Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 375 ggr
kemikal
0

Debatt hos Hyresgästföreningen

Efter en artikel i Hyresgästföreningens tidning är det nu debatt kring utekatter på deras hemsida. Länk. Artikeln handlade om en hyresgäst som hotades av vräkning då hennes katt fick gå lös ute efter att hyresvärden infört koppeltvång för katter.

martdat
0

A jag läste det, gick in och kommentera det direkt,, blev sur som xxx, på att det skrevs att Anita TVINGADES avliva sin katt, knappast, det var ett medvetet val hon gjorde,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

kemikal
0

Exakt, alternativ till avlivning finns alltid för en frisk katt. Jag skrev ett väldigt långt inlägg som jag hoppas folk orkar läsa.

Tyvärr är nivån på flera av inläggen väldigt låg, både den hätska tonen och seriositeten. Jag vet inte vilken mån man modererar där, kanske kommer en rensning om det fortsätter. Jag ser gärna en seriös debatt där man kan hålla sakligheten trots bestämda åsikter. En sådan skulle kunna få en del att tänka till, blir det för mycket struntinlägg orkar ingen sålla och läsa det vettiga.

Hur som helst tänkte jag att alla här skulle få möjligheten att läsa och delta när denna viktiga fråga tas upp utanför kattvärlden.

Alexej
0

Vilken egoist! Hellre står där som stackars kattägare som blev tvingad att avliva katten än att ta katten i koppel eller ge bort den.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Faxlin
0

hmm, så kunde jag inte hålla mig därifrån heller. Dock ville jag skriva så mycket mer, men de begränsade ju skrivutrymmet:-)
Kanske bra i mitt fall. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

kemikal
0

ÅsaF, du kan alltid skriva fler inlägg ;)

Hawknestgrove
0

Åsa, jag har svarat dig….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Faxlin
0

haha, jag har svarat dig med. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sessan1
0

Fattar inte vad folk  tänker med :(:(   Avliva en frisk katt var det dummaste jag läst ngn gång :(:(   USCH blir så trött på vad folk skriver ibland om sina katter. Tycker dom inte att katterna är värda mer eller vad :(   ??!!!

Hawknestgrove
0

JA, viktigare att odla latmask. Vilket denna donna tydligen gjorde….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

kemikal
0

*puttar upp* Kanske någon mer är intresserad.