvärr har det inte funkat.
Hon heter Fanny, är 8 år gammal, kastrerad och ID-märkt.. innekatt. Innan bodde hon med en annan katthona och det funkade bra.
Fanny vill ha ett lugnt hem med mkt uppmärksamhet med max en annan kattkompis.
Är ni seriöst intresserade kan jag förklara med ingående om fanny och hennes bakgrund.
Min syster vill hålla kontakten med nya ägaren och kunna hälsa på Fanny ibland.
det är AKUT då fanny är hemma ensam nästan dygnet runt,och min syster är i Växjö nästan varje helg:((
Åh så underbar hon e o visst blir man lite sugen men men.
//Pia
Det här vore som klippt och skuret för en lite äldre person. Du skulle kunna sätta upp lappar på träffpunkter, dagcentraler och likande för äldre. Platser som många äldre besöker.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
ja,hos en ädlre hade varit kanon:)

Oj vilken vacker katt!

Åhhh vad hon är vacker!!
Önskar verkligen att ni snart lyckas hitta ett nytt lugnt hem för henne, fina, vackra missen..
Sidentass
Kissen är underbar! En sådan skönhet med jing-jang teckning i ansiktet. :)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
en bild på henne från sidan när jag var katvakt åt henne,tyvärr trivdes hon inte med alla mina huskatter jag hade då o bitchen samira:)

Verkligen vacker Katt. Skulle gärna tagit hand om henne, men jag tror det skulle bli jobbigt för henne med alla mina katter.
karin.hur många katter har du o hur gamla är dom? e de lugna? är du hemma mycket?
Fanny har tidigare bott med en katthona och det funkade bra. Det är ju bättre att testa än att låta henne vara kvar i ensamma lägenheten:(

Vilken underbar vacker katt. Håller tummarna för henne. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Ja du Naquita. Jag har 6 katter. Dom är 12, 10, 8, 7, 2 och 1 år. Alla katterna är snälla, utom möjligtvis hon som är 10 år. hon är högst på rangordningen och sätter alla nykomlingar på plats. Det brukar bli ett farligt liv när det kommer in en ny katt. Men hon har aldrig skadat någon. Mycke morrande och jagande. Jag är hemma mest hela dagarna. När jag reser bort har jag kattvakt.

verkligen en fin katt. men även jag har tillräckligt nu samt en att jobba med som det sakta men säkert går framår för
*putteliputt*
Åh vad fin hon är!!

Hoppas det löser sig!
Vill man sätta ihop en katt med fler och det blir jobbigt kan man prova att köpa Feliway att sätta in i lägenheten. Det är faktiskt bra, hjälper katterna att lättare acceptera nykomlingar. Feliwayen är avstressande finns att köpa på djurkliniker. För mer info mejla info@vetpharma.se
#18 Felliway är mycket bra även vid transporter.
//Lena
*putt*
Putt / lena
*putteliputt*
nu är jag riktigt FÖRBANNAD på min syster o hennes mamma. min syster har varit i växjö från fredag-måndag o "glömde" sin väska där så hon åkte iförrgår igen och har inte kommit hem ännu..vem tror ni sitter ensam i hennes lägenhet o får mat en gång om dagen? fan, lilla fanny du har ju inte gjort något för att förtjäna detta ensamma liv
Åh stackars lilla tös. Önskar jag kunde ta henne men men.
//Pia

Så sitter man i alldeles fel del av landet! IGEN!
PRUTT på din syster! Kram till dig som bryr dig!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Men usch stackars vackra katt. Hade jag inte haft fullt här hemma så hade jag tagit henne. Hon är verkligen vacker.
*putt*
……
någon?*hoppas*

Men tuttan då :o( Hon kanske kunde va här på jourhem men det är nog bättre att hon får ett permanent hem direkt…. Hojta till om det krisar sig! Jag är expert på omplaceringar snart känns det som hehe ;o)
ett jourhem ska hon inte till vid 8 års ålder,utan ett riktigt hem direkt:)
jag hade så gärna tagit henne..men jag har en stor schäferblandning och Fanny är inte så förtjust i hundar, + att jag har många katter, ofta kattungar med..tyvärr inte rätt hem för henne långa vägar:(
Ja jämrans, var är alla djurvänner när man behöver dom?

#30 de är nog få jämfört med den stora grymma världen där ute….tyvärr.
Var finns katten?
Ida den finns i ronneby,blekinge

Synd att det var så långt bort! Går hon ihop med andra katter?
hej
hon har bott ihop med en katthona innan så hon funakr ihop med katter som ej är dominanta. då hon är lite till åren vill hon ha ett ganska lugnt hem. transport går säkert att ordna
/Emma

#35 - Jag bor i en liten egen stuga ute på landet, jag har nu två katten, en hona på ca. 2 år och en hane på några månader. Bor ihop med en tjej, dock i olika hus, hon har fyra hundar men alla vana med katter och skulle aldrig få för sig att jaga en katt.
Ja bor i Bålsta, ca. 4 mil från Stockholm.
Fanny tycker inte om hundar tyvärr:( och får inte bli utekatt då hon aldrig varit det i hela sitt liv.
mvh emma
Men ByeByeSandy, kanske DU kan hjälpa Misan (5 katter i Länna behöver kommer in). Bara en tanke…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#38 - står det någonstans om de? mer info?

#39 jag har puttat upp tråde överst
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hur är katten i sättet? alltså är hon tillgiven, skygg eller?
Jag har en honkatt och skulle kunna ta in en till men vill inte lova något, vill veta lite mer om katten och fundera ett tag
Mvh Ingela
hon är tam och kelen, tycker om uppmärksamhet men går undan om det blir för mycket.
Hur går det för dig med lilla Fanny?
undrar jag också kram Maggan47

jag skulle gärna ta henne, tycker så synd om katten men min son säger ifrån, han tycker det räcker med vår Mollie.
Jag kollar runt lite i min bekantskapskrets i alla fall och ser om inte någon annan kan ta hand om henne.
Mvh Ingela
Putt…

Putt, har hon hittat ett hem än? Jag vet en som skulle kunna va intresserad.
nej hon har inget hem ännu vad ajg vet:(

puttar upp för denna vackara kisse…
Hoppas det ordnar sig! / Lena
*putteliputt*
Det kanske är bra om hon bor i närheten av Blekinge om din syster ska kunna hälsa på katten, eller vad tror du?
Hon är helt oemotståndlig lilla Fanny!!
nej,det behöver inte vara i närheten längre. Min syster går med på längre bort,då hon faktiskt tycker synd om Fanny..(kan hon ine vara hemma lite mer då?)
Naquita, har du hittat något hem till Fanny?

Vilken vacker katt
hon har ett hem på G 3 mil härifrån, håll tummarna!
Yess, så klart jag gör!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Håller tummar och tassar!!! Lycka till!!
Jag har fått en extranyckel då mataren "glömde" fanny i 4!!!! dagar:( så nu ska ja fota lite nya bilder o så på henne ngn dag så ni får se mer av skönheten=)
Näää… hur kan man! Stackare, hon klarade sig bra i alla fall då?

Jag har ett hem till henne!!! En äldre dam som vill ha henne i Ösmo! Pm:a mig snarast!!! Mvh Sophia

#61 Härliga Du igen!!! Du är väl bara alldeles för underbar!! Ängel!
Berätta mera sen hur det går!!!
Åh, hur har det gått?
#61 Men så jättebra! Tänk om de orndnar sig nu! :)
//Lena

Japp löser sig detta nu så har jag hittat hem åt två katter och en iller på samma dag! Hehe

Attan åxå om Naquita inte kommer in på länge nu…vi gick visst om varandra… Nån som vet hur jag kan få tag på henne?
sophia_doos Fanny har ett hem på g 3 mil härifrån men om inte det går i lås är damen intressant, finns det ngt nummer att nå henne lr dig på?
Skönt att det verkar lösa sig. Jag är så sugen på att ta hand om en katt men det är vääääldigt svårjobbat här hemma… :(
det gick i lås=) Fanny kommer flytta såfort jag o min styvfar kan köra henne till nya hemmet!!=))))))
hon kommer bo hos en förtidspensionerad 46åring med 2 4åriga honor.
Oj vad roligt! All lycka till Fanny och hennes nya hem! =)
Underbart1 Tänk om alla historier kunde sluta så bra!

Skönt att höra!! Lycka till Fanny!!! Vad roligt med eget hem och kompisar!

