Ampellilja istället för kattgräs
använder jag. Är så trött på kattgräset, som katterna knappt bryr sig om. Är inne på tredje ampellijan på 5 år och den är lättskött också. Spotty älskar sin ampellilja, liksom Archie gör. Jag lyckas annars till och med ta död på sidenblommorna här, men ampelliljorna går bra, de får vatten när jag tänker på det bara. Katterna rör inte något annat, när de har sin egen blomma. Ampelliljan är vitaminrik och ska visst vara rena delikatessen för katterna. Nu är det snart dags att dela den ampellilja jag har, för den har vuxit sig jättekraftig och det är bara lite mer än en månad sedan jag köpte den.
Så det rekoommenderar jag verkligen.
Mina älskar det också!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Hmm, kanske dax att köpa denna växt själv.. Fast får klistra fast dem på fönsterbrädan då mina skogisar anser i fönsterbrädan ska inget stå för de äger hela fönsterbrädan i alla rum *suck*
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Det kändes som ett tips direkt riktat mot mig… ;)
Jag kanske ska skaffa en ampellilja och ha paralellt med gräset jag har nu, och se vad som verkar bäst…. Jag har tittat lite i affärerna (både mat- & blom-) men de har inga ampelliljor..(?) =/

Bässta är om man kan få tag på något skott så man kan driva upp den själv, tyvärr är ju blommor direkt från blomaffären preparerade med diverse gifter….
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Kollar på vårdcentralen….Här har de en massa ampellilja med en massa skott. Nyp av en, sätt i vatten, får rötter med en gång. Eller kollar hos kompisar…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ampellilja är som sagt populärt. Och om man har tiden och tålamodet så låter man huvudplantan växa till sig, så att det kommer skott från den. Då tar man skotten och låter kissarna dinera på dem. Sedan när den ser ut som golfbaneklippt gräs tar man undan den så växer den till sig igen. Då tar man nästa skott och så vidare. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Vi hade en Ampellija och allt funkade bra tills kattungarna kom och började gräva ur jorden och slänga den på golvet. Såg ut som Vince skulle begrava hela huvudet i blomkrukan 
Så man ska inte slänga dem när den är nedtuggad utan det växer ut igen?! Låter bra!
Mina gillar inte ampelliljor alls
. Kanske beror på att de hänger, oåtkomliga i amplar, ha,ha. Dags att ta ner?
Ampelllilja är poppis här. men jag blev tvungen att köpa två, de är smakliga. Nu har jag n stackare på altanen, som fått vila upp sig under sommaren. Så jag ger dem vanlig kvickrot under sommaren. Du kan ge dem både grön och vitgrön ampelllija, går lika bra. Vandrande jude har jag haft förut, de gillar de med. Önskar mig två jättestora ampellliljor, så de får vila emellan….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Måste köpa nya Ampelliljor till vintern. Dom andra är gone by west!
Ja, när den vitgröna blir stor så blir den verkligen stor. Synd bara att den är så pass mycket svårare att föröka. Små, ynkliga skott som inte tar sig lika snabbt som den helgröna.

Mina ampelliljor överlever inte länge.
Har katter som fullkomligt älskar dem, så de får inte vara ifred alls. Så när de börjar bli uppätna brukar jag skicka dem till en kompis eller mina föräldrar så de får växa till sig, och under tiden får katterna knapra på en annan. 

jamen just ja!! Nu minns jag för flera år sedan då man hade ampelliljor..katterna var som besatta i dom! Men man må väl ha dom på golvet annars blir dom väl liggandes där nästa minut iallafall;-)
Här finns ampelliljor också, och eftersom jag har Timjan från Örebro katthem,
som leker med ALLT, även blomkrukor, har jag satt fast alla blomkrukor med dubbelhäftande tejp, eller häftmassa, Flisan äter bara gräslök, och Lucas äter inte gräs överhuvudtaget, men så fäller han inte, utan tovar ihop sig Maggan47
#15. Gräslök,ha,ha! Mina katter avskyr all form av lökdoft.
Jeeesuus - vilken fin päls på den kisen!

Här kalasar de på en ampellilja i köksfönstret. Jag kallade den Spottys sallad från början, men nu är det ALLA katters sallad och alla andra blommor får vara ifred när de har sin egen. Jag har inga gröna fingrar annars, utan lyckas till och med ta död på sidenblommorna, menampelliljan är så tålig så till och med jag kan ha dem.