Skitdag till bra kväll
Hejsan, vaknade i morse av att min man berättade att någon av katterna mått illa. Vilket hade hänt i tre rum. Tyckte det var lite fel, men okej, gick upp och tog hand om det. Somnade om, vaknade upp av att det stank. Det var min ena katt. Han hade bajsat ner sig totalt. Han behövde duschas, men lyckades inte utan fick vänta på min mans hemkomst. Under dagen så spydde min andra katt. Sedan så fick jag en massa jobbiga samtal, så jag är på gränsen till att ge upp.
Tänkte sedan diska på kvällen, och så såg jag den trisslott som jag tänkt slänga. Skrapade i början av veckan och hade känt att jag skulle vinna. Blev besviken när jag inte gjorde det. Men dubbelkolla att jag verkligen inte vunnit något. Och så visade det sig att jag vunnit 1000 kr! Den var en centimeter från att slängas. Så en skitdag blev genast en aning bättre. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

va kul att din dag slutade så bra, skälv backade jag inn bilen ien stolpe så det blev en massa repor på bilen. jag önskar att det här året kommer sluta bra för mig för jag har bara haft otur hela året , det värsta var när sotis dog men det är inte det enda som hänt ,listan kan göras hur lång som helst….

Ja vilken skitdag Vanessa! och så går du och vinner en tusing! Grattis till den! Hoppas nu att katterna blir bättre i sina magar.

Men ett stort Grattis, vicken tur att du inte slängde trissen….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Grattis Vanessa, nu kan du köpa mycket morotspuré för katterna
. Alltid kul när någon vinner!
Siberlina, tråkigt med bilen. Min ser inte heller så bra ut, men jag anser nuförtiden att det är bara en bruksföremål som ska fungera. Hoppas ditt år slutar lyckligt!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

tack landfreak. jag hoppas vanessas katter blir friska

Grattis till vinsten! Synd att det inte var de där fem miljonerna bara! 
Stort grattis till vinsten. Hoppas att kissarna blir bra i magen snart. Inte kul att plocka upp efter dom i hela lägenheten.

Men åhhhh vad roligt!!!
Den vinsten är du klart värd!!

Men vilken tokig dag!! Och vilken tur och otur på en och samma dag! Grattis till pengen! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jättegrattis! Personligen så fick vi jubla för att vi vann 22kr på lotto…. Precis det vi spelar för varje vecka…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Fniss, ja det var ett bra slut på en förskräcklig dag. Magarna är nu lugna på kissarna igen. Gav dem faktiskt blåbärskräm :-), då han med värst mage snor hallonkräm när jag vänder ryggen till. Så jag provade det. Och behövde inte använda tusingen för det.
Imorgon ska jag hämta ut pengarna. Kommer numera lyssna på mig själv när jag får den känslan av att jag ska vinna, och måste handla på ett visst ställe. Fast inte om jag får den känslan varje dag, då är det spelmissbruk i stället.
Så jag hoppas att alla era dagar blir underbara, och att även ni vinner när ni spelar. /Vanessa
Med risk för att vara tjatig, så ta till er mitt tips om egen morotspure som ni kan ha infryst i tunna plattor… Då står man aldrig utan. Så himla lätt att göra! Bara koka morötter och mosa med lite lite rapsolja! Bara några droppar…Lägg i plastpåsar och platta till och frys in på en bricka. Sen behöver du bara bryta loss en liten bit, lagom för en gång och tina. Ingent spill och mycket billigare än att köpa färdig barnmatspure
Jag köpte barnpuré, en burk 5 kronor eller nåt. Och katterna älskar det! Då har jag lite förråd i spåpet! Min frys är mest avstängt pga "inget i".
Min lilla Bingo (min avatar) slutar inte med sin hemlösbeteende. Vräkar i sig allt och får därför lätt diaré sedan.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja, jag har förstås alltid två stora frysar igång. Mestadels fulla av allt möjligt… kött, bär, frukt, bröd, fisk….Skulle inte klara mig med en frys
Men jag spar ström!
Landfreak, vår årsförbrukning av el är 5300kw/år. Då har vi ändå motorvärmare och värmefläktar till traktorer, maskiner och bilar på vintern. Varmvattenberedare, tvättar ca 4 maskiner/vecka, disjar en gång om dagen och duschar varje dag.Men det är klart, vi har inten uppvärmningsel. Vedkaminer är det som gäller
Min årsförbrukning ligger också på ca. 5000 kw/år.
Men jag skyller på datorn.

#13 Har ett tips som du säkert redan vet om. DEt är för hetsätande f.d. hemlösa. Sprid ut torrfoder på en bricka, då hinner han andas mellan tuggorna. Sedan samma sak egentligen med blötmaten. Om du har en plåtbricka eller liknande. Sprid ut maten där så kommer han nog äta lugnare, för munnen är inte hur bred som helst. /Vanessa
Vilket bra tips med maten Vanessa!!
Mina katter vägrar äta morotspuren…till och med allätaren Smokey
Bra med ditt tips oxå Gunilla om infrysning av puren men först måste de lära sig äta det!!! Kan man frysa in burk barnmatspuren?… Är för lat för att koka själv 

Grattis till vinsten Vanessa! Ibland kan den där känslan vara bra att få. Jag vinner sällan något, men så köper jag inte så mycket lotter heller. Högst 2 trisslotter i månaden för jag har inte råd att förlora mer.
Kanske dags att börja spela bingolotto igen, men jag tycker det känns fel med söndagarna. Vet inte varför, men när det var på lördagarna, kunde man ju samlas och spela, nu blir det inte av helt enkelt. Känns inte roligt heller numera och jag vet inte varför.
LAndfreak, det är väldigt lite!!!!! Även våra 5300 är lågt. Så vi får vara glada. Nä, datorn tar inte så mycket, ska du veta. Men jag stänger av allting, när jag inte sitter vid datorn. ÅSkrisk…..