Håll tummarna för mig i morgon kl13.00
Då ska jag opereras i handen, den ena först…Så nu sitter jag här, nyduschad världens förmodligaste dyraste dusch, Descutan… 46.25 för en dusch, en till i morgon bitti! Så sitter jag vid datorn i morgon kväll, så är jag antagligen tämligen lull-lull!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ska tänka på dig imorgon! Kommer säkert att gå jättebra!
kram marie

Jag håller tummen! (två tummar är väl otur…?) =P =)

Lovar att tänka på dej Gunilla…översänder varma lyckatill hälsningar nu inför morgondagen!
Tack… Karpaltunnelsyndrom, i bägge händerna, så det blir en hand i taget, vissa grejer vill man sköta själv, hihi! Nån mer som har haft det?

Håller alla tassar och morrhår jag har. Hoppas allt går innerligt bra!

Lycka till Gunilla, tänker på dig och håller tummarna kl.13.00….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Håller tummarna här hemma för dig.

Tänker på dig Gunilla, och håller Tummar och tassar! Det kommer säkert att gå bra! Kramar!!!
Lycka till med operationen Gunilla! Lovar att jag också ska tänka på dig.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tack söta vänner! jag ska ha med mig dessa tankar i morgon! Inget farligt, bara lokalbedövning, men lite pirrigt ändå…

lycka till

Lycka till!hoppas du blir bra i dina händer nu--
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ja det har varity ett h***e rent ut sagt… Mest på nätterna…. Sovit med stödskenor i ett år nu….

Håller mina tummar för dig, Gunilla. Ser till attt kissarna håller tassarna imorgon. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Men Gunilla! Hur har du kunnat virka?
Jag får väl sätta fart nu och virka extra mycket, för nu kan du väl inte virka på länge?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Håller tummarna hårt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

jag ska hålla tummarna för dig,det går nog bra,hur länge har du haft det så där
Håller tummarna!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
jag håller tummarna stenhårt för dig gunilla!
Tänker på dig! Vad härligt att du ska bli bra i dina händer.

Här håller vi alla tummar och tassar för dig.

jag håller också tummarna!
du är väl opererad nu, och allt gått bra, hoppas jag jag har opererat bägge händerna, för samma sak, den vänstra för två år sedan, och vilken lycka att slippa värken, som höll på att göra mig tokig, men allt läkte som det skulle, och har inte haft några problem efter operationerna så lycka till Maggan47
Jag hoppas att allt gick bra!

Hur har det gått med operationen Gunilla?

Tänker på dig. /Vanessa

Tänker på dig. /Vanessa
Hej alla goa vänner! Jo, det har varit lite jobbigt att virka, fingrarna har domnat. I går så kröp jag i säng 20.30, tyckte riktigt synd om mig själv, rejält nerdrogad av många citodon och en sömntablett. Ynk, ynk. Men jag var inte sämre, att tidigare på kvällen, så frågade Jnne mig om jag kunde köra bil med en hand, för han skulle hämta traktorn som stod borta hos hans son en mil härifrån. Ok, tänkte jag, det går väl…. Fick växla med underarmen….HAde KAlleAnkaont i handen i går, men id ag är det mycket bättre. MAggan, hur länge dröjde det mellan dina operationer? Jag vill ha det hela klart så fort jag kan. JAg tog högerhanden först, för jag tänkte, att värre kan det inte bli….Så jag kännner mig fortfarande lite lummig efter alla tabletter, men i dag så klarar jag mig utan dem. Ska försöka virka lite i kväll, får se hur det går! Siberlina, haft detta problem i ett år. Sovit med stödskenor lika länge… SKönt att få slippa dem.
skönt att höra att du är på fötterna igen (eller ska man säga händerna?)

#28 Hmm, otålig är du för att virka för katternas hjälp, hmm du knappt kommit tillbaka, jag säger bara det, du är härlig samt tala om vilja 
PS! Tänk dock på dig själv i första hand!

Ta det lugnt med handen nu, och var rädd om dig Gunilla!
usch, jag har likadant, skulle egentligen göra ngt åt det :(
Har så bara i långfingrarna på båda händerna. Har haft det i några år, utan att gjort ngt åt det :(:( :( Borde göra det. Vet att min mamma oxå hade så, men hon opererade sina fingrar men blev inte bättre. Jag skulle gjort det för länge sedan, vet det. Är liiite rädd för operationer : (:( *Skäms*
först och främst, attt du kunnat virka hela tiden, när jag hade som ondast sista halvåret, satt jag bara med händerna helst stilla, och gnällde, mina händer opererades med flera års mellanrum, men jag har hört några månader emellan, efter 3 månader ska handen vara läkt i alla fall, och fungerande som förr innan karpalt.syndr. för mig var det så, var sjukskriven drygt 1 månad lycka till och kram Maggan47
Sessan, ta och gör operationen! Nu är jag nästan helt ok, kunde köra bil utan problem i dag, lite jobbigt att svänga hårt bara. Växlaingen gick fint. Operationen tog 20 minuter….Förhoppningsvis så får jag den andra handen fixad inom några månader! Stygnen skall tas nästa torsdag. OCh Sessan, de opererar inte själva fingrarna. Det är i handleden de opererar.

