Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 3608 ggr
mirran2
0

Bortsprungen katt i Halmstad!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!!   Jag heter Susanne och bor på Öster (Nyhem) i Halmstad   I tisdags  kväll (28/8) smet min stödhemskatt (KKS)  Majsan ut, hon är en väldigt skygg hona på ca 2 år.

Hon är Svartsköldpaddstigré/spotted-vit.

På ena bakbenet har hon två röda prickar och på det andra har hon två svarta prickar.    

Jag tog hand om henne i april  och i maj fick hon kattungar, hon är väldigt rädd/skygg för främlingar, men mig har hon verkligen tytt sig till.   Hon är inte kastrerad än detta skulle göras nu i början av september.

Teddy (hennes son på 16 veckor) saknar henne jättemycket och självklart gör vi i familjen det också.

VI har kontaktat katthemmet som finns i Halmstad, varit ute o gått och letat överallt.

Delat ut lappar i villorna och satt upp lappar i trappuppgångarna till lägenheterna.

Hör av er till mig om ni sett henne.

//Susanne m. familj

Tel: 0731-58 44 28

035-706 96

Hawknestgrove
0

Oj!!! Håller tummarna att allt går vägen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lena
0

Vad jobbigt att hon smitit ut! Skygga katter kan ibland vara mycket uppfinningsrika när det gäller att hitta vägar där de kan smita ut. Håller tummarna att hon återkommer.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

essut
0

Gå ut på natten och locka på henne, kanske med nån god mat.

mirran2
0

Jag hoppas verkligen att hon kommer tillbaka.. hon är så speciell..

Sidentass
0

Åhhh ..så jobbigt att ni hamnat i den situationen…lappar..åter lappar..utlova hittelön för att sätta sprätt på ungdomar i letandet…skrymslen att undersöka..buskar..skogsdungar..brukar också rekommendera´att man försöker att få lokalradion att göra en inflikare…

håller tummarna!

mirran2
0

Hej!!

Måste bara berätta att Majsan är tillbaka.. I kväll hade hon varit borta en vecka, i kväll när jag var ute på min vanliga runda hade jag en känsla om att hon fanns där någonstans.     Nu när jag skulle lägga mig så öppnade jag altanen som vanligt (blivit en liten ritual varje kväll) och vem satt inte där  o pep.. Hon kom in men är lite skygg, hungrig o mager.. Efter att ha ättit kunde jag lyfta upp henn och hon började spinna *L*

Nu ska jag lägga mig o sova.. jag tror att hon kommer att sova hos mig.. Nattis

karins
0

En solskens historia! Så skönt att hon kom tillbaka alldeles självGlad

mirran2
0

Jag är så glad!!

Jenna-Gun
0

Härligt

maggan47
0

vilken lycka Maggan47Glad

tuska
0

Läser denna tråd  å tänker    mmmmm nu blir det en kull med bebis katter  =)

Hawknestgrove
0

Nä, men det behöver det ju inte bli! eftersom kastrering var planerad just i början på denna månad, så blir det ju inga kattungar! Om man går till vetennu inom det snaraste, alltså… Ok, det går även långt fram i graviditeten också. Deadline är väl ca 14 dagar innan förlossning, eller hur? Så sa iallafall min vet.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

mirran2
0

Har pratat med vet i dag och ny tid är satt till tisdag i nästa vecka…  Så nya kattungar blir det INTE.

Hon låg hos mig hela natten och även i dag har hon ätit som en "häst"

maggan47
0

har säkert hållit till i omgivningarna, eftersom hon är skygg, och tog till slut mod till sig att komma fram, sötisen, nu blir det att hålla lilla damen inom lås och dörrKyssMaggan47