Kattpojke söker hem. AKUT!
Såg den här tråden på kattforum.se
Någon i Göteborgstrakten som kan ta hand om en supersöt tigrépojke, 17 veckor? Transport kan ordnas till angränsande län och alla tillbehör medföljer. De skriver att det är riktigt brådskande…

konstigt att mamman aldrig kände nån allergi förut, på ett eller annat sätt har man väll kommit i kontakt med nån katt om man är vuxen? En allergitest innan man skaffar djur skulle förebygga problemet också….
Går även bra att inackordera den i kattpensionat tillsvidare.

Blir allt lite skeptisk till omplaceringar där det anges flera skäl,,, är det allergi eller att han vantrivs,,, eller något helt annat,, tex att man tröttnat,,,, hoppas nån kan hjälpa kissen så han inte kommer i kläm, det går ju även vända sig till uppfödaren, kanske hon kan ta tillbax honnom,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jag hoppas att han får ett nytt hem!
#2 Det är väl bara en sådan där "hoppsanunge" som Gunilla brukar säga..

Vi brukar begära intyg från läkaren att man verkligen är allergisk. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Jag har som sagt ingenting med detta att göra mer än att jag läste tråden på ett annat forum (som jag helst undviker egentligen). Flera skäl eller inte, de verkar ju vilja bli av med katten kvickt och man vet ju vad som brukar hända annars… Tänkte att jag kopierar in länken här ifall någon känner sig manad att rädda den stackars katten, oavsett om mamman är allergisk eller inte…

Kattforum verkar inte funka just nu, och jag och min pojkvän är eventuellt intresserade av kissen. Kommer du ihåg mailadress eller något?

men hallå, där går vi igen….. ta hand om en katt från ett katthem istället än att stödja folk som skaffar katt hejvilt och vill bli av med den veckan efter….. ursäkta mig, blir så himla trött. Katterna på katthem vill också komma till kärsleksfulla hem!
Visst hjälper man den kissen men man hjälper faktiskt två katter om man skaffar katt från katthem. Den som man adopterar och den som får platsen av katten du adopterade.
Katthemsfolk, ska vi också börja med att avlivningshota och ropa AKUT!!! på våra hemsidor och i annonser? Kanske vi då någonsin också hittar hem till våra kissar : /

Ja Miranda har faktiskt rätt där…

men den kissen behöver ju också ett hem, annars kommer den säkert avlivas och den ska ju också ha sin chans! Den kan inte hjälpa att den kom i fel händer :/

Nej det kan aldrig va kattens fel.. Hur ska man komma åt ägarna utan att ta livet av katten??

DU måste ta katten först för att komma åt ägarna! :/

Men då gör man ju ägarna en björntjänst! Egentligen skulle dom få ett papper i handen där det står att de aldrig får skaffa katt mer och sedan in i alla datorer…där det står att denna människa är högst olämplig att ta hand om ett djur. I alla fall borde det finnas en sån lag!

Tyvärr men annars kommer väl katten i kläm om den inte är i säkert förvar först.
Det tycker jag med! Det vore en jättebra lag! :)

finns ju katthem som tar emot omplaceringar mot avgift och i detta fall mot uppvisande av läkareintyg, fast jag kan inte tänka mig att det finns katthem som har plats direkt…. men då kan dom ju inackordera katten i kattpensionat tillvidare, och ja, det kostar…ingen som har sagt att katter inte kostar.
/Miranda

Ja jag får ofta höra varför jag spenderar så mycke pengar på katter och inte på något vettigare. Då blir jag fly förbaskad…arggg! Men nu handlade ju denna tråden om en katt som behöver ett nytt hem och det akut!!!

håller med dig Miranda där! Katter kostar!
Mend det vore ju bra att de kunde fatta att de inte kan göra sig av med den så här på ett klick för det finns så otroligt många katter i Sverige.. så då är kattpensionat nått bra där han kan inackoderas så länge tills hem hittas! Men jag slår vad om att det är en som bara vill bli av med katten och inte betala några utgifter så länge på ett kattpensionat. Många tänker så tyvärr :/ Och då ska man inte skaffa katt!

#15 Ja fy vad arg man blir!!!
Men hon linnvalo vart ju intresserad! Jag har pm:at henne telefonnumret till kattens "ägare".

