Jag trodde hundägaren var katthatare
Kommer ni ihåg hunden som bet ihjäl en kattunge? Jag skrev ju att hundägaren är katthatare, men det är han inte alls. Det har jag fått veta nu. Jag har naturligtvis bett om ursäkt, men vill att ni alla ska ha klart för er att jag hade HELT FEL och är därför tacksam, om ni vill hjälpa till och tala om för alla som undrar att jag var helt ute och reste i det sammanhanget.
Det hela var tyvärr en olyckshändelse, så jag var arg helt i onödan, åtminstone när det gäller den hundägaren och den hunden. Det är viktigt att detta rättas till, så att inte hundägaren får ett felaktigt rykte om sig, för rätt ska vara rätt, inte sant?
Eftersom hunden har blivit skrämd av en katt, när han var liten, så går det nog inte att vänja honom vid katter, tyvärr. Jag tvivlar dock på att han ser katter som bytesdjur, utan han är nog bara rädd. Han har i alla fall INTE uppfostrats till att ta död på katter, som många andra hundar tyvärr har gjorts.
Jag har lovat hundägaren att jag skulle rätta till detta och därför vill jag gärna att ni kommer ihåg att jag hade FEL.

Vilken tråd var det?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Hundar är ofta osäkert mot katter.. Då gäller det att handska situationen bra.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Nu har jag inte läst tråden men i vilket fall ska en hund vara 1 kopplad eller 2 som om den vore kopplad och ägaren har strikt ansvar och tillsynsplikt så slutsatsen blir ändå att ägaren är ansvarig för att katten miste livet. Vare sig han gillar katter eller inte.

Just det! Men han har hängt upp sig på att jag påstod (och trodde) att han var katthatare. Det är DET som jag skulle be om ursäkt för och det har jag gjort också.
Har för mej att jag skrev i rubriken på tråden att man inte skulle låta barnen gå ut med hunden.Det håller jag fortfarande fast vid, liksom att en människa som inte kan hantera en hund, inte ska gå ut med den.
JAG ska inte gå ut med vilken hund som helst numer, för jag har inte rätt styrka längre, i alla fall inte som jag hade tidigare.
Har för mig att jag tog upp detta ungefär när det hände så mycket med hundar i Malmö och även på andra ställen.