Bild på mammakatt=)
Äntligen har Melinda lyckats ta en bra bild på envisaste mammakatten i världen:)
är hon inte söt?=)

Ohh, hon är ju jättefin.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Lilla pluttan. Hon har fångat mitt hjärta. Satt och pratade en stund med henne idag och tog korten. Försökte säga till henne att jag hade massa mat hemma och kompisar finns där och varmt och skönt är där och ingen som kommer åt henne och kan göra henne något. Finns ingen fara alls hemma hos mig. Man kan sova hela dagarna och mat serveras i en fin skål varje dag. Men njaaaa hon gick sin väg efter att suttit och tittat både länge och väl på mig. Ville ju bara klappa och pussa på henne. Hon är så smal nu. Verkligen. Ska försöka ta fler kort på henne. Hon är intresserad när man kommer, och undrar lite om man har mat och så med sig. Märker att hon har varit van att bli matad och att hon är hungrig. Hon ville komma fram lite. Men så vågar hon inte sista biten. Gumman. Hon är så liten och söt. Men hon ser lite sliten ut. Stackare, hon har nog varit med om mycket. Jag kommer inte ge mig vad gäller henne. Ska hjälpa henne.
Kramar
ja,hon har blvit hemskt mager=(( på bara några dgr. förhoppningsvis för att alla slutat mata henne, så hon inte är sjuk=/

Stackars liten. Hur är det med hennes öga? det ser lite ihoptryckt ut. Eller är det blixt/annat? Lilla snuttan. Lyssna på mig "Gå in i fällan, gå in i fällan, allt blir bra då. Tryggt, varmt, mättande.
/Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
vet inte om det bara är blixten. i verkligehten ser hon ok ut, men vi har inte fått komma tillrcäklgit nära för att avgöra de riktigt än.
vilken fin liten stumpa… men oj så envis!

Ja, hon är jättefin och förmodligen världens envisaste tjej! Hon är nog ännu mer bestämd sen när hon får ett riktigt hem!
Hoppas hon går in i fällan snart.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Så fin hon är den lilla kattmamman! Hoppas hon låter sig fångas snart och får komma in i trygghet och säkerhet precis som sina bäbisar.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ögonen ser inte så jättehemska ut i verkligheten. Inte som hennes kattungar var. Så det verkar inte så farligt. Inte vad vi sett på håll i alla fall. Men hon har verkligen blivit jättemager nu bara sista tiden. Och pälsen är inte jättefin. Så hon ser lite sliten och härjad ut. Men annars verkar hon rätt okej. Men som Naquita säger så har vi inte kommit henne jättenära. Lilla gumman. Så envis hon är. Litar verkligen inte på människor. Är det någon som har ett förslag på vad vi ska kalla henne? Tycker hon kan få ett fint namn så vi slipper bara kalla henna mammakatt. Den äldre damen som matade henne kallade henne Pricken tydligen.
Kramar Melinda

Lillstumpan eller
Prinsessan
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Hon har en vit stjärna under hakan och är en stjärna på att inte låta sej fångas jag föreslår "Stjärnan".Katten är vacker som en stjärna dessutom.
Har redan döpt mamman till hope då det skulle in till ärendelistan:)
hoppas lilla mammakatt börjar tycka det är kallt om tassarna snart och kurret i magen ökar, så hon får komma in i värmen, vet hur lång tid det kan ta kram och lycka till Maggan47