#17 Men vad bra, då får den kanske ett nytt hem!

Det hoppas jag!

Oj, blev visst en hel liten diskussion där…
#7 Egentligen tycker jag att du har rätt, men jag anser även att katterna inte ska få lida i onödan. Jag har inte fått tummen ur och ringt till ett katthem än, och när jag såg det här och märkte att killen stämde precis in på vad vi letade efter, så tänkte jag bara, varför inte? Alla katter har rätt till ett bra hem, oavsett hur de blivit behandlade av tidigare ägare.

förstår era resonemang, men så går det hela tiden. Hjälper man hela tiden oseriösa kattägare får man aldirg fram budskapet…. Det är bara att skriva AKUT!!! och vips, katten får ett hem….
Katthemskatter är faktiskt också i akut behov av hem, det finns nämligen 100 000 hemlösa katter som far illa/svälter ihjäl om dom inte får plats på katthem….. för varje katt som stannar kvar på katthem svälter en annan ihjäl.
Tänk på att vårt agerandet i dessa "ärenden" också spelar en roll.

Jag förstår att du tänker så när det gäller kattungar, men omplaceringar? Man ska inte döma folk på förhand, och om någon faktiskt har blivit allergisk så tycker jag att de är i sin fulla rätt att söka efter ett nytt hem. Hittar de inte något nytt hem så kommer den här katten kanske bara att bli ännu en som inte kan tas emot av ett katthem eller stödhem, och avlivas eller slängs ut.

#21 Jag förstår hu det är.. men man resonerar även så att när de skriver akut vi måste sälja den så tar man dne för man vill inte att katten ska avlivas..
Som #20 säger alla har rätt till ett hem!
Men jag förstår dig också Miranda. Själv tycker jag att man ska ha kunna ha katten kvar ett tag och inte bli väck med den så fort man skriver en annons,, men de vet att människor nappar på det tyvärr :/

vad jag blir irriterad på är att folk inte kan ta hand om en katthemskatt men när nån privatperson ropar AKUT!!! eller AVLIVNINGSHOTAD att det då plötsligt finns plats….. katthemskatterna får sitta kvar på katthemmet för deras läge är ju inte akut och dom är inte avlivningshotade heller.

Miranda, jag säger då det, kolla inte på KKS katter på kösida, där finns hur många AKUT som helst, faktiskt så man blir mörkrädd.

#24 Jag har en katthemskatt som jag har tagit hand om. När jag flyttar hemifrån ska jag även köpa katter från ett katthem och inte från någon annons. Det finns många som tar från annons. Jag vill även stödja deras underbara arbete de gör och då tar jag från katthem eftersom det finns många som tar från annonser. Men du Miranda, det finns många i Sverige som faktiskt hellre tar en katt från ett katthem än från en annons..
Men ifall linnvalo vill ha en katt som ser ut så och är lik en sån katt hon vill ha så är det ju bra att hon hjälper den katten! Men när människor gör så här och säljer ut sina katter så tycker jag att de INTE ska få skaffa katt mer!!

#25 Jaa du Morgan.. Jag önska att jag flyttat hemifrån och kunde vara stödhem åt en katt så att en slapp lida iaf… :/

Ja hur sjutton ska man hitta hem till alla dessa Akuta katter, det är så man får ångest när man ser hur många dom är!

#25 Därför tycker jag att man ska ta hand om en katt från t ex KKS, så att ni kan plocka in en katt som befinner sig i "akuttillstånd". Som sagt man hjälper två katter, stödjer föreningen och ger ett signal till allmänheten att man inte faller för avlivningshot.

Har jag gjort tagit hand om katter från kks!

Hm, vill bara förtydliga en sak här, detta hade absolut ingenting att göra med kattens utseende… Den här kissen verkade intressant eftersom vi vill ha en hankattunge (eftersom vi har iller vill vi inte chansa på att skaffa en vuxen katt förrän vi är säkra på att hon fungerar ihop med katter).

#29 Det har du rätt i!
Men ifall linnvalo vill ha denna katt så tycker jag att hon kan köpa den!
Men jag är faktiskt på er sida; man ska köpa katter från katthem.
Nu när vi pratar om katthem, vet ni ett katthem som ligger nära Göteborg?
Mormor ska kanske skaffa en katt sa hon och då fråga jag om det var från ett katthem och hon sa givetvist!
Snacka om att jag blev glad 

#31 Ja det var jag förlåt jag skrev bara det, jag skulle ha skrivit kattens egenskaper (?) 

Jag förstår att ni kanske tycker att jag är extrem i minna tankar. Men det behövs ju extremister i varje rörelse! 

Nej, egentligen tycker jag inte att du är särskilt extrem, faktum är att jag har lite dåligt samvete just nu. Jag tycker att det är superbt att finns eldsjälar som driver katthem. Men det är svårt att inte tänka som så att kattungar på katthem inte står under avlivningshot, medan annonskatter ofta gör det. Men kanske är det faktiskt så ibland, att för att kunna rädda många, så måste man offra ett fåtal.

#24 Nej du jag tycker att du tänker rätt
Men får jag fråga en sak? Jag vänder inte kappan mot ryggen jag vill bara veta vad du har för åsikt här; vad man ska göra med katterna som är i annonser? Strunta i de?
Miranda jag tycker att dina "lektioner" är bra!
Jag vill bara veta nu hur man löser annonserna :)
För jag har alltid tänkt att vissa tar från annonser och vissa från kaktthem men jag själv föredrar katthem!
Jag är helt konstig i mina tankar, jag vet.

Men hur det nu än är så behöver ju den gullige katten i annonsen ett nytt hem. Han kan ju ine hjälpa att han just nu är oönskad. Han finns ju och måste ha ett nytt hem. Jag tycker inte att hans ka behöva "offras" för att alla måste hämta katter på katthem. Sen retar jag mig också på alla hysteriska omplaceringsannonser. Är Linnvalo intresserad tycker jag absolut att hon ska kontakta kattägarna. Hade inte jag haft huset fullt hade jag hämtat honom direkt! Han ser underbar ut!

Håller med ovanstående talare!

#36 Den enda lösning jag ser är höjning av kattens status. Ett sätt att höja kattens status är en minskning av antalet katter = kastrering. Ett annat sätt är att katter ska kosta en rejäl summa. Då funderar folk innan dom skaffar katt, kanske t.o.m. allergitestar innan dom skaffar sig en kisse. Tänk bara på hur mycket lidandet som skulle förebyggas om folk tänker innan dom gör. Antaler annonser där katter bortskänkes pga allergi e.d. skulle då minska drastiskt, det är jag övertygad på.
Konstigt att ingen av dom som har skaffat katt från vårt katthem har lämnat tillbaka katten pga allergi, men kanske är det bara gratiskatter som utlöser allergi….. 
linnvalo, du behöver inte ha dåligt samvete, det var inte meningen att du skulle få det. Ville bara dra igång en diskution, för jag blir som sagt lite irriterad över att folk försöker bli av med sina kissar efter nån vecka…. klart att dom inte har genomtänkt beslutet att skaffa katt.
/Miranda

Oj vilken diskussion det blev!
Jag förstår ditt resonemang Miranda, och kan till viss del hålla med dig. Samtidigt tycker jag att alla katter har rätt till ett bra hem. Ett alternativ är ju att om någon vill ha katten, tex linnvalo, kan själva förmedlingen gå genom en förening som även tar omplaceringar. Ägaren får betala en summa som förmedlingskostnad och katten får ett bra hem med kontrakt som skrivs osv. Att bojkotta alla omplaceringar som saknar bevis på allergi mm får ju negativa konsekvenser för berörda katter.
I första hand ska väl "brandfaklorna" riktas mot de som föder upp huskatter och de som struntar i att kastrera och får hoppsankull efter hoppsankull. De katter som redan finns får ju inte straffas! Är det så fel att tycka så?

En sak måste man komma ihåg:
Det är aldrig kattköparen som offrar katten utan endast ägaren.
Den som funderar på att köpa katt har ingen anledning att välja utifrån ev avlivningshot tycker jag.Det kan ju vara så däremot att man kanske råkar göra "slag i saken" för att man stöter på en sån annons.Lite spontant men förhoppningsvis genomtänkt innan (så man vet att man vill ha katt,att man inte känner till nån allergi,att man har råd att köpa och ha katt).
Tror att många inte tänker på det Miranda skriver,att man räddar två katter då…och vad som händer med den i annonsen är då ägarens ansvar för den katten har en ägare till skillnad från de två andra.

#39 Nej det är ju så jag har tänkt! Sedan så tänker jag inte på det när jag skriver? 
Konstigt att ingen av dom som har skaffat katt från vårt katthem har lämnat tillbaka katten pga allergi, men kanske är det bara gratiskatter som utlöser allergi…..
Haha det var toligt sagt!!
Fast ändå en allvarlig innebörd. Det är ju tyvärr så att gratiskatter villman bli av med snabbt! Om det är allergi tror ju de flesta att det är så och inte att det vart en gratiskatt och då är chansen större att de tar emot katten!

Nu tycker jag att det hela börjar bli lite väl överdrivet. Ingen vet ju ens om detta är en "gratiskatt" (även om det är möjligt). Ingen känner heller till förhållandena runt omkring, så man kanske inte ska döma de som vill hitta ett nytt hem till sin katt alltför hårt. De försöker ju åtminstone omplacera den istället för att avliva eller helt enkelt dumpa katten på gatan. Man ska väl heller inte behöva skämmas för att man tar hand om en katt som inte kommer från ett katthem. Av mina fem katter är en egen hittekatt, tre kks-katter och en faktiskt köpt på annons. Han köptes innan jag ens kände till kks eller intresserade mig för hittekatter. Jag tror faktiskt inte att majoriteten av Sveriges befolkning känner till hur stor "hittekattsverksamheten" är, så att de då köper en katt från någon privatperson är inte så konstigt. Om Linnvalo vill ha katten och ändå stödja ett katthem, kan hon väl ta den och samtidigt skänka en slant till ett katthem, så hjälper hon både katten och ett katthem.

Håller med dig miranda…Varför inte skaffa en katt från ett katthem istället. När man läser annonser om omplaceringar så är det mest allergin som är boven i det hela. Ibland så undrar man om det stämmer.?

#43 vi har inte dömt någon utan vi har diskuterad det hela… detta är vad ett forum är till för.

Vi kan inte ta emot katten eftersom den behövde utevistelse och vi inte har möjlighet att släppa ut den, så någon annan som känner sig manad?

Synd.. men då får du leta vidare och kanske på ett katthem? 

Men hallå. Varför måste kattungen få vara ute??Den är ju bara 17 veckor och kan lära sig att vara inne. Min Tusse var ca 2 år när han blev innekatt och det var inga problem..

jag har 2 katter som varit utekatter. Dom trivs jättebra med att vara innekatter. Är katten bara 17 veckor borde det inte vara nogonsomhelst problem för den att bli innekatt.

Har ni läst annonsen? De vill ju omplacera kissen till ett hem med möjlighet till utevistelse, och jag antar att de har orsak till det.

Linnvalo som du nog förstår är vi många här inne med lång erfarenhet av oplacerade katter. Vår erfarenhet säger oss att katter som varit ute oftast kan bli innekatter utan problem…därav våran reaktion.

Men alltså, det verkar ju som att de faktiskt försökt, och trots att det är akut så är de inte villiga att sätta honom varsomhelst, utan till ett hem med utemöjlighet. Det tycker jag säger ganska mycket. Jag är inte så mycket för att tvinga en katt som inte trivs till att vara inomhus. Är på det stora hela lite skeptiskt inställd till innekatter, men har träffat några få som anpassat sig bra.

#52 Min katt var en utekatt men nu är han en innekatt som mår hur bra som helst!! Så katter kan trivas bra inne! Men en katt trivs nog inte inne om den inte får tillåtelse till frisk luft. Det får SVerker och det är han hur nöjd som helst med! nSå det klarar de!

Hmm ja jag vet inte riktigt varför bli så upprörd över att någon vill köpa katt på annons, hon ser ju till att den katten får ett hem!!! Det finns faktiskt människor som kan utveckla allergi helt apropå, ni verkar väldans fientliga mot alla som ej skaffar katterna från katthemmet….Men men tyck vad ni villl

dessutom verkat det ju som de som haft katten brytt sig om honom efterssom han var vaccinerad o försäkrad, döm ej alla på förhand tycker jag
En katt som bara är 17 veckor anpassar sig utan några större problem till ett liv som innekatt. Det handlar bara om att ge den en stimulerande inomhusmiljö med möjlighet till utevistelser på inhängnad balkong, terass eller koppelprommenader. Att som kattägare vara lite kreativ helt enkelt.
#52 Jag delar inte alls din uppfattning att det bara är en minoritet av alla katter som anpassar sig till att bli innekatter. Tvärtom skulle jag säga. Men sedan beror det på hur inomhusmiljön ser ut. Däremot finns den en väl ingrodd missuppfattning att alla huskatter måster vara utomhuskatter för att må bra. (Märk väl att den uppfattningen bara gäller huskatter eller bondkatter som det brukar heta i folkmun. Få tycker att siameser, rexar, perser eller russian blue ska gå fritt ute)
#40 Instämmer i vad du skriver om att brandfacklorna i första hand ska riktas mot de som struntar i att kastrera sina katter och ägnar sig åt huskattavel i en värld som är överfull av hemlösa huskatter.
Jag tycker att det verkar som att ägarna försöker ta sitt ansvar för den här kissen. De har lagt ut annonser på flera ställen och några avlivningshot finns inte. Att annonsera på egen hand är ju det vi brukar råda kattägare till som inte kan ha kvar sina katter eftersom det i regel är fullt på katthemmen av helt hemlösa katter plus väntelista. Det som är synd är att de begränsar det hela genom att säga att katten måste vara utekatt. Jag är 100% säker på att den här kissen kommer att fungera jättefint som innekatt bara han får de rätta förutsättningarna. #6 Har du varit i kontakt med dem och erbjudit dig att adoptera honom? Synd om han går miste om ett gott hem hos er!
#7 Du skriver: "men hallå, där går vi igen….. ta hand om en katt från ett katthem istället än att stödja folk som skaffar katt hejvilt och vill bli av med den veckan efter….. ursäkta mig, blir så himla trött. Katterna på katthem vill också komma till kärsleksfulla hem!"
Frågan är vad vi ska göra åt alla dessa katter som har så kallade "oseriösa ägare" som behöver omplacera dem. Menar du att de ska bojkottas och få stå sitt kast = aldrig få sin katt omplacerad. Eller hur ska folk agera som behöver omplacera sin katt? Eftersom katthemmen har fullt plus kölista är det ju inte realistiskt att omplaceringen ska gå den vägen. Vi brukar ju dessutom säga att ansvaret för omplaceringen alltid ligger på ägaren. Tycker nog att det blir fel att kritisera ägare som trots allt försöker omplacera, däremot kan annonserna många gånger se ut på ett annat sätt - det håller jag med om. Problemet i botten på allt det här är att det är för lätt att bli kattägare, kattungar är söta som socker och ofta helt gratis. Den som adopterar katt från katthem får veta vad det innebär samt skriva på kontrakt innan de tar steget. Det gör att situationen är bättre underbyggd och att katten inte löper samma risk att hamna i omplaceringssituation. Tänk om alla privatpersoner gjorde på samma sätt plus tog minst 500 kr betalt. Då skulle det här antagligen inte hända så ofta.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vad jag tycker e så konstigt att Göteborgs Katthjälp alldrig har fått tillbaka en katt pga allergi, det verkar bara vara gratiskatter och framförallt gratis-kattungar som uttlöser allergi….. konstigt.
Tänk om alla privatpersoner gjorde på samma sätt plus tog minst 500 kr betalt.
Tänk om alla skulle tänka igenom sitt beslut att skaffa katt och allergitestar innan (framförallt för allergi mot gratiskatter och kattungar ;) ).
Mht att det finns många gånger fler hemlösa katter än att det finns bra hem står jag fast vid min åsikt att man borde skaffa katt från katthem, mht att man då faktiskt hjälper två katter.
Man får absolut själv bestämma vad man gör, skaffa omplaceringskatt, gratis katt, katthemskatt, raskatt. Men tänkt på att även när man skaffar katt påverkar man marknaden som konsument. Man väljer ju bort en grupp när man väljer stödja en annan. (väljer du köpa kött,stödjer du köttindustrin, väljer du skaffa gratis-kattunge, stödjer du oseriösa uppfödare).
Nu referarar jag inte till ovanstående fäll men mer allmänt.
/Miranda
Jag vill inte lägga mig i diskussionen, för jag har inte tid nog att sitta vid hittekatter just nu då jag har mkt annat att göra.
Däremot vill jag säga till de som ifrågasätter bla Mirandas åsikter att jag, när jag började här på sajten tyckte som ni. Men efter att ha läst och begrundat de aktivas åsikter har jag förstått problematiken med gratiskatter, avlivningshot och hela den karusellen..
Speciellt Miranda1 har väldigt kloka inlägg - läs dom ordentligt så förstår ni vad hon, och de flesta av oss andra med henne, menar! Hon vet verkligen vad hon pratar om!
Over and out / Jossan
#57 Jag tycker nog inte det är så konstigt egentligen att seriösa katthem inte råkar ut för den här typen av akuta omplaceringsistuationer, när det gäller de katter som adopterats därifrån. Refererar till vad jag skrev i #56. Ingen blir kattägare av en slump till en katthemskatt. Däremot är det lätt att bli det via alla dessa annonsforum. Om jag fick bestämma skulle det inte vara tillåtet att sälja husdjur via annonsforum som säljer allt möjligt. Det borde istället gå via speciella sajter som var specialiserade på husdjur, med höga krav på annonsören. Det känns knepigt att man kan köpa en katt på samma ställe som man köper en cykel eller en stereo. Ja tom och med få den helt gratis….
Sedan blir man ju misstänksam mot alla dessa akut påkomna allergisjukdomar som just huskattägare drabbas av. Jag är också böjd att tro att det många gånger är ett svepskäl som många tar till för att göra det legitimt att omplacera en katt. Att avliva friska husdjur skulle vara olagligt även i Sverige, då skulle det inte förekomma i annonserna heller. (Åsyftar nu inte just den här annonsen som ju inte hade något sådant hot).
Ja det finns många aspekter när det kommer till området annonsdiskussioner. Det är riktigt som du skriver Miranda att allt hänger ihop i ett större perspektiv, om man inte tänker efter på djupet är det lätt att hamn fel och stödja företeelser som man egentligen är emot. Det är därför det är så bra med den här typen av levande diskussioner där vi kan utveckla och ifrågasätta olika saker.
#58 Visst är det så, Miranda har stor erfarenhet och även ett vidare perspektiv än vad många av oss andra har genom att ha arbetat och bott i flera andra länder.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Visst förstår jag att katthems katter behöver ha hem, men de flesta av mina katter är omplaceringar/köpta antingen genom bekanta eller på annons. ska jag ha dåligt samvete att jag valde dessa katter, och inte tog en från ett katthem? Hittar man katten man vill ha, ska man tacka nej till den då, för att det finns miljoners hemlösa?
Hur löste det sig med denna kisse? Fick den flytta till linnvalo?

Jag håller verkligen med dig, Miranda!

linnvalo jag har just nu fem stycken hittekatts bebisar här hemma som jag är akuthem åt genom KKS. Så snart de blivit friska från kattsnuvan och fått sitt förtroende för mänskligheten tillbaka så kan jag faktiskt göra dem illervana till och med :-)
Vad sägs om det? Kan ni vänta på en katt som redan är illervan och som placeras om genom KKS så har ni världens chans här. Och jag kan lova att de redan nu är 100% på lådan. Och det är ju inget vi illermänniskor är så värst bortskämda med :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#50 I nästan alla anonser man läser står det att kissen vill ha möjlighet att gå ut. Det är den allmänna åsikten att katter trivs bäst ute. Mina två var två år när jag fick hem dom och båda två var utekatter. Nu är båda innekatter det är lite jamande på nätterna från den ena men dom trivs med att vara inne.
Jag håller med ovanstående att det är viktigt att ta katter från katthem för att fler katter ska få plats. Men samtidigt om man ser en katt som man fastnar för så ska man i alla fall träffa den, det kan vara så att katten är just DEN katten som man har väntat på.
Mina två busar var omplaserings katter, inte pga allergi utan att dom inte kom överens med hemmets andra katter.
Jättebra tankegång, Miranda! Visst är det konstigt, att alla katter blir allergisäkrade så fort de kommer från exempelvis dig? Vad gör ni med dem?
För många av dem som hamnar på katehm hamnar ju där "p g a allergi" Nu ska jag säga ett fult uttryck, som min svärmor använde…Tycker det passar så bra… "I ar***t på dadda…..M a o ren lögn…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....