Ok bra, grattis. Får hitta en annan kisse till dendär damen då. :o)
vad är damen ute efter för katt? har två f.d stödisar som kom tillbaka till mig nu, de är reserverade p.g.a alla mina katter. de behöver akut nytt hem. de är systrar på 3 år. en heltvit och en blåvit

Hej, allt hon sa va att hon ville att den skulle va helt speciell i utseendet. Hehe sicka krav! Den ska ju även va gossig. Katten får bara 35 kvadratmeter att va på men den lär få mkt kärlek. Damen är 65 år och kan behöva en katt som e rett lugn. Ingen unge asså.
Idag flyttade Fanny till sitt nya hem det gick bra=)
Hon blev så glad när jag kom för att hämta henne(givetvis hade syster redan åkt till växjÖ!!)
Åh, va hon är fiiiin! Ångrar att jag inte nappade på erbjudandet! ;)

Ida det finns många katter som behöver din hjälp. :o)
hehe ja hon är ritkgit vacker den donnan. kvällsrapporten jag fick lät bra, lite morr men inga slagsmål än=)
bild på Fanny gosandes innan vi åkte bifogas;)
Vad underbart att veta att hon inte sitter ensam i sin lägenhet längre! Toppen!

Lilla gulliga gumman!! Vad härligt att få en egen familj och inte bara en tom lägenhet!! Hoppas du får ett härligt liv nu!! Nosgos på dig! Kram på dig Naquita!!!
*hurra*, härligt att det löste sig :-)

Å suck vackra Fanny! Ha det så bra i ditt nya hem ;-)

Åhh, ljuvliga tanke att det löst sig för henne, skönhetsdonnan!
Eloge till er alla som varit inblandade för att hjälpa henne..
Sidentass
ida. fonzie finns!
#79, #86
Jag tittar in här på sajten varje dag och tycker att ni gör ett fantastiskt jobb allihop. Ni anar inte hur gärna jag skulle vilja ha en katt, men det finns lite som komplicerar det för mig.
1. Jag har tidigare kännt av allergi mot korthåriga katter. Min systers skogisblandning bodde dock hos mig i 1,5 år, sov i sängen osv och det var inga problem. Vet inte om jag vågar skaffa katt pga detta men om jag ska det är det nog säkrast att skaffa en långhårig.
2. Bor mitt i stan så det måste vara en innekatt.
3. Pojkvännen är inte riktigt lika sugen på att skaffa katt som jag.
Jag tycker såååå synd om lilla Fonzie och alla andra katter så tro mig, hade jag haft möjlighet hade jag hjälpt till för länge sen…
Jag beundrar er alla och ert arbete, det är härligt att läsa om människor som har så stort hjärta!
/Ida
Fanny letar nytt hem igen, då en av hemmets katter vägrar acceptera henne:( hon har dock funkat jättebra där!
det är verkligen akut nu,Fanny och nya hemmets permanenta katt bråkar konstant, och fanny har börjat visa sitt missnöje med att kissa överallt,vilket hon aldrig gjort tidigare i sitt 8åriga liv:((
NÅGON som kan tänka sig denna vackra permanenta donna??

Kan inte Ida eller Sophias tant ta henne nu då? Hoppas, hoppas.

Jag letar efter nån som kan ta hand om katten men det är svårt då hon inte är här. :o( hoppas nån dyker upp.

Hoppas!
Lilla Fanny kommer tillbaka till mig på onsdag:( Hon kissar överallt och det har kommit fram att hon gjort det sedan hon var liten. hon ska grundundersökas, feliway ska sättas in i väggen och jag tar gärna emot alla tips ni har! jag har kattlåda i nästan varje rum redan
Blir hon frisk får hon förmodligen stanna här tills hon går bort, hon är ju inte ung längre(9 år) och behöver trygghet sista tiden i sitt tråkiga liv.
Du är väl en pärla Naguita, stackars lilla damen, som fått flytta runt, hoppas allt löser sig för er kram Maggan47
Du är super go.

Du är en Ängel Naquita!
nae inte en ängel. Bara det att hon inte ska få flytta runt mer. får se vad som händer,m på onsdag kommer hon hit iaf:)

Ja inte roligt för Fanny att ha en kappsäck på ryggen hela tiden! Det är i alla fall skönt för henne att äntligen få ett hem hon får stanna i!
Nu verkar hon få stanna hos tjejen iaf. hon verkar vara på G med negen lägenhet..suck..jaja, får se hur de blir. Sköldpaddssystrarna komemr tebax istället, minns ni Gucci i dior som var här i somras? deras matte e helt koko! skulle ha skaffat sig porslinskatter istället!!
Fattar inte folk, som inte tänker efter före…..I alla fall inte vuxna… Hoppas hon inte har körkort, för esonerar hon likadant när hon kör bil, så är hon en trafikfara och hoppas hon aldrig skaffar sig vapenlicens!