Katthem/kattverksamhet i Varberg?
Hejsan på er alla!
Jag har en kompis till mig som alltid önskat sig en katt men är inte riktigt säker på om det verkligen är det rätta att skaffa en. Han tveksamhet är kring kattens bästa och skulle helt enkelt behöva mer information m.m.
Hur ser kattrörelsen ut i Varbergsområdet?
Finns det som i kanin världen, att man kan hyra/fodervärd/pröva på att ha en katt och sedan lämna tillbaka till den som man hyrde den av om man känner att det blev för mycket?
Lovade att kolla runt lite och se om där fanns några lösningar på hans problem.
Han är helgod person och tvekar på sig själv i detta. Och ett djur ger ju så mycket tillbaka! och själv kan jag inte tänka mig vara utan djur. dem får ju mig att leva så många gånger när allt är kasst! Skulle önska att han kunde få chansen att åtminstone pröva att ha en katt som han så gärna önskar.
kanske engagera sig i ett katthem? eller annan verksamhet där han får vara med katter hade varit en bra start om där inte finns någon i varbergsomrpådet som kan "hyra" ut en katt eller lämna över en katt till en fodervärd eller dylikt.
förstår ni vad jag fiskar efter?
Mvh//Andrea
Här finns katthem i Varbergstrakten
Din kompis kan ju kontakta dem och fråga om de behöver fler volontärer eller jourhem (brukar de flesta katthem behöva).
Falkenbergs Djurskyddsförening har ett jättefint Katthem i Långås. Om han bara kan ta sig dit så blir det säkert superglada för lite volontärer. Vet att de har haft svårt att få tag i just det.
Han kanske kan bli jourhem åt någon katt till att börja med. Fungerar det bra, kan han ju antingen behålla den katten eller ta en ny jourkatt när den får ett nytt hem. 🙂
Djurskyddet Norra Halland och Djurskyddet Varberg, har inga katthem just nu.
Tipsa honom att gilla föreningarna som #1 skrev om på Facebook, alla fyra har Facebooksidor.
Du söker på : Katthemmet Solkatten, Djurskyddet Varberg, Djurskyddet Norra Halland och Kattfotens Katthem - Halmstad
/Elisa