Någon som kan hjälpa mig?
Hej!
Min katt, min bästa vän har sprungit bort.
Hon är världens gosigaste och tjockaste katt, saknar henne enormt.
Hon har varit borta ända sen imorse och ingen har sett henne sen dess. Hon brukar alltid komma när man ropar på henne, jag och min familj har även varit ute och letat där hon ofta brukar vara men ingen har hittat henne. Vi har också pratat med våra grannar om dom kan ha sett henne men det har dom inte.
Jag och min bror och alla i min familj är väldigt oroliga, speciellt min bror. Han har gråtit i flera timmar och kan inte sova.
Jag har ställt ur mat och lagt ut en filt som hon skulle kunna lägga sig på om hon kommer under natten.
Har ni några fler tips på vad jag ska göra för att få henne att komma tillbaka?
Är hon inte hemma imorgon kväll tänkte vi polisanmäla henne och sätta ut lappar i vårt område.
Många katter som kommer bort på det här sättet har blivit instängda/inlåsta någonstans av misstag. Sätt upp massor av lappar där du ber grannarna att kolla sina uthus, garage, växthus, källare o s v så att hon inte blivit instängd någonstans.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Som #1 skriver så är det bästa att lappa och kontakta alla grannar inom en radie av minst 500 meter. Ni måste vara oerhört aktiva. Polisanmäl idag om hon inte återfunnits redan.
Är hon id-märkt och registrerad så ökar möjligheten att identifiera henne.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Här finns fler tips på vad man kan göra när katten är bortsprungen. Är hon fortfarande borta?