Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1192 ggr
kanderss
4

Hemlösa Klasse söker hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tre katter boendes i mitt garage som behöver nytt hem. Dessa katter bodde i ett skjul men deras ägare gick bort. Katterna fångades in, kastrerades och ID-märktes och meningen var att de skulle släppas ut igen, men ägaren till skjulet hyrde ut det och nu är inte katterna välkomna igen, man har kastat deras bo, matskålar och filtar och säger att man kommer kalla in kommunjägarna om man släpper tillbaka katterna igen. På grund av detta så har förutsättningarna ändrats katterna som bara skulle bo i ett läkehem hos mig i två veckor behöver nu akut någonstans de kan bo, vi har redan tre katter och har ingen möjlighet att behålla dessa.

Första hemlösa katten heter Klasse och är en hane på ca 1 år, han är väldigt kelen och älskar att bli kliad på magen och att leka med bollar som låter. För Klasse tog det bara några dagar efter att vi tagit in honom innan vi fick klappa honom. Om intresse finns så mejla mig för mer information. Om intresse finns för mer än en katt så älskar han sin kompis Klara som fångades in samtidigt. Kostnaden för honom är 900:- eftersom han är både kastrerad och ID-märkt och dessa pengar kommer att gå till andra hemlösa katter som behöver hjälp.

Klasse finns idag i Flyinge, strax utanför Lund och transport kan ordnas inom ett rimligt område.

Lena
0

Söta kissar alla tre! Som jag skrev i tråden om Kattis kan du även lägga upp katterna i våra två Facebookgrupper. Kattgruppen och Hittekattsgruppen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kanderss
6

Äntligen så har Klasse fått ett för alltid hem, han kommer flytta nu i helgen och vi hoppas att det kommer fungera med honan som finns där sedan innan. Klasse är verkligen värd detta 🐱och vi kommer att saknas honom oerhört mycket.

Lena
2

Det var goda nyheter! Håller tummarna för Klasse!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"