Hittekatten Greven har försvunnit!
Lägger in en efterlysning på önskemål från vår medlem HellIPutUThrough
Vår älskade katt Greven försvann i månadsskiftet juli/augusti. Han är svartvit och har en reva i ena örat. Väldigt kelig och gosig och skulle nog inte vara rädd för en främling. Vid försvinnandet hade han ett grönt reflexhalsband på sig. Greven är ca 2 år och en tidigare hittekatt. Vi tror att han är kastrerad och hane, dock hann vi tyvärr inte märka honom. Har du sett Greven? Har du sett en påkörd katt som liknar Greven? SNÄLLA KONTAKTA OSS! Det är fruktansvärt att inte veta vad som hänt honom!
Kontakta: HellIPutUThrough
OBS! Katten försvann i Täby…
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Nej vad tråkigt med en till bortsprungen katt.
Hoppas Greven kommer till rätta!
HellIPutUThrough har väl hängt upp lappar också?

när jag först läste att det var en svartvit katt så hoppades jag på att det skulle vara katten vi har hemma. men inga av dom andra sakerna stämde in. den här dök ju upp i våras.
hoppas verkligen att de får tillbaka sin misse. det är ju bra att ringa polisen oxå.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Vad synd..
#2 Har du satt upp lappar om den missen du sett många gånger?
Vi hålle tassar och tummar!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag fick efterlysningen via PM. Har bett HellIPutUThrough gå in i tråden och berätta mera.
Vi får hoppas att de ordnar sig. Om jag inte fattar alldeles fel är det en kisse som Livlinan tagit omhand.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Bäst att de kontaktar Djurhjälpen också för vi får in många katter från Täby. Inte glömma att polisanmäla det hela, för Täbypolisen är bra med katter. Samt skriva en annons så att den kan läggas in på vår sida. Då har vi koll på det hela också. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hur har det gått?
Är Greven hemma än?

Hej på er!
Jag missade totalt att fantastiska Lena lagt upp en tråd om min lilla älskling.
Vi hade totalt gett upp hoppet och tårarna var många. Hela stämningen i familjen var nere i botten när ett par ringde.
"Hej, vi har sett en katt som ser ut om er som stryker runt vid sopstationen här nere vid macken"
Min syster och min pappa kastade sig i bilen och åkte ner. Själv försökte jag inse att det inte KUNDE vara Greven, det vore ju väldigt osannolikt.
Min syster ringde mig en kvart senare och skrek i luren. "VI ÄR 100% PÅ ATT DET ÄR GREVEN!!!" och jag kastade mig i min bil och åkte ner såklart.
Tårarna bara sprutade när jag såg honom sitta i min pappas famn, och jämte stod paret som uppmärksammat honom.
De hade varit ute på promenad och sett Greven vid sopstationen och tyckt att han såg ut som katten på affischerna jag satt upp. Mannen sprang och hämtade en lapp och kvinnan försökte locka till sig Greven som var lite uppskrämd, och sedan jämförde de lappen med Greven och ringde.
Jag är så tacksam att det finns människor som verkligen agerar och bryr sig - att människor går ihop när man verkligen behöver det får en att inse att den här världen inte är så dålig ändå.
Jag har fått hämta Greven ett par gånger till vid sopstationen, kanske finns det en del möss där. Känns som att han är lite i trotsåldern och rymmer dit ibland, men det är skönt att veta var man har honom.
Tack för alla svar, det värmer otroligt att se hur många det är som bryr sig!
Varma kramar!
Malin & Greven
Grattis till en fin återförening! Nu är det väl dags för lite chip eller tattis, va?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Så underbart att han blivit återfunnen, inte alla blir det… Förstår att det var en härlig känsla när du såg honom i din pappas famn. Där ser man va bra det är med affischer med bild på….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Wow, så skönt och underbart att han kom hem igen! Sådant både glädjer och värmer! Han liknar vår lilla My i ansiktet.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

grattis , va glad man blir när det slutar lyckligt.

Det är fantastiskt!
Jag åkte och märkte honom dagen efter att han kom hem.