Annonsförslag för efterlysning av garn åt KKS...?
För att hjälpa de aktiva myntamössvirkarna inom KKS funderar jag på om vi gemensamt skall fundera över att sätta in en annons på temat "Garn sökes"??
De numera världsberömda myntamössen och liknande hos KKS går som sagt åt "som smör i solsken". Underbart ja!
Kan vi ta det en nivå till?? Jag menar kan/ska vi annonsera efter garn?
Funderingar jag har:
- finns det gratisannonser?
- vart skall vi annonsera
- vilken typ av garn önskas/används?
- vilken typ av färger önskas/används?
- vart skall garnet skickas? Centralt till KKS?
- skall vi kontakta Hemmets Journal för att se över intresset av en "efterlysningannons" av annorlunda slag?
Här inne på iFokus kan vi hänvisa till PM till den som behöver garn…
- är det någon som vill vara med "synlig" i den listan/tråden?
- skall jag stå som ensam mellanhand och PM'a Er istället?
Som sagt var…MASSA frågor och hälften säkert glömt!!
**Härmed är ordet fritt för sågning eller annat!
**Och Gunilla…ingen motorsåg här inne, tack…
(=obs skämt! så ingen missuppfattar mig!
)
Till slut…ja Morgan har godkänt att jag undrar med Er om annonser.
Och ja…jag tar hand om aktiviteten att lägga ut trådar/annonser etc bara jag vet att jag inte är ute och cyklar på svag is eller något liknande oroväckande…dvs hjälp mig tänka ut något bra… 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Haha, Simson, jag har inte lille motorsågskillen kvar……Tog på rekommendation av killarna på datorn i fokus och av min ena datordoktor bort hela smiley Central.
- finns det gratisannonser? Ja visst finns det det.
- vart skall vi annonsera Först och främst där
- vilken typ av garn önskas/används? Ärligt talat, allt går att använda. Vi behöver och får inte vara kräsna. Har själv märkt, att även en liten bit på kanske en meter är brukbar.
- vilken typ av färger önskas/används? samma svar som ovan
- vart skall garnet skickas? Centralt till KKS? För min del, så spelar jag gärna med öppna kort.
- skall vi kontakta Hemmets Journal för att se över intresset av en "efterlysningannons" av annorlunda slag? Ja, bra ide!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Underbar idé, det är bara att tuta och köra tycker jag. Lovar att det även finns miljoner stick- och virkklubbar. Googla gärna på det och sök. För många bäckar små kan skapa ett helt lämmeltåg med möss i slutändan. Och vem vet, de kanske också vill hjälpa till. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

PS! Simson. När du lägger ut annonser skriv då ut hela ordet Kattkommando Syd och inte förkortningen KKS då många inte vet vad det är samt kanske undrar varför "Stiftelsen för kunskaps- och kompetensutveckling*" ska med en massa garn till, även om ju KKS driver kunskaps- och kunskapsutveckling men ingen stiftelse.

Ifall någon (kanske från Malmö) åker till Tyskland, där har garn åtminstone varit jättebilligt jämförd med här. Slutade virka när jag fattade vilka priser de har här. Vet inte hur det är med Danmark.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Gunilla: Vart finns det ställen där man kan annonsera gratis?
Jag hittar ju ingenstans…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
http://www.gnetagalten.se/ sen hade Morgan ett helt gäng med ställen där man annonserar gratis….hmmmm undrar om jag sparade det som wordddokument….Ska kolla

Jösses vad med ställen att annonsera på!! Nu är det bara att snickra på orden…
Är det bara Gunilla som skulle vara intresserad?
Kanske det skall vara annons med KKs mailadress och din mailadress då?? På allmänna annonsställen menar jag…
Självklart en bild så det blir reklam också! Tack för den!
Å så länkar till KKS försäljning…
Skriver ut hela Katt Kommando Syd vid annonsering…
Fler förslag??

Näe jag behöver oxå garn!!!

Jag köpte mycket garn för 5:- nystanet nyss + att jag fått av släktingar så jag har så jag klarara mig i flera år men tack iaf.
Väldigt bra idé iaf…………………………
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

det finns massor av garn att köpa på secondhandbutiker väldigt billigt… eller har ni köpt allt de har redan? :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Jag brukar gå och kolla secondhand butikerna, en gång när jag kom dit, döm om min förvåning, någon annan som gjorde kks möss hade varit där innan mig och norpat alltihop.
Tror nog att det är fler som är intresserade än jag, gratis är ju gott!!!!!!Vem snickrar ihop mallen?

Jag skall försöka snickra ihop något. Har inte haft bråttom då jag önskat att fler skulle anmäla sig. Lägger ut förslag här senare för godkännande?
Just nu skall jag försöka montera loss Julian ur foten. En ny lek han infört…hur man mördar morsans fötter snabbast…blodvite var dag…han snurrar runt mina fötter med hjälp av alla klor och tänder…får stå still å han åker runt fötterna på golvet…runt runt runt…livet går väldigt långsamt vakna tiden nu… 

Gunilla: Jag tolkar dina trådar här på iFokus som att du tagit den biten. Lägger du in Karin.S också där? Hon behöver också garn…
Alla djursidor på iFokus är en bra idé också…där borde finnas fler folk intresserade av att hjälpa djur…
Då försöker jag författa ihop något vettigt till de andra annonsforumen…
Morgan: Skall vi lägga in er mailadress som svarsalternativ? Eller blir det för mycket för KKS? Känns lite som det? Så ni kan förmedla mailen vidare till närmaste virkare? Vad säger du/Ni? Känner som jag behöver mer idéer angående det…

Någon som tänkt på sponsring?
Jag vet att jag för flera år sedan hörde av mig till ett företag som tillverkade garn om sponsring till illertröjor till en utsällning. Jag fick så mycket garn att min mamma stickade illertröjor tills hon drömde mardrömmar om dem. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
JAg har lagt in en tråd om en mall, som vi kan använda om vi vill sätta upp i affärer på anslagstavlor. lite tafflig, men en funkar. Sen har jag frågat på Pyssel och textilhantverk och hänvisat hit. De som vill ha min lappmall, får lämna sin mailadress, för här funkar inte att bifoga worddoument. Åsa, det var inte dumt? Har du kvar kontakten?

Nepp men man borde kunna få tag på garner hos de flesta tillverkare kan jag tycka. det är för en god sak. Och så kan vi berätta att vi nämner deras företags generösa givande till detta fabulöst fina ändamål inne på Sveriges största och enda sajt för hittekatter ,-)
Även affärer borde man kunna få att sponsra på något nystan tycker jag. ;-)
Audiatur et altera pars

Har nu hittat adressen till 54 garntillverkare. Om bara några av dem sponsrar så har vi gjort det bra.
Nu är frågan vill ni kan jag sätta mig och fila på ett sponsringsbrev till dem. Men det kommer behövas en adress dit de kan skicka garnerna. Frågan är vart de ska. Det kommer kosta att skicka ut garnerna till alla som stickar annars. Eller om man ska ha ett adressbibliotek så jag får se till att det kommer ungefär jämt till alla från olika leverantörer. Eller jag vet inte hur man löser det smartast.
Audiatur et altera pars
Vad kreativa ni är tjejjer! Jättebra ideer i denna tråd. Kul att mynta mössen blivit en sådan succe. Nästa säsong ska jag försöka få fart på en rejäl odling av kattmynta i trädgården för detta ändamål. Men först måste trädgårdslandet grävas upp.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja, ta i den biten, ÅSa, om du orkar. Det är i princip att ta samma mall och skicka till alla…..
Lena! Jordfräs!

Då ber jag er alla att påminna mig när jag är åter från semestern. Har så fruktansvärt dåligt minne så jag behöver hjälp med den biten.
Kommer att åka på semester nu på torsdag och blir borta ett par veckor eller så. Helt utan internet också till familjens stora glädje. ;-)
Audiatur et altera pars
Åh, Åsa, hur skall det gå? Abstinens i Kalle Ankaformat, m a o! Men du kan kanske snika dig in på något bibliotek!

Entligen efter mycket letande hittade jag denna tråd!
Jag skrev tidigare någonstans är att jag slängt mina garnrester men icke. När syrrorna rensade ur sitt rum så hitta de en låda med saker i, bland annat garn.
Så jag kan skänka garn nu! ;)

Ingen som vill ha/ behöver garn?

Jag behöver garn katter-e-mitt-liv? Pm:a mig om adress!

Ska det.

Hej alla igen!
Jag har haft mycket dåligt samvete över att jag övergav denna tråd åt sitt eget öde. Men jag märker nu när jag läser att den överlevt alldeles förträffligt utan mig! 
Jag har haft ett långt skov och inte orkat engagera mig i något annat än mig själv så jag är glad att se att idén ändå givit något. Nu hoppas jag på att kunna börja vara med igen…
Hoppas det blev mycket garn till de som behövde!
Å många leksaker gjorda!!
Kram alla!
Ja, jag fick garn från två håll och vidarebefordrade till någon här inne, då jag hade fått av två snälla änglar, bl a siberlina och Helena… Så jag har börjat använda dem, Nu kommer det en laddning av det till KKs denna vecka, funkar postgången som den ska, så har Susanne fått en lev. av mig i går och jag har Bautalyxråttor som ligger i skåpet som väntar.