Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1892 ggr
Lena
0

Höör: Nöden är oändlig....

Höörs Katter skriver i sin blogg om ett av många fall i verkligheten. 

Stackars Honey.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Stallmima
1

Fyyy faan !!  Jag blir gråtfärdig varje gång jag ser allt det vidriga som finns runt omkring. Lilla goa kisse!  Hoppas hon repar till sig. Stoooooor eloge till dig  ✨

kalindas
3

😕
Det kryllar av dessa gårdar med inavlade, sjuka magra och misskötta katter. Halland och Skåne finns det nog flest då det är två stora jordbrukslän.

Vet en gård jag jobbade på i Kungsbacka, det var en Arla-gård så barn i lågstadieåldern var där och tittade på kor och mjölkning.
De hade massor av katter, minns speciellt en blå hona, som hade blivit påkörd och det hade gjort att hon gick illa och svansen var förlamad. Självklart var hon fertil och jag vågar inte tänka på vad som hände när hon blev dräktig. Skulle hon ens få ut ev. ungar?
När jag frågade om henne så var kommentaren "Äsch, hon var dålig ett tag, men nu har hon ju hämtat sig!"
De lät alla honor få ungar, skaffade in en obesläktad hankatt då och då. Matade katterna med Mjau och de flesta var lösa i magen och bajsade i kornas mat.
Jag försökte lite fint säga att vore det inte bättre att kastrera katterna?
Svaret var: "Vägen tar död på så många så antalet håller sig fint nere…"
Jag jobbade inte kvar där så länge tack o lov, för jag hade nog inte klarat av att se det länge till.
Ändå var detta en "bra" gård. Katterna fick mat och de flesta var bra i hullet, sociala och tillgängliga.
Det är svårt att jobba som djurskötare på bondgårdar, för man vill behålla sitt jobb, samtidigt vill man hjälpa katterna och lyckas undvika komma i bråk med sin arbetsgivare.

/Elisa

Katthemsmatten
2

Det här var något av det dj-igaste jag sett och läst!

#2 Om det var en bra gård så vill jag inte tänka på hur de mindre bra och de dåliga gårdarna är. Vad är det för fel på folk?!?!

Medarbetare Hittekatter iFokus

[JeanetteK]
0

Så ofattbart hemskt. Hur kan man låta katter leva så utan att hjälpa? 💔

Rödis
1

Gäller att inte tappa modet vid sådana hemskheter som detta, är såå vidrigt att inte människor tar ansvar för sina djur och blir som en droppe i havet det lilla vi andra lyckas hjälpa…