Skönt att höra att det går åt rätt håll för dig Gunilla. Har tänkt massor på dig. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Heja Gunilla! Du har fixat det..trodde inget annat heller..ta nu hand om dej själv i första hand..kan tänka mej att du har ont nu efter ingreppet…
#Gunilla.H, jo jag vet att det är i handleden dom opererar i. Men drar mig så in i vassen :( Måste komma iväg ngn gång.
Gör det Sessan! För det blir inte bättre!Ju längre du går, desto mer stlenar det till och til slut så kan de inte fixa förträngningen. Känns jättebra nu… Bandaget sr ut som Hej-kom-och-hjälp-mig nu rätt grisigt, då jag blev tvungen att byta en glödlampa i bilen…
men den värsta smärtan försvann, eller hur, så var det för mig, lite stel såklart, efter op, men inte ont, och efter bandaget var borta, var det smärtfritt KRYA PÅ DIG Maggan47
Exakt! Bytte bandage hemma i lördags, mitt gamla såg väldigt sunkigt ut efter att ha bytt lampa i min bil och ha krånglat på avgasrör på min komips Berits bil i fredags… i morgon så skall stygnen bort. Jag känner otrolig skillnad i de två händerna. Ingen värk i högerhanden och ingen kokande känsla. Inte domnar fingrarna heller, trots att jag suttit och virkat. Så jag ser fram mot nästa hand! Det som var värst, var ju bedövingnen. Den gjorde ondast. Tack vare att det gick så bra med mig, så fick guben en spark i baken att fixa sin hand också. Han har ett lillfinger, som bara kryper mer och mer inåt och inte går att räta ut. så nu ska han fixa sig med! Haha, han som är så tuff, nu får vi se, vd han går för, som ALDRIG har fått en skalpell i sitt skinn någon gång!!!!

ta det lugnt och överansträng dej inte bara…. härligt att du blivit bättre!
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

När ska du fixa andra handen Gunilla?

Ja, nu blir du väl sugen på att ta hand nummer två snart också? Var det en viss tid man bör vänta? Himla kul att det känns så mycket bättre redan!

Härligt att du mår bättre Gunilla, tänkt på dej!
Ja, jag sa till om, att det måste bli gjort under höst-vinter. På sommaren så har vi veden att tänka på….Men i morgon så skall Janne iväg och köpa sig en nästan helautomtisk vedmaskin…. Sköts bara med en spak som man för ner….Inget lyftande av tunga kubbar mer, det är det som tagit kål på mina handleder.Vi levererade över 150 kubik förra året. Så det är klart, att händerna tog stryk….Så förhoppningsvis, så fort kirurgen har tid, eventuellt redan om en månad…..

Oj så mycke ved, inte konstigt dina handleder tagit stryk. Vad bra att Janne nu köper ny vedmaskin. Så det inte blir så tungt lyftande för dig..men kunde han inte köpt det innan dina handleder blev så dåliga!
Ja, klarat mig jättebra i alla år….Bra gymnastik och så får man ju fin solbränna…. Så kostar vedmaskinen 75.000 kr också….Vi har en vedprocessor för klenare ved,men det är just de stora kubbarna som hanteringen är jobbig med. Vedprocessorn är kul, utmärkt att avreagera sig på…. Janne har åkt in i den många gånger, hihihi!

Oj kostar ju en del vedmaskinen. Gymnastik fin solbränna och något att avreagera sig på. Låter som något jag vill ha! Ni verkar ha det mysigt Janne och du….hihihi..
Ja, här hemma är tonen hjärtlig men rå. så jag väntar med spänning. Han ska låna min bil och hämta den, för det är bara jag som har krok på min bil. HAha, då får han tanka den! Sen ska vi provköra den nya med en gång. Vi har några kubik som ligger okapat och okluvet, så det är skönt att få det färdigt. Visserligen inget att elda med denna vinter, men det blir ju en vår…

Å hu brrrr, inget att elda med i vinter…..har ni yllekoftorna redo, eller har du repat upp dom till kks leksaker…
Haha, vi har massor! Vi själva förbrukar inte mer än ca 20-30 kubik en vinter. Så lite har jag ju hållit på i alla fall i år. Nä, vedskjulet är fullt….

Ho jag trodde ni ingen ved hade själva..sitta där och huttra en hel vinter hade ju inte varit så mysigt…..
Nä du, har eldas det så det visslar om det…Hot om att bli utslängd ibland….Vi brukar ha ca 24-25 gr inomhus