Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 513 ggr
Mettan
0

Denna kattflicka är till salu för 500:--

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon finns i Klippan i Skåne och är en äkta skogis. Men är hon inte lik min Archie? Gissa om jag skulle vilja ha tjejen, men det går ju inte, dels för Spottys skull och dels för att jag nu får räkna med Semlan också här.

Katten är 4 år och kastrerad, pratig och kelen, men som vanligt är det allergin som ställer till det!

I alla fall har jag lovat att sprida kunskapen om denna underbara dam. Hon finns på Blocket och bilden är därifrån, jag har bara omarbetat den lite.

Blir nästa förälskad i katten, men tyvärr är det omöjligt, så jag vill bara tala om att hon finns.

Men är hon inte lik Archie?

rulda
0

Jag hittade ingen bild på Archie i ditt fotoalbum eller någonstans. Vem är det? *nyfiken*

men en väldigt fin kisse är det som ska få byta hem. Hoppas att hon hittar rätt.

vanessa
0

Vilken sötnos. Du får annonsera lite överallt om henne. Bra pris på henne, fast lite billigt i mina ögon för en renrasig kastrerad kisse. Hoppas att hon får ett bra hem snart. För det är verkligen en sötnos. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Mettan
0

Ojdå , har jag missat bilden på minälskning Archie. Han kommer här i enbifogad fil.

Nog skulle jag vilja införliva kattflickan i familjen, men det går ju bara inte, tyvärr.

rulda
0

#3 vilken söt fläck han har på nosen :D

Mettan
0

Ja, Archie är verkligen härlig. Jag har funderingar på att försöka ta kattflickan på foder och under tiden försöka få ett bra hem till Semlan. Har en kompis som har en brittisk korthår, men han är nog sjuk, eftersom han kissar överallt numera. Jag sade till honom att ta katten till veterinären omedelbart, för jag tror att han är mycket sjuk. Han har inga kinder kvar längre och är rent ut sagt mager. OM den katten måste tas bort, så får husse ta Semlan, för han tycker det är en jättetrevlig katt och förvånade sig att Semlan inte har klorna ute när han leker. Då skulle Semlan få det bra, för den människan klarar inte att vara utan katt.

Bifogar en bild på Bosch, som britten heter. Han ser inte frisk ut, tycker jag, så jag misstänker att han är väldigt sjuk. Ingen vet hur gammal han är heller, men han är nog omkring 12 år nu skulle jag tro.

essut
0

Nä men vilken stackare, han ser verkligen sjuk ut. Hoppas husse åker till veterinären på en gång.

Mettan
0

Tror inte att han har så brått precis. Tror inte att han ser det på samma sätt som jag heller. Han kan inte förstå att just det att katten kissar överallt är något fel,  utan tror som så många andra att det är som katten är elak. Han går ju inte i sin låda om den inte är absolut ren, men tidigare har han kunnat vara ensam och gå i lådan ett par gånger, men nu vill han tydligen inte använda lådan alls och det anser jag är ett tecken på att något är mycket fel.

Jag tror helt enkelt att han är dödssjuk den stackaren.

Alexej
0

Då är mannen kanske inte så bra för Semlan?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus