Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 1168 ggr
Sagolika
0

Kattunge bränd levande på bål :(

Vet inte om det tagits upp även här, men kolla på Norsk skogkatt iFokus, så har det tagits upp där. Man kan skriva sin åsikt om det om man följer en länk där. Kattungen klarade sig tack vare två flickor som räddat den, men den blev svedd.

Sagolika
0

Kattungen var bunden och fasttejpad vid ett bål och plast och papper hade smält in i huden och fastnat. Det finns en länk till en artikel om händelsen (i Norge) och bilder på katten och de som räddade den.

Hur kan man göra så mot ett oskyldigt djur?! GråterSkrikandes 

Det är läsare som upprörts över händelsen och skrivit det, men även idioter som tycker att det ju BARA är en katt och inget att bli så upprörd över. Det vore jättebra om många härifrån också kunde ge dem svar på tal! Hoppas ni vill göra det.

modellflickan
0

Jag ska genast kolla in detta! Till dom som säger att det bara är en katt vill jag säga följande, hur skulle DU känna dej om blev levande bränd?! Vad f-n skulle du säga då?! K-ÄK!!!!!!!!

Jenna-Gun
0

…………………….inga ord

karins
0

Gråter

Sagolika
0

Ja, på dem bara! Skriv gärna vad ni känner där man kan uttala sig om detta, om ni följer länken på andra forumet. Det har jag gjort. Det stod att det tar en stund innan mitt inlägg syns. Hoppas det är fler som skriver där inne. Kom igen nu!

modellflickan
0

Lider så med den stackars katten. Vad f-n får man ut av att göra något sådant??? Vad hade kattungen gjort för att lida så hemskt?! Nej bunta ihop kräken som gjort detta och häll bensin över dom och tänd på! Visa inga sympatier för dessa låga äckliga parasiter!

Blir så trött!

Jenna-Gun
0

Nu skulle det bli Hinseberg för mej igen. Om jag fick tag i de som gjort detta.

F*n så arg jag blir

Vansinnig Jenna

Lena
0

Fruktansvärd händelse. Lägger in länken till artikeln: Här. 

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
0

Gråtervilken tur att flickorna kom förbi,,,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Sessan1
0

Läste det på Norsk skogskatt i fokus, FY vilka patrask det finns till IDIOTER :(:(:(

Säger som du modell_flickan: Att: bunta ihop kräken som gjort detta och häll bensin över dom och tänd på! Visa inga sympatier för dessa låga äckliga parasiter! 

Det är såååå rätt sagt. Man MÅR ILLA RENT UT SAGT!! Vad har dessa djur gjort för att "råka" ut för djurplågare???    FY F*N*

Sagolika
0

#8 Tack Lena! Gick inte från min dator.

rulda
0

jag finner inga ord, allt bara klumpar ihop sig i bröstet på mig.
Hur kan man göra något sånt här? Hur kommer man ens på tanken? Varför vill någon plåga en levande varelse på detta sätt?

Jag orkar inte bli arg längre, jag blir bara bedrövad över att människor inte har någon respekt alls för för någonting.
Jag mår illa och känner stor sorg över att dessa människor inte bryr sig om någonting. Vem vet vem den här människan är? Det kan vara någon vi möter på tåget, någon vi jobbar med eller en granne som vi möter varje dag.

Sessan1
0

Har varit där och kommenterat artikeln!    Vansinigt folk det finns

Engla
0

Hjälp!!! Jag gråter nu!! Otäcka och hemska människor som gör sådant!!!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

modellflickan
0

Jag har också skrivet ett inlägg på deras forum! Få se när den publiceras!

Mått illa hela dagen efter jag läst artikeln! Hur kan man bara vara så ond och sjuk??????

Erika91
0

SkrikandesFY!!! finner inga ord för hur vidrigt och lågt det är!!!!! SkrikandesBlir så himla arg! och ledsen, jag lider med missen GråterGråter
Tur att den klara sig iaf!

alexis
0

Min syster berättade för mig att hon läst om 2 17-åringa tjejer i USA som tände eld på en kattunge för att "de hade tråkigt". Katten skrek (naturligtvis) så det stod härliga till och en 7-årig kille gick förbi och släckte katten! Den dog inte, och vårdas nu men har inte längre några öron, svans eller päls…Det enda jag kan säga är att det enda passande straff jag kan komma på är att man gör exakt samma sak mot förövarna, inte ens döden är tillräcklig, tycker jag.

Faxlin
0

Gråter

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

modellflickan
0

#17 Precis. De ska straffas på samma sätt. Få se hur roligt det är att vara försvarslös och bli brutalt torterad…Bränd levande..

Djurplågare äcklar mej något fruktansvärt..

Erika91
0

#17 Ja det har jag hört! Jag har tråkigt och då blir det bättre att bränna upp en katt???! Det går inte ihop sig!! FYfabian vad arg jag var när jag läste det, och så ledsen också,,

Hawknestgrove
0

Ja, inte utan att man kan tro, att de fått "inspiration" av dådet i USa, de som gjorde detta hemska. Var också inne och kommenterade.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

alexis
0

Djurplågeri sker ju precis överallt i världen men i vissa länder får de åtminstone fängelse! Läste även om en 17-årig och en 19-årig kille (även dem i USA) som tog död på en hundvalp genom att lägga den i ugnen på högsta värme tills den dog. Man kunde se hur den desperat hade försökt att krafsa sig ut och det hade tagit sin lilla tid…Dessa killar fick i alla fall mångåriga fängelsestraff och fängelsen i USA är ju inte direkt kända för att vara de mysigaste. Själv tycker jag inte att det är straff nog men det är väl det man i högsta grad kan kräva i världen idag. I Sverige hade de inte fått ett j***a skit. Vi hade behövt riktiga djurpoliser här, och en HÅRD lag som faktiskt tillämpas också! Sen hade det inte varit helt fel om våra fängelser hade varit lite mer FÄNGELSE och lite mindre PARADISE…

Alexej
0

Känner som Rulda #12.Gråter